adexo3
۱۴۱۳۴۱۰
۲۲۹
۲۲۹
پ

این کاپ کیک برای بچه‌ مدرسه‌ای‌ها خیلی مناسبه

درست کردن میان وعده و تغذیه مدرسه برای بچه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های مادران خانواده است!

چی شی: «به جای یه دونه سه چهار تا میخوری! پس اگه رژیمی مراقب خودت باش!» درست کردن میان وعده و تغذیه مدرسه برای بچه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های مادران خانواده است! خریدن کیک و خوراکی‌های شرکتی شاید گزینه‌ی دم دست و آسان باشد اما وقتی شما بتوانید یک کاپ کیک خانگی درست کنید که از مواد نگهدارنده هم در آن خبری نیست لطف بزرگی در حق سلامت فرزند و حتی جیب خودتان کرده‌اید! این کاپ کیک‌ها بافت بسیار نرم و سبکی دارند و اگر یک بار آن را درست کنید برای چند روز خیالتان راحت است البته اگر خوشمزگی آنها اجازه بدهد بیشتر از یک روز برایتان باقی بمانند!

این کاپ کیک برای بچه‌ مدرسه‌ای‌ها خیلی مناسبه

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
شکر

نصف پیمانه ( ۱۰۰ گرم)

روغن مایع

یک سوم پیمانه (۷۵ گرم)

تخم مرغ

۲ عدد

وانیل

یک قاشق چایخوری

شیر

۲ قاشق سوپ خوری

آرد

یک پیمانه (۱۲۵ گرم)

بیکینگ پودر

یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

این کیک زحمت زیادی برای شما نخواهد داشت ضمن اینکه مواد لازم آن را هم مشاهده کردید، بسیار دم دستی و راحت است و در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. فقط کمی همت لازم دارد و چاشنی عشق را هم که به آن اضافه کنید دیگر نورعلی نور خواهد شد.

تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل در ظرفی بریزید و با دور تند همزن به مدت 3-4 دقیقه هم بزنید تا بافتی کشدار و حجیم و کرم رنگ ایجاد شود. تنها کار سخت شما همین مرحله است که البته سختی‌اش هم برای همزن برقی عزیز است! شیر و روغن را هم در مرحله دوم به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم به آرد اختصاص دارد. آرد را با بیکینگ پودر ترکیب کنید و دو سه بار الک کرده و به بقیه مواد اضافه کنید. چند ثانیه که با همزن برقی بزنید از این قسمت هم رها خواهید شد. فقط باید بافت آرد با بقیه مواد خوب مخلوط شود. لازم نیست خیلی ترکیب کنید و از همزن کمک بگیرید چون پف کیک شما را کم می‌کند.

قالب مافین را به یاری بطلبید و کپسول‌ها را در آن قرار بدهید. تمام کپسول‌ها را با مواد کیک پر کنید. اینکه گفته می‌شود پر کنید به معنی لبالب شدن نیست. باید ¼ قالب را خالی بگذارید تا وقتی کاپ کیک‌ها پف کردند فضا داشته باشند پس این نکته را هم به خوبی دقت کنید.

فر را با دمای 180 درجه حدود 15 دقیقه گرم کنید و بعد از طی این مدت قالب را در آن بگذارید. در حد 10-12 دقیقه که کاپ کیک‌ها در فر بمانند به خوبی پخته می‌شوند با یک خلال دندان وسط آنها را امتحان کنید و اگر از مواد کیک به آنها نچسبید یعنی کیک‌های شما آماده است و برای از فر بیرون آوردن زمان مناسبی است.

بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید اجازه بدهید خوب خنک شود و بعد هر کدام از کاپ کیک‌ها را از قالب دربیاورید و در ظرف مورد نظرتان قرار بدهید.

برای اینکه کاپ کیک‌ها نرم و سلامت باقی بمانند می‌توانید آنها را در ظرف دردار داخل یخچال بگذارید. با این روش چند روز آنها مهمان شما خواهند بود تا هروقت خودتان یا فرزندتان خواستید نوش جان بفرمایید.

چند نکته طلایی:

اگر دوست دارید طعم کاکائویی داشته باشد می‌توانید 30 گرم از مقدار آرد را در ابتدا کم کنید و به جای آن 30 گرم پودر کاکائو با آردهای دیگر مخلوط کنید. با این روش کیک شما کاکائویی می‌شود و بی نهایت هم خوشمزه خواهد بود.

به جای وانیل می‎‌تونید از پوست تازه و رنده شده لیمو یا پرتقال استفاده کنید. عطر آنها بی نهایت عالی است و کیک شما متفاوت می‌شود.

اگر از طعم هل یا زعفران خوشتان می‌آید می‌توانید به جای وانیل از ½ قاشق چای خوری پودر هل یا زعفران ساییده شده استفاده کنید.

استفاده از پودر نارگیل یا مغز آجیل‌ها هم پیشنهاد می‌شود. برای این کار می‌توانید ¼ پیمانه از هر نوع مغز نیمکوب شده یا پودر نارگیل به مواد کیکتان اضافه کنید و بعد بپزید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج