۱۴۱۳۴۰۶
۷۸۴
۷۸۴
پ

بدهی ۹۰‌میلیارد تومانی مردی که روحش هم خبر نداشت!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کلاهبرداری یک شیاد با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افراد متقاضی وام خبر داد.

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: سرهنگ عبدالله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: بعد از مراجعه فردی به پلیس در یکی از شهرستان‌های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.

بدهی ۹۰‌میلیارد تومانی مردی که روحش هم خبر نداشت!

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد، نام وی به عنوان مدیرعامل یک شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است. شاکی در اظهارات خود مدعی بود هیچ‌گونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است. اما طبق محاسبات و برآوردهای کارشناسان، طی ۳ سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال گزارش شده بود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند، حتی رئیس هیأت‌مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی‌اطلاع است و گفته که چند سال پیش مدارک هویتی خود را برای دریافت وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضا کرده است.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد فردی از مدارک این افراد سوءاستفاده کرده و پس از ثبت شرکت، این ۲ نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره معرفی کرده است.

سرهنگ چولکی ضمن توصیه به شهروندان درباره اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملا از مفاد وکالت‌نامه اطلاع کافی داشته باشند، گفت: برابر واقعیات پرونده‌های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) یا کارت‌های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و... موجب ایراد خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیر برای صاحبان مدارک شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج