۱۴۱۴۶۴۹
۸۱ نظر
۹۱۲۹
۸۱ نظر
۹۱۲۹
پ

تصمیم جدیدی که ایران را در جهان منزوی می‌کند

مجلس روز پنجشنبه را به عنوان دومین روز تعطیلی رسمی برگزیده است؛ در حالی که کارشناسان بر این باورند، روز شنبه برای تعطیل شدن انتخاب بهتری است و به دنبال این اقدام، فرصت تبادل با جهانیان به شدت کاهش می‌یابد.

برترین‌ها: از جمله مسائل مورد اختلاف از سال‌های دور، بحث کم بودن تعطیلات رسمی در ایران است. اینکه در بیشتر کشور‌های جهان دو روز در هفته تعطیل است و مردم فرصت بیشتری برای در کنار خانواده بودن، رسیدگی به امور شخصی و تفریح دارند، اما شهروندان به مانند چند دهه قبل، تنها یک روز در هفته یعنی جمعه‌ها تعطیل هستند. البته در کنار این موضوع، نکته مهم دیگری هم مطرح می‌شود که در سایه تصمیم گرفته شده در دو سه دهه قبل در تهران بوجود آمده و مشکل ساز شده است؛ اینکه در پایتخت ساعت کاری روز پنجشنبه در بسیاری از ادارات و نهاد‌ها در دیگر روز‌های کاری هفته سرشکن شده و در نتیجه دو روز تعطیلی (پنجشنبه و جمعه) در اختیار پرسنل این بخش‌هاست، ولی به دنبال این اقدام، فرصت تبادل با جهانیان به شدت کاهش یافته است.

تصمیم جدیدی که ایران را در جهان منزوی می‌کند

«پنج شنبه»، «شنبه» را شکست داد!

روزنامه توسعه ایرانی در گزارشی که در این خصوص منتشر کرده است نوشت: 

* بعد از مدت‌ها کشمکش، بالاخره ساعت رسمی کار در کشور از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته کاهش یافت و این بدان معناست که روزهای تعطیل برای اغلب بخش‌های کاری اعم از برخی کارمندان، کارگران و نیروهای بخش‌خصوصی از یک روز به دو روز در هفته افزایش می‌یابد. هرچند که در مصوبه نهایی کمیسیون اجتماعی مجلس پنجشنبه و جمعه به عنوان تعطیلات آخر هفته در ایران اعلام شده است، اما تقاضاهای فراوانی در خصوص تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه وجود داشت.

* در حالی که در بیش از ۷۰ درصد کشورهای دنیا، «شنبه» به‌عنوان یکی از روزهای تعطیل رسمی است، برخی نمایندگان در مجلس و اغلب نمایندگان بخش‌های خصوصی تاکید داشتند که بهتر است در ایران نیز «به‌منظور همگام‌سازی با بازارهای جهانی» روز شنبه همراه با جمعه تعطیل باشد.

* در حالی که بخش خصوصی در بحران اقتصادی فراگیر ایران، دست و پا می‌زند تا زنده بماند و تاکید دارد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها، ایران را از مناسبات اقتصادی، تجارت بین‌الملل، چهار روز عقب می‌ا‌ندازد، خبرها حکایت از آن دارد که با حضور نماینده دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس، پنج‌شنبه به عنوان تعطیلی دوم هفته در کشور مصوب شده است.

* در این میان رایزنی‌های فراوانی در خصوص این انتخاب به‌رغم خواست بخش‌های اقتصادی مطرح شد که منطقی‌ترین آنها را با توجه به وضعیت سیاسی امروز کشور، خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد. او دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه، را عدم همراهی با یهودیان دانست!

* بالا گرفتن اختلاف بین گروه طرفدار تعطیلی شنبه و گروه حامی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها جدی شد. در حالی که دولت حامی تعطیلی پنج‌شنبه بود، مجلسیان اغلب با توجه به تقاضای بخش خصوصی و برای تقویت اقتصاد کشور و  تقویت سرمایه‌گذاری خارجی ترجیح می‌دادند تا شنبه را به عنوان تعطیل اعلام کنند. با این حال آنچه رخ داد بی‌توجه به این درخواست‌ها بود.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه منطبق با الگوی جهانی بود. با این حال برخی ابراز نگرانی‌ها بیشتر جنبه سنتی داشت. این در حالی است که پنج‌شنبه تعطیلی مذهبی نیست و برعکس روز جمعه است که برای مسلمانان به‌واسطه نماز جمعه ارزشمند است.

تصمیم جدیدی که ایران را در جهان منزوی می‌کند

* شمار تعطیلات اغلب کشورهای جهان بین ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است؛ در ایران اما با احتساب ۲۷ روز تعطیلی رسمی -اعم از تعطیلات ملی، شمسی و قمری- و ۵۲ روز تعطیلی جمعه - آخر هفته - شمار روزهای تعطیلی تنها به ۷۹ روز می‌رسد.بسیاری معتقدند رویکرد جهانی دو روز تعطیلی آخر هفته، الگوی موفقی بوده است و پیوستن به این الگوی جهانی اقدام موثری در بهره‌وری نیروی کار و رونق گرفتن گردشگری داخلی است. تعطیلی شنبه‌ها به‌رغم خواست بخش‌های اقتصادی تصویب نشد.

* به عقیده بسیاری از حامیان تعطیلی شنبه‌ها، اینکه پنج‌شنبه تعطیل نباشد هیچ اشکال شرعی و مخالفتی با قانون اساسی ندارد و برای دولت نیز بار مالی نداشته و به عبارتی هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد. البته موافقان تعطیلی پنج‌شنبه نیز نکاتی مطرح می‌کردند از جمله اینکه تعطیلی پنج‌شنبه حرمت شرعی دارد و مردم به گونه‌ای به تعطیلی این روز عادت کرده‌اند البته با توجه به سوالاتی که از مراجع تقلید پرسیده شده هیچ گونه بحث غیر شرعی که پنج‌شنبه تعطیل باشد یا نباشد، نداریم.

* این در حالی است که کشورهای حوزه خلیج‌فارس که همگی آنها مسلمان‌نشین هستند، برای جبران خسارت اقتصادی تحمیل شده به کشورهایشان که تبعات عدم‌تطابق تعطیلات آخر هفته‌شان با نظم جهانی بود، در سال ۲۰۰۸ تصمیم به تغییر تعطیلات پایان هفته خود گرفتند و شنبه جایگزین تعطیلی پنج‌شنبه شد حالا ۱6 سال است که در کشورهای اسلامی و عربی حوزه خلیج‌فارس جمعه و شنبه دو روز تعطیلی آخر هفته است.

تصمیم جدیدی که ایران را در جهان منزوی می‌کند

ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌ماند؟

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار معتقدند با تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه از نظر مناسبات اقتصادی، تجارت، سیاسی و ارتباطات بین‌المللی ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌افتد چون دو روز آخر هفته در ایران تعطیلی است و دو روز ابتدایی هفته مناسبات و فعالیت‌های اقتصادی و بازارهای مالی در جهان که ضرر هنگفتی به روند معاملات اقتصادی ایران وارد خواهد کرد.

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل چه نهادهایی می‌شود؟

* در حالی که برخی نمایندگان از شمول این مسئله برای بانک‌ها خبر دادند اما حسین گودرزی، نماینده پیگیر این مسئله در مجلس در گفت‌وگو با مهر تاکید کرده است: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز درمانی، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و بانک‌ها هم جزو استثنائاتی هستند که در روزهای پنج‌شنبه تعطیل نخواهند شد. از طرف دیگر، این موضوع می‌تواند به فراگیرتر شدن ارائه خدمات آنلاین در بانک‌ها و کاهش بانکداری سنتی با الزام حضور مشتریان در شعبه شود. با این حال منتقدان اعتقاد دارند تعطیلی روز 5شنبه برای بانک‌هایی که فعالیت‌های برون‌مرزی دارند مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

تصمیم جدیدی که ایران را در جهان منزوی می‌کند

واکنش کاربران فضای مجازی در این خصوص را بخوانید: 

* پدرام سلطانی، فعال اقتصادی: کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کرده که پنجشنبه‌ها (و نه شنبه‌ها) تعطیل شود. در نتیجه می‌شویم تنها کشور دنیا که روزهای پنجشنبه تعطیل است! این جماعت دارند ایران منزوی را منزوی‌تر می‌کنند.

* محمدتقی فیاضی، منتقد حوزه اقتصاد: هدف از اعلام تعطیلی پنج شنبه ها دقیقاً چی بود... دولتی ها که تعطیل بودند.. خصوصی ها که کاری به کار این مصوبات نداشتند ، خدمات رسانها هم که کلا ۲۴ بازند... الان دقیقا چی رو تصویب کردند... قانونی که قبلا هم اجرا میشد؟!!!

* آلبرت بغزیان، اقتصاددان: عملا با تعطیلی پنج شنبه ،جمعه هم تعطیل بودیم ،شنبه هم و یکشنبه هم دنیا تعطیله، میمونه دوشنبه تقویم اقتصادی جهان را نگاه کنید اکثرا خبر خاصی نیست،چهارشنبه به عرف پنج‌شنبه‌های قبل بعد یه مدت تو ایران شل گرفته میشه عملا واقعا سه شنبه و نصف چهارشنبه تنها روز اقتصادی ایران میشن.

* کاربری به نام شهاب که خود را دانشجوی رشته اقتصاد معرفی کرده است نوشت: نخبگان مجلس و دولت که تعطیلی پنج شنبه رو تصویب کردید و بعدش هم می‌گویید بانک ها مستثنی هستند و تعطیل نیستند.بانک باز باشه،بازار هم بازه و همین الان هم خیلی از ادرات و نهادها و سازمان ها و مدارس به جز بانک ها تعطیل بودند.فرقش چیه الان؟؟؟

* مهسا هم با کنایه توئیت زد: تاثیر بر کاهش GDP ، عدم انطباق جهانی با کشورهای همسایه و جهانی، کاهش ۲۰ درصدی کار مولد از اثرات تعطیلی پنج شنبه میتواند باشد!

* پری هم با انتقاد از این مصوبه توئیت زد: مساله دو روز تعطیلی نیست! مساله در کج سلیقه گی انتخاب پنج شنبه برای تعطیلی است. تعطیلات جمعه و شنبه بهتره که با دنیا بیشتر ارتباط داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران خیلی وقته تو جهان با کارها مابقل تاریخیش منزوی هست اینکه یک در صدم هم نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خاک بر سر هر چی غرب پرست غربگدا

      • میتی از مشد

        آدم احساس میکنه یه عده اون بالا نشستند و تمام تصمیماتی که ایران را منهدم میکند تصویب میکنند

    • ناشناس

      اتفاقا تعطیلات ایران زیاده و تعطیل شدن پنجشنبه بیشتر به فرهنگ ما میخوره! این هویت ماست ولی شما با بازی گرفتن این هویت میگید ایران منزوی میشه اونی که منزوی میشه جریان غربگرا ست که میخواد همه چیزش رو طبق فرهنگ غرب تنظیم کنه! ایران حرف اول جهانه و هیچ وقت منزوی نمیشه!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        قانون کار در اکثر کشورها چهل ساعت پذيرفته شده است و اگر لازم باشه اضافه بر اون کار بشه يک و نيم برابر حقوق دريافت مى کنه. اگر ساعات کار طورى تنظيم بشه که در طى ۵ روز در هفته انجام بشه به نفع همه است ترافيک کمتر رفت و آمد کمتر بنزين سوزى کمتر هواى بهتر و وقت بيشتر براى افراد که با خانواده هاشون صرف کنن

    • احسان شاه

      ایرانی همون سه روز در هفته رو مثل آدم کامل کار کنه کافيه بقیه‌ش پيشکش

    • شمال

      اگه این دولت و مجلس میفهمید وضع ما این نبود. ی مشت بی سواد جمع شدن تصمیم میگیرن

    • زهرا

      خیلی زشته سر این مساله سالهاست بحثه..مسوولین چجور میخوان مشکلات بیشمار کشور رو حل کنن؟

    • ناشناس

      ما که همه چیمون عجیب غریبه اینم روش

    • ناشناس

      کارمندان بانک کارشون شیفتی یا شبانه روزی نیست که تعطیل نباشن اون با این بستر خدمات اینترنتی و موبایل بانک و خودپرداز مگه اونا خانواده ندارند از واجبات که کارمندان بانک باین حجم کار حتما تعطیل باشن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        از حجم وامشون هم از سپرده های مردم با نرخ بهره پایین بگو

    • ناشناس

      أين تحليل ها أساسا غلط واشتباهه

    • ناشناس

      این جماعت !

    • دنیا

      واقعا چرا باید دین و دینداری عامل دشمنی و جنگ و خصومت در جهان باشد...... واقعا دنیا ارزش این همه خصومت را ندارد......کاش زمانی برسد که همه ادیان در کنار هم باشند و به عقاید هم احترام بگذارند.

    • مصطفی

      این بحث تعطیلات که میگن کمه مطمعنا کار دشمنه کار خائنینه که میخان با این کار مملکت بیشتر تعطیل بشه گول اینارو نخورید ،درست مثل زمانی که اعلام میکردن فرزند کمتر زندگی بهتر که جمعیت ایران الان رو ب پیری رفته

    • ع د

      خسته نباشید ی فکری هم ب حال پرسنل نیروانتظامی کنید هم خودشون پاشیدن هم زندگیاشون...دیگ هیچ قشری حتی کارگرهم اندازه پرسنل نیروانتظامی شیفت کاری ندارن ن تعطیلی دارن ن عید ن تعطیلات ن مناسبت ها.ن حقوق تا کی مخایین حقوق این پرسنل بالا بکشید تا کی

    • ناشناس

      کاش حداقل مجلسی ها شش کلاس سواد داشتن با این طرح های مسخره این از تعطیلی پنجشنبه اونم از ساعت رسمی ، ساعت رسمی رو دست نزدن بحاش دولت مجبور شد برای کسری برق ساعت کاری را بکنه شش صبح تنها فررقش این شد که به جای ساعت هفت میگن ساعت شش رفتیم سر کار !

    • رزمنده دیروز

      کارگرها مگه انسان میستند که کل هفته رو همش باید کار کنند تازه اخرشم هیچی. چرا باید این جوری باشه در کل دنیا بیشترین حقوق کارگر میگیره و باید بیشترین تعطیلی برای کارگر باشه

    • ناشناس

      یک جلسه تشکیل دادند فقط واسه بحث الکی که دوباره برگردند به همونی که می‌خواستند ،پس تشکیل دادن جلسه تون چی بود،شما هم مجزای کار کنید

    • ناشناس

      اینا که مشکلی ندارند ،بهتر میشه براشون ،چون تعطیلات برن خارج 4روز براشون حساب نمیشه دو روز حساب میشه،از حقوق ایران شون هم واسه مرخصی کم نمیشه ،چون

    • ناشناس

      کارمند بانک جز این جامعه نیستند

    • س،ق

      احسنت به شما و طرز فکرتون

    • شاهین ایران عزیز

      با عرض سلام ادب خدمت دوستان هم وطن به نظر بنده اتفاقا خیلی بهتره چون ما ایرانیها پنج شنبه
      رسم ورسومات خاص خودمون رو داریم مثلا رفتن وسرزدن به اهل قبور ودیگری مهمانی شب جمعه ها ودیدو بازدید وازهمه مهمتر مراسم اصلی آخر شب که صبح بااستراحت وتقویت کامل روزجمعه وگشت وگذار از اطراف محل سکونت خود شاداب وسرحال صبح شنبه درمحل کار حاضر میشیم قربون همتون برم من عزیزانم...یه
      چیزی میدونید چیز دیگش رو نمیدونید 😁😂

    • امیر

      خودمان انتخاب کردیم این بیسوادارو

    • میثم

      اونایی که میگن فرق نکرده این رو بگم ۴۴ ساعت شد ۴۰ ساعت و در ماه ۱۶ ساعت کاهش ساعات کاری . ما عقبیم باز و دنیا باز داره به سمت کاهش بیشتر میره . این ساعات کاری در عصر صنعت و آهن در ۱۰۰ سال پیش بود که همون موقع هم اشتباه بود چه برسه به عصر ارتباطات و سرعت اطلاعات و انسانها و ماشینهای سریع و ..... . این یک توهمه که با ساعات کاری بیشتر راندمان در این دوران بالاتر میره و همه این رو پذیرفتن.

    • ناشناس

      حالا چرا باید 2 روز تعطیل باشه جمعه تعطیله بسته.
      ما از پیشرفت و تکنولوژی در جهان فقط بیشتر تعطیل بودن را انتخاب باید بکنیم؟!؟

    • آرش

      اگر کشور ما با عقلانیت اداره می‌شد این وضع فلاکت بار زندگی ما نبود

    • ناشناس

      احسنت 👌👌👌👏👏👏

    • ناشناس

      چنج شنبه عالی ههست گل من

    • ناشناس

      طرح خوبیه کاش زودتر اجرا بشه

    • حسین

      واقعا چرا نمیخوای بفهمی؟چرا؟ اصلا ربطی به دین و غرب نداره.برا مبادلات جهانی این کار مهمه.

    • نیما کریمی

      جک بامزه ای بود، اصلا منزوی نیستیم، قدرت اقتصادی اول جهانیم😂😂

    • ناشناس

      این دولت و این مجلس کار مفیدی که نمیدونن و نمیتونن انجام بدن، فقط میتونن کاری کنن که به ضرر مردم باشه و اصرار و لجاجت عجیبی روی این موضوع دارن!

    • نیما کریمی

      کارگر تو ایران بردس🥹

    • ناشناس

      واقعا اینها ازبس که بیکار هستند توی سر کارشان خدای یه نفره بسه بجای پنج نفر کار کنه من خودم شخصا دیدیم پنج نفر توی یه اتاق همش بیکار

    • ناشناس

      احسنت

    • احسان

      حالا که قصد ندارند شنبه را تعطیل کنند تنها راه حل این مشکل اینست که در تقویم روزها را یک روز به جلو بکشند که روز جمعه ما معادل شنبه جهانی و روز پنج شنبه ما معادل روز جمعه جهانی باشد.

    • ناشناس

      سلام بهترین دورهمی خانواده تعطیلی پنشنبه وجمعه است دوروز است .

    • ناشناس

      همه چیزشان همه کارهاشان مثل دنیا است فقط فقط تعطیلی هفته مونده بود اونم تکمیل شد شنبه تعطیلی یهودیا است

    • امین‌فضلی

      بهتره‌با‌اقتصادجهانی‌هماهنگ‌بشیم‌‌چون‌اقتصاد‌باشه‌‌مردم‌راحت‌هستند

    • ناشناس

      همین الانشم تعطیلیم

    • ناشناس

      مگه کارمندان بانک‌ها چه گناهی کردن که نباید تعطیل باشن با این همه فشار روحی و استرسی که دارند در حقشون خيلي ظلم میشه. مگه اونها خانواده ندارند.

    • 2🍎🍎شلیل

      منزوی میکند؟
      یعنی الان منزوی نیستیم

    • ناشناس

      شماها که حرف حرف خودتونه چرا اینهمه وقت مردم را می گیرید پنج شنبه که قبلا هم تعطیل بود هنر کردید خخخ

    • ناشناس

      از آدمای بیسوادچه انتظاری هست. اینا که رفتن مجلس،،،،،،،،،،

    • ناشناس

      اصلا اگه بانک هاتعطیل نباشه من ازشوهرم طلاق میگیرم چون کل هفته رومیره یدونه جمعه هم که تعطیله خسته هستو میخابه پس این زندگی نمیشه من خودم چندوقته که با این وعده که گفتن دوروزتعطیل میشه صبرکردم.الانم اگه بانکهاروتعطیل نکنن دیگه بااون زندگی نمیکنم...کناهشم پای شما بیمعرفتها که چنین تصمیمی گرفتین.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        از اول نمیدونستی شوهرت کارمند بانکه ؟ بعدم مگه کوه میکنه که جمعه میخوابه ؟ طلاق بگیر

    • مهربانی

      الان اخرش نفهمیدیم فقط شامل کارمندان وادارات دولتی میشه یا کارگران شرکتهای خصوصی هم شامل میشه

    • ناشناس

      باتندورترین دولت مواجه هستیم!!!که حتی به تعطیلی شنبه هم راضی،نیست ونتایج عقب ماندگی کشوررابوضوح خواهیم دید!!!!!

    • ناشناس

      چرا بانک ها نباید تعطیل باشن ؟
      تعطیلات نوروز که باز هستن ، هوا الوده
      باشه ، باز هستن ، جمعه ها رو هم بانک ها
      رو باز کنین ، تا منتی سر بانک ها نمونده
      باشه،،،،فقط مجلسی ها خانواده دارند ،،،
      تعطیلات بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه
      خیلی هم کار میکنند؟ هر چیزی رو هم
      تصویب میکنند ، فقط برای خودشون و
      پولدارها مصوب میشه ،،، سواد نباشه وضع
      ما همینه ،

    • ناشناس

      کارمندای بانک چه استرسی دارن.
      مگرتومعدن کارمیکنن.

    • ناشناس

      چه ربطی داره چون همه جا شنبه تعطیله ما هم باید تعطیل کنیم؟
      مگه باید طبق قاعده و قانون کشورهای دیگه عمل کنیم؟
      چرا آنقدر خودتحقیری دارید

    • ناشناس

      خدا خیرت بده الهی

    • ناشناس

      نخبگان دولت ومجلس فقط نگاه میکنن چه قانونی به ضرر ملت هست، فقط اونو میبینن.

    • ناشناس

      تو کارفرما هستی که مخالف تعطیلی هستی وگرنه قشر ۴۰ میلیونی کارگر کشور که حتی جمعه هم سر کار میرند واقعا احتیاج داره به دو روز تعطیلی در هفته تا ریکاوری بشه جسم و روحشون

    • رضا

      خب الان سالهاست که پنج شنبه ها تعطیل نیست چه غلطی کرده بخش خصوصی 🤔🤔

    • م

      تعطیلی شنبه بهتر است از لحاظ اقتصادی . اینو هم سیاسی کردند

    • محمد رضائی

      سلام با این وضعیت خراب اقتصادی تو را خدا کج سلیقه ای را کنار بگذارید شنبه را تعطیل کنید تا با بازار های چهانی جهت تبادل پول و کالا هما هنگ باشیم

    • ناشناس

      نه اینکه الان آقای جهان هستیم و هر کجا که می‌رویم تا کمر جلوی مان خم می‌شوند.
      نه اینکه الان ترویست از برای ورود به ایران صف کشیده اند و اگر منزوی بشیم سالانه میلیارد ها دلار را از دست می‌دهیم.

    • ناشناس

      بی سواد نمیتونه تو کسری از ثانیه میلیارد ها دلار بدزده غیب کنه

    • ناشناس

      با این شرایط اقتصادی که ما داریم فرقی نمیکنه چند روز تعطیل باشیم یجوری شده که تعطیلیامونم مریم اسنپ تا دوقرون در بیاریم

    • رها

      خدا رو شکر توی مملکت هیچ مشکلی وجود نداره فقط مشکل تعطیلی که این هم حل بشه مملکت گل و بلبل میشه

    • ناشناس

      عالیترین تصمیم جهان اعلام تعطیلی ۵ شنبه در ایران است که۹۹/ ایرانیان با آن موافق بوده جشن گرفتند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جدی میفرمایید؟

    • ناشناس

      با این وجود 180 روز تعطیلی رسمی و جمعه و پنجشنبه داریم، یعنی عملا نصف سال کشور تعطیل است

    • ناشناس

      ما ۱۴۰۰ سال از جهان عقبیم، نه ۴ روز

    • ناشناس

      هر چقدر تعطیلی بیشتر باشه کشور بیشتر به فنا و سراشیبی سقوط پیش میره ـ همینجوری نصف سال کشور تعطیطه ـ 52 روز هم بیاد رووش ـ بهتر نیست کلا 360 روز تعطیل بشه

    • ناشناس

      یعنی ایران الان منزوی نیست؟!!!!!!!!!!
      بابا خیلی شماها.......

    • ناشناس

      دو روزم کار کنه بسه....، ایرانی؟!!!!!
      واه واه....

    • ناشناس

      لایک

    • ناشناس

      خوب به جای پنجشنبه شنبه را تعطیل کنید

    • ناشناس

      بعضی از کشورهای پیشرفته 3 روز در هفته تعطیل هستند

    • ناشناس

      واقعاً با تعطیلی پنجشنبه ها بجای شنبه ها عملاً به اقتصاد کشور که شنبه و یکشنبه اکثر کشورهای جهان تعطیل هستند و پنج شنبه و جمعه را ما تعطیل کنیم ضربه زده‌ایم تنها سه روز اقتصاددان کشور می‌توانند با دنیا معامله اقتصادی داشته باشند

    • م

      انشالله با ظهور امام زمان عج این امر محقق خواهد شد

    • ناشناس

      روز های تعطیلی هفته هم گام و هم زمان با
      اروپا و آمریکا بهترین گزینه از هر جهت
      اقتصادی فرهنگی هنری کاری بده بستونی
      هواپیمایی کشتی رانی ورود و خروج تماس
      های تجاری و خانوادگی و شغلی و ......
      بهترین است شنبه و یکشبه را تصویب کنید :

    • ناشناس

      اصلا برای مردم چه فرقی میکنه برای مردم وکشور ، کل سال دولت ومجلس تعطیله خودشون خبرندارن!!!!

    • شریفی

      سلام.خدا وکیلی یک تصمیم جدی وبا ارزش را مثال بزنید که اجرا شده باشد

    • داو

      این حرف ها یک مشتی چرت و پرت از زمان دلت لعین احمدی نژاد یعنی حدودا بیست سال هست که روز پنجشنبه برای تمامی ادارات غیر از بانها تعطیل هست وتازه شغل کارمندان محترم جزء مشاغل سخت وزیان آور هم هست ودر بندر خگینی کارگر بدبخت آرزو داره یک روز در سال تعطیلی یا چیزی به اسم استراحت داشته باشه لعنت بر هرچی بی عدالتی

    • ناشناس

      کسانی که بر خلاف قوانین بین الملل و ارتقاع ایران تصمیم میگیرند دشمن واقعی ملت و کشور هستند

    • ناشناس

      اگر شنبه بود خیلی بهتر بود اصلا تمام مردم
      از شنبه متنفر هستند.

    • ناشناس

      الان مرفه ترین قشر جامعه کارمندان بانک و کارمندان صدا و سیما هستند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج