adexo3
۱۴۲۰۴۶۹
۲ نظر
۲۸۸
۲ نظر
۲۸۸
پ

پشت‌پرده حصارکشی در بوستان لاله تهران

در حالی که عده‌ای معتقدند که شهرداری تهران می‌خواهد در بوستان لاله ساخت‌و ساز کند اما مدیر عامل سازمان پارک‌ها نظر دیگری دارد.

فارس: «بخشی از پارک لاله حصارکشی شد، می‌خواهند در این بخش مجموعه فرهنگی بسازند.» این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی می‌گوید.چند روزی است که اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بخشی از درختان پارک لاله در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع (حدود نیم درصد پارک) را قطع و در آنجا ساخت و ساز کند، منتشر شده است. مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران علی محمد مختاری به خبرنگار فارس می‌گوید که «حصار کشی برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است و اصلاً قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم.»

پشت‌پرده حصارکشی در بوستان لاله  تهران

پارک لاله به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار، در منطقه امیرآباد تهران واقع شده که قبلاً منطقه نظامی مورد استفاده ارتش موسوم به باغ جلالیه بوده و ۵۸ سال است که به شکل فعلی درآمده است.شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک در مجاورت ایستگاه آتش‌نشانی، روبه‌روی خیابان پورسینا حصارهای دو رنگ آبی _سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در بوستان‌های بالای یک هکتار اجازه ساخت مسجدو کتابخانه به شرط عدم قطع درخت داده شده است اما در برخی موارد این قانونی به درستی اجرا نمی‌شود.

پشت‌پرده حصارکشی در بوستان لاله  تهران

عضو شورای شهر تهران مهدی پیرهادی با بیان اینکه نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم می‌گوید که «حتی سرویس بهداشتی هم در جلوی بوستان‌ها نباید ساخته شود.» در مقابل رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید «برای خدمات مورد نیاز پارک به شرط عدم قطع درخت می‌توان ساخت‌وساز انجام داد.»

کارشناسان معتقدند که برای حفظ درختان در تهران باید تمام آنها پلاک‌گذاری شوند. همچنین برای جابه‌جایی هر درخت باید رای کمیسیون ماده ۷ اخذ و جابه‌جایی درختان در فصل مناسب صورت گیرد.

پشت‌پرده حصارکشی در بوستان لاله  تهران

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایکاش قانونی بود که برای انتخاب اعضای شورای شهر و شهردار و تمامی مجریان رده بالای شهرها ؛ بایستی از افراد تحصیل کرده دانشگاهی مرتبط و داری تجارب مربوطه استفاده شود در اینصورت شهرهایی با مشکلات کنونی نخواهیم داشت.

    • ملت. مرد

      کاش. بجای. مسجد. سازی. که. تمام. محله. وکوچه. مسجد. بدون.. نمازگزار. منازل. مسکونی. برای. مستاجران. می. ساختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج