۱۴۱۴۲۱۴
۲ نظر
۳۵۹۸۲
۲ نظر
۳۵۹۸۲
پ

اتفاقی کم‌سابقه در بازار مسکن تهران

در حالی که در سال‌‌‌های قبل از شروع جهش قیمت مسکن یعنی سال‌‌‌های میانه دهه ۹۰، به روایت آمارهای رسمی (آمار بانک مرکزی)، حدود ۵۰ درصد از معاملات خرید آپارتمان‌‌‌های شهر تهران در هر ماه، از بازار واحدهای مسکونی نوساز (با عمربنای حداکثر ۵ سال) انجام می‌‌‌شد، سهم فروش این آپارتمان‌‌‌ها، ماه به ماه، کاهش یافت.

روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی که در سال‌‌‌های قبل از شروع جهش قیمت مسکن یعنی سال‌‌‌های میانه دهه ۹۰، به روایت آمارهای رسمی (آمار بانک مرکزی)، حدود ۵۰ درصد از معاملات خرید آپارتمان‌‌‌های شهر تهران در هر ماه، از بازار واحدهای مسکونی نوساز (با عمربنای حداکثر ۵ سال) انجام می‌‌‌شد، سهم فروش این آپارتمان‌‌‌ها، ماه به ماه، کاهش یافت.

اتفاقی کم‌سابقه در بازار مسکن تهران

 بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

جهش قیمت مسکن و افزایش فاصله قیمت آپارتمان‌‌‌های نوساز با واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر (چند ساله، میانسال و سالخورده) و ضعف قدرت خرید متقاضیان از یکسو و همزمانی این رویداد با رکود ساختمانی چندساله از سوی دیگر، دو عامل مهم کاهش سهم نوسازها در بازار معاملات مسکن شهر تهران در سال‌‌‌های اخیر است. تا جایی‌که هم‌‌‌اکنون این سهم به زیر ۳۰‌درصد رسیده است.

نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌‌‌دهد نه‌تنها فروردین ماه امسال، سهم عرضه آپارتمان‌‌‌های نوساز و کلیدنخورده به بازار مسکن شهر تهران همچنان کاهشی است که یک رخداد دیگر نیز این روزها در بازار رصد می‌‌‌شود. این رخداد افت محسوس سهم عرضه‌‌‌ آپارتمان‌‌‌های چندساله و میانسال به بازار فروش است.

در مقابل اما، بخش عمده‌‌‌ای از فایل‌‌‌هایی که این روزها به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شده است فایل‌‌‌های مربوط به فروش آپارتمان‌‌‌های مسن یعنی واحدهای با عمربنای ۱۵ سال و بیشتر است. تحقیقات میدانی از بازار معاملات مسکن دو منطقه مصرفی و پرتقاضای شهر تهران یعنی مناطق ۴ و ۵ تهران این موضوع را تایید می‌‌‌کند. منطقه ۵ شهر تهران با سهم ۱۵ درصدی از معاملات خرید آپارتمان پرتقاضاترین و پرمعامله‌‌‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت است و منطقه ۴ نیز در فهرست چهار منطقه اول پرتقاضا و پرمعامله پایتخت قرار دارد.

نتایج تحقیقات میدانی و اظهارات فعالان بازار مسکن در این دو منطقه نشان می‌‌‌دهد هم‌‌‌اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد موجودی فایل‌‌‌های فروش در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌‌‌های پیر یا واحدهای مسکونی با عمربنای ۱۵ سال و بالاتر است. این در حالی است که سهم موجودی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان‌‌‌های میانسال، بسته به محله‌‌‌ای که در آن واقع شده‌‌‌اند به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. فایل‌‌‌های فروش آپارتمان‌‌‌های نوساز و کم‌‌‌سن (با عمربنای حداکثر ۵ سال) نیز به طور میانگین سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصدی از بازار عرضه آپارتمان دارند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      معامله واقعی وجود ندارد این معاملات کاذب و ساخته املاکی های کلاش اند

    • سرداری

      مردم برا نون شب موندن کی درفکر مسکن است با این درامد ۱۰ تا ۱۵ نیلیونی شکممونو تا سرماه سیر کنیم هنر کردیم شما درفکر خرید وفروش مسکن هستی دلت خوشه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج