adexo3
۱۴۲۱۷۵۵
۳۸ نظر
۶۸۸۷
۳۸ نظر
۶۸۸۷
پ

دعوای این دو تن برای ریاست مجلس به افشاگری رسید

نیروهای سیاسی قالیباف و زاکانی به نیابت از آنها علیه یکدیگر افشاگری و از فسادهای هم پرده‌برداری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا انتخابات هیات‌رئیسه مجلس، این افشاگری‌ها و رونمایی از فسادها علیه یکدیگر ادامه داشته باشد!

روزنامه سازندگی: نیروهای سیاسی قالیباف و زاکانی به نیابت از آنها علیه یکدیگر افشاگری و از فسادهای هم پرده‌برداری می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا انتخابات هیات‌رئیسه مجلس، این افشاگری‌ها و رونمایی از فسادها علیه یکدیگر ادامه داشته باشد! اصولگرایان به جان هم افتاده‌اند و پرده فساد یکدیگر را چند روز یک بار بالا می‌زنند تا مردم از عمق فسادی که برخی از آنها آلوده به آن شده‌اند، آگاه شوند.

دعوای این دو تن برای ریاست مجلس به افشاگری رسید

این روزنامه نوشت:

* علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران جنجالی اصولگرا – معروف به استاد- که معمولاً با اظهارنظرهای عجیبش شناخته می‌شود، میدان‌دار بخشی از این جنگ بود. رائفی‌پور مؤسسه‌ای تحت عنوان مصاف را مدیریت می‌کند که صاحب لشکری از اکانت‌های مجازی به‌خصوص فعال در توئیتر هستند. آن‌ها که تحت عنوان جبهه صبح ایران وارد انتخابات شدند، به‌صورت آشکار و پنهان جنگی را علیه دیگر اصولگرایان به خصوص طیف قالیباف راه انداختند.

* ناگهان افشا می‌شود آن خبرنگاری که از فساد سخن می‌گفت و به فسادستیز مشهور بود، چه فاکتورهایی که به نامش زده شده و آن چهره‌ای که لیست انتخاباتی‌اش، لیست اول تهران شد، چه پول‌هایی درشتی که به حساب موسسه‌اش رفته است. اما این دعوا و نزاع، یک دعوای نیابتی است.اگر دقت کنیم در پس این دعوا، دو چهره و مقام سیاسی را می‌بینیم که پنهان شده و نیروهای نیابتی آنها در عرصه سیاست به جان هم افتاده‌اند. اگر علیرضا زاکانی در آستانه مرحله اول انتخابات مجلس توانست نفس لیست منسوب به قالیباف را بگیرد و اکثریت افراد آن لیست را از وارد شدن به مجلس باز دارد، امروز نیروهای نیابتی قالیباف چه در شورای شهر تهران، چه در مجلس به جان نیروهای نزدیک به زاکانی و مخالفان قالیباف افتاده‌اند.

دعوای این دو تن برای ریاست مجلس به افشاگری رسید

* در شورای شهر از قراردادهای پنهان زاکانی پرده‌برداری می‌شود، در توئیتر از دریافتی‌های خبرنگار ضدفساد رونمایی می‌شود و نیروی نزدیک به قالیباف مدعی فساد علی‌اکبر رائفی‌پور و موسسه مصاف می‌شود. این یک دعوای نیابتی است و به نظر می‌رسد از حالا تا انتخابات هیات‌رئیسه مجلس نیز ادامه خواهد یافت. چراکه قالیباف می‌خواهد همچنان رئیس مجلس بماند و مخالفانش می‌خواهند، او را از صندلی ریاست مجلس بیندازند. پس دعوای آنها تازه آغاز شده است. شعله‌های این ماجرا به دو روز قبل از دور دوم انتخابات مجلس برمی‌گردد.

* زمانی که جلیل محبی، دبیر سابق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کانال تلگرامی‌اش درباره موسسه رائفی‌پور، بنیان‌گذار جبهه صبح ایران افشاگری کرد و نوشت: «هر چه اصرار کردم آقای رائفی‌پور نیامد مناظره کند. اسناد زیر سوالات من بود. بیش از 100 میلیارد تومان در دکان مصاف پول جابه‌جا شده. شما خودتان با او‌ مناظره کنید».

* در بین واریزی های موسسه مصاف رائفی‌پور، نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو به چشم میخورد به او در پنج شیفت متوالی پول داده بودند تا خودش را جلوی دوربین یک زن به نام طاهره واشچنکو جا بزند.!جالب اینجاست که حتی با الونا مصاحبه گرفتند. با این تیتر مصاحبه «با بانوی اوکراینی که مسلمان شد».. بله موسسه مصاف میلیون ها تومان از جیب مردم به حساب آلونا واریز کرده است.

* خبرفوری هم مدعی شد: اسناد منتشر شده در کانال جلیل محبی نشان می‌دهد که ۱۴ میلیارد تومان به حساب امیرحسین رائفی‌پور، برادر علی‌اکبر رائفی‌پور‌ تحت نذورات به این موسسه واریز شده است.

* مورد دیگری که درباره مصاف فاش شد این بود که مبلغ هفتاد میلیارد تومان به یک اکانت توئیتری ناشناس پرداخت شده است تا روزانه علیه قالیباف و تیم او دست به تخریب گسترده بزند!

دعوای این دو تن برای ریاست مجلس به افشاگری رسید

* با فاصله کمی رائفی‌پور نیز با انتشار ویدئویی در دفاع از خودش گفت: «از آنجایی که ما خودمان مدعی شفافیت هستیم، قبلاً راجع به مسائل مالی موسسه کلیات را شفاف کرده‌ام اما یکسری از حساب‌های مالی افراد مرتبط با موسسه، به‌خصوص افرادی که ارتباط مستقیمی با موسسه نداشتند، بلکه ارتباطشان به واسطه فردی مرتبط بود را هم منتشر کردند. رائفی‌پور با تاکید بر اینکه هرچند وظیفه او به‌عنوان بنیان‌گذار یک موسسه خصوصی توضیح دادن در این باره نیست! اما گفت که باز هم وظیفه‌اش می‌داند تا توضیح دهد تا مخاطبانش اوج بی‌اخلاقی کسانی که اسناد مالی را برملا کرده‌اند ببینند. رائفی‌پور که مدام تلاش داشت با پوزخند و خنده توضیحاتش را در این ویدئو ارائه دهد، مدعی شد که چطور برخی افراد در کشور می‌توانند انقدر گستاخانه به حساب‌های شخصی مردم دسترسی پیدا کنند. به گفته او بانک‌های مرتبط، به‌خصوص مرکزی باید پاسخگو باشند، زیرا احتمالاً یا کارمندی داشتند به آنها که سند را منتشر کردند کمک کرده است.  رائفی‌پور به هر حال این اسناد را تایید نکرد و توضیحاتی اقتصادی داد.

* چند روز قبل از این افشاگری نیز عبدالرضا داوری، مشاور پیشین احمدی‌نژاد به وحید اشتری، فعال سیاسی اصولگرا انتقاد تندی کرد و مدعی شد که «شرکت کیان الماس الموت» از آبان ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲، مبلغ ۷۲۹ میلیون تومان به حساب فرزند ۳ ساله وحید اشتری، فعال رسانه‌ای، با دلایل نامشخص واریز کرده است. وحید اشتری که عبدالرضا داوری به او می‌تازاند، همان کسی است که ماجرای سیسمونی گیت را راه انداخت و سفرخانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی را افشا کرد. اشتری همچنین درباره حضور پسر قالیباف در کانادا هم افشاگری کرده بود که با بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد.

* اشتری که گویا نماینده مخالفان قالیباف است اما خودش را عدالت‌خواه معرفی می‌کند، بارها علیه او سخن گفته بود و رئیس ‌مجلس یازدهم را فردی توصیف می‌کرد که حیات سیاسی‌اش تمام شده است. اشتری گفته بود: «ادامه حیات سیاسی قالیباف با وجود پرونده‌های فساد، به دلیل ارتباط با حسین طائب بوده. او گفت: ۲۵ سال پول سپاه و تبلیغ رسانه‌ها خرج قالیباف شده که در همه سمت‌ها فساد داشته است». هرچند قالیباف تا مدت‌ها در برابر این سخنان سکوت می‌کند، ولی در تیرماه 1401 در صحبت‌هایی که گویا پاسخ به چنین افشاگری‌هایی بود گفت: «بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی».البته اشتری ساکت نماند و درباره حضور پسر قالیباف در آلمان هم نوشت: «سوال اصلی این بود آقای الیاس قالیباف چه بیزینسی دارند که چند سال پیش موفق شدند در آلمان ملک بخرند؟ پیش از خرید ملک چند مرتبه به آنجا سفر داشته‌اند؟ حالا چرا آلمان را انتخاب کردند؟ در مورد اینها خود رئیس مجلس که توضیح نمی‌دهد. حواریون و مشاوران و اطرافیان چطور جایی چیزی نگفته‌‌اند؟»

* برخی این افشاگری‌ها را حاصل اتهاماتی می‌دانند که زمان زیادی است، طیف مخالف رئیس‌ مجلس یازدهم برای زمین زدن او شروع کردند و حال دیگر نوبت محمدباقر قالیباف است. از خشم و اولتیماتوم رئیس مجلس یازدهم به دولت سیزدهم تا زمین زدن جریان‌های مخالفش. قصه شاید از سر خشم قالیبافی باشد که 4 سال چشمش را روی فسادها و ضعف‌های دولت سیزدهم و یارانش بست. هرچند که اصولگرایان حامی دولت ابراهیم رئیسی و پایداری‌ها هر کاری برای زمین زدن او کردند. خشم قالیباف دیگر کاملاً عیان شده است.

اختلاف دو طیف زاکانی و قالیباف در جریان انتخابات مجلس تا جایی پیش رفت که حتی گفته می‌شد، شهرداری تهران به صورت سازمان‌یافته بنرهای انتخاباتی قالیباف را جمع می‌کرد. این شائبه بعد از آن به وجود آمد که ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد شخصی با لباس مامورین خدمات شهری، بنرهای انتخاباتی قالیباف را از سطح پایتخت جمع‌آوری می‌کرد و درون یک خودروی پژو می‌گذاشت. برخی رسانه‌ها این اقدام را منتسب به شهرداری تهران کردند. اختلاف قالیباف و زاکانی به همین جا منتهی نشد و قالیباف اعلام کرد که نمی‌خواهد در لیست انتخاباتی منتسب به زاکانی با نام «فهرست جبهه متحد انقلاب اسلامی» حضور داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که نتیجه این دعوا به کجا می‌رسد و بر نتیجه دور دوم انتخابات تاثیری می‌گذارد یا نه. از سوی دیگر هدف این جنگ فراتر از انتخابات بوده و عده‌ای از ناظران معتقدند که مربوط به کرسی ریاست‌ قوه مقننه است.

محمدباقر قالیباف خود را در قامت رئیس‌ مجلس دوازدهم می‌بیند و این بخش از اصولگرایان جدید، قصد شکست او را دارند. خالص‌سازی، در عین کاهش سطح سیاست‌ورزی، رقابت سابق میان دوجناح را به یک دعوای درون‌گروهی تبدیل کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پارسا

      سفره انقلابه بخورید با هم دعوا نکنید

    • بی نام

      وماهیچ مافقط نگاه

    • سیا

      دعوای خانوادگیه، مردم نباید دخالت کنن

    • خوزستان

      آرام باشید به همه‌ی شما سهم میرسه

    • ناشناس

      جنگ زرگری

    • ناشناس

      دعوا سر بیشتر خوردنه

    • ناشناس

      بیچاره مردم

    • ناشناس

      قسمت تلخ ماجرا اینه که هر دو در مورد فساد همدیگه راست میگن،بیچاره مردم

    • ناشناس

      ایران ویران کن ها ،

    • ناشناس

      دعوا نکنید با هم بخورید ایران ارث پدر شماست ،

    • باز نشسته

      ماتشنگان قدرت و ثروت و مکنت و پست و مقامیم نه شیفتگان خدمت .

    • خوزستان مظلوم

      حاجی دعوا نکن سفره بزرگ به همه میرسه سهم هر کدومتون تعین شده

    • ناشناس

      بیچاره مردم

    • ناشناس

      😭😭😭😭😭

    • ناشناس

      بابا یک سفره ای پهن شده اینقدر دعوا نکیند به همه می رسه

    • _____________

      خوبه افشاگری کنید

    • ناشناس

      محفل گرمی وشادیست مجلس
      محمل تک رو و خوبیست مجلس

    • ناشناس

      سیاست چقدر ترسناکه

    • mehri

      چه پول هایی که تو این مملکت توسط مسئولین بی کفایت دزدیده میشه و ماهم که نه میتونیم خونه بخریم و نه ماشین و نه.......

    • ناشناس

      از ماست که بر ماست.

    • ناشناس

      مهمان از مهمان بدش میاد صاحب خانه از هر. دو. صاحب خانه ملت است

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دمت گرم حرف دل ملت رو زدى

    • ناشناس

      مهمان از مهمان بدش میاد صاحب خانه از هردو

    • ناشناس

      به دزدان دریایی گفتند ،زکی.

    • ناشناس

      بسه دیگه

    • غلام رضا

      سفره ی بی انتها

    • م ل ت ا

      هر که افزون شد سیم زرش یا خودش دزد بوده یا پدرششششششششششششش

    • گیلانی

      خدای خودد دیگه به دادِ این مملکت برِس .
      عجب شیر تو شیره

    • ناشناس

      پدر قدرت و رانت بسوزه

    • سوخته دل

      سرتاپا همتون یه کرباسین شما نبودین می گفتین ما شیفتگان خدمتیم !!!!!! چی شد پس؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      قطعا اینا پشتشان به جایی بند است

    • ناشناس

      خدا یا به داد این ملت برس

    • ناشناس

      درود برشما ای جناب آقای صادق بوقی، حداقل کمی ما رو شاد کردی خدا خیرت بده، از اینا، جز خجالت بکش خجالت بکش، چیزی بیرون نمیاد عزیزم!!!!😜

    • ناشناس

      دو تا حال بهم زن.

    • ناشناس

      ازقدیم وندیم دعوا سرپول وقدرت بوده وهنوزم ادامه داره.وگرنه دعوا سر خدمت کردن به مردم که نیست.اینابرای انتخابات هزینه کردن درمدت چهارسال بایدصدربرابرشو دربیارن.

    • ناشناس

      دستشون زیر سنگ همدیگه است .

    • ناشناس

      این وسط که اینا همدیگه رو لو میدن کسی هم هست حق مردم رو بگیره

    • منصف

      واقعا بيچاره مردم که غیر از فقر و تورم و گرانی و بدبختی و ناامیدی چیزی نصیبشان نمیشود. یا صاحب الزمان کجایی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج