adexo3
۱۴۲۲۴۳۴
۲۲۲
۲۲۲
پ

طول عمر ایمپلنت کره ای به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و می‌خواهید بدانید که چه عواملی باعث افزایش یا کاهش طول عمر ایمپلنت‌ها می‌شوند؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

ایمپلنت یک روش‌ بسیار خوب برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. در حال حاضر دندانپزشکان زیادی از این روش درمانی برای مراجعان خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال طول عمر ایمپلنت‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های مهم مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های دندانپزشکی بوده است. بسیاری از آن‌ها درباره طول عمر ایمپلنت کره ای و برندهای دیگر سؤالاتی را مطرح می‌کنند. 

طول عمر ایمپلنت کره ای به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر ایمپلنت کره ای به‌طور متوسط چقدر است؟

ایمپلنت‌ها انواع مختلفی دارند. شرکت‌هایی با ملیت‌های مختلف در زمینه تولید ایمپلنت فعالیت می‌کنند. یکی از انواع ایمپلنت‌ها که در ایران هم مورد توجه بسیاری از دندانپزشکان و مراجعه‌کنندگان قرار گرفته ایمپلنت کره ای است. این نوع ایمپلنت‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و برخلاف تصور بسیاری از افراد، عمر ایمپلنت کره ای نسبت به بسیاری از برندهای اروپایی بیشتر است.

ایمپلنت‌های کره ای هم انواع مختلفی دارند و توسط کمپانی‌های متفاوتی تولید می‌شوند. بنابراین نمی‌توان درباره طول عمر و ماندگاری همه ایمپلنت‌های کره ای به‌طور دقیق اظهارنظر کرد. بااین‌حال ایمپلنت‌های برندهای کره ای بین پنج تا پانزده سال ماندگاری دارند و کیفیت خود را مانند روز اول حفظ می‌کنند. البته شیوه مراقبت شما از ایمپلنت‌ها در کاهش یا افزایش این مدت‌زمان تأثیر به سزایی دارد. اگر مراقبت‌های پس از ایمپلنت را به‌درستی انجام ندهید؛ نباید انتظار زیادی از ماندگاری و طول عمر ایمپلنت‌ها داشته باشید.

چه عواملی باعث افزایش عمر ایمپلنت کره ای می‌ شوند؟

ایمپلنت‌های کره ای مانند ایمپلنت dio، و ایمپلنت Osstem کیفیت بسیار خوبی دارند. بااین‌حال عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش طول عمر ایمپلنت‌ها مؤثر هستند. شما با رعایت برخی از نکات ساده می‌توانید تا مدت‌ها ایمپلنت‌های خود را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که ایمپلنت شبیه به یک دندان مصنوعی است که به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد. بنابراین مراقبت‌های پس از انجام ایمپلنت را جدی بگیرد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

افرادی که ایمپلنت انجام می‌دهند باید دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنند. استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه مناسب هم برای این دسته از افراد ضروری است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که عمر ایمپلنت کره ای بیشتر از یک دهه باشد؛ به شرط آن که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. همچنین شما باید به‌صورت دوره‌ای و حداقل هر شش ماه یک‌بار برای چکاپ دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

انجام چکاپ‌های دوره‌ای برای افرادی که ایمپلنت دارند بسیار ضروری است. این معاینات دوره‌ای برای بررسی و معاینه دندان‌ها، لثه و ایمپلنت است تا در صورت وجود هرگونه مشکلی دندانپزشک بتواند به‌سرعت آن‌ها را برطرف کند و مانع از گسترش عفونت، پوسیدگی یا سایر مشکلات دهان و دندان شود.

ترک دخانیات

افرادی که سیگار می‌کشند باید بدانند که در صورت ترک نکردن سیگار، طول عمر ایمپلنت کره ای به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. مصرف دخانیات، دهان و دندان را در معرض آلودگی قرار می‌دهد. بنابراین احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان در این دسته از افراد بیشتر از دیگران است. اگر سیگار می‌کشید و قصد انجام ایمپلنت را دارید؛ بهتر است هر چه سریع‌تر به فکر ترک دخانیات باشید. بر اساس آخرین آمارهای موجود؛ احتمال شکستن ایمپلنت‌ها در بین افراد سالم حدود پنج درصد است. درحالی‌که این رقم در افراد سیگاری به حدود یازده درصد می‌رسد. همچنین در صورت آسیب دیدن ایمپلنت‌ شما مجبور خواهید شد که دوباره برای ترمیم یا تعویض ایمپلنت هزینه بپردازید.

طول عمر ایمپلنت کره ای به چه عواملی بستگی دارد؟

رعایت رژیم غذایی

متأسفانه در رژیم غذایی روزانه بسیاری از ایرانی‌ها مواد غذایی حاوی قند و گلوکز به فراوانی دیده می‌شود. افرادی که می‌خواهند دندان‌هایی سالم داشته باشند نباید در مصرف این مواد غذایی زیاده‌روی کنند. همچنین مواد غذایی سفت و محکم مانند آجیل یا مواد خوراکی شیرین و چسبنده مانند پاستیل و برخی از شکلات‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن ایمپلنت شود. افرادی که دندان‌هایشان را ایمپلنت کرده‌اند؛ بهتر است از مواد غذایی که زیاد به جویدن یا فشار دادن دندان‌ها نیاز دارد اجتناب کنند.

سن کم و سلامت عمومی بدن

یکی دیگر از فاکتورهایی که به افزایش طول عمر ایمپلنت کره ای یا هر نوع ایمپلنت دیگری کمک می‌کند، سلامت عمومی بدن است. افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، پوکی استخوان و... هستند، بهتر است قبل از انجام ایمپلنت، دندانپزشک را در جریان بیماری خود قرار دهند. ابتلا به هر کدام از این بیماری‌ها می‌تواند باعث کاهش عمر ایمپلنت شوند.

 همچنین افرادی که داروهای خاصی مانند داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند باید با دندانپزشک خود درباره انجام ایمپلنت مشورت کنند. گاهی اوقات انجام ایمپلنت برای این افراد مناسب نیست. فاکتور مهم بعدی، سن افراد است. هر چقدر سن افراد بالاتر باشد، احتمال اینکه تراکم استخوان فک کم‌تر باشد بیشتر می‌شود. در برخی موارد به دلیل کاهش تراکم استخوان فک، بیمار برای انجام ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان پیدا خواهد کرد.

تجربه و مهارت دندانپزشک

این عامل هم می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش طول عمر ایمپلنت داشته باشد. دندانپزشکان متخصص در زمینه ایمپلنت دندان با بررسی وضعیت دندان‌ها و لایف استایل بیمار از بهترین برندهای ایمپلنت استفاده می‌کنند. همچنین آن‌ها به دلیل تجربه بالایی که دارند برخی از اشتباهات دندانپزشکان غیرحرفه‌ای را انجام نمی‌دهند. به خاطر داشته باشید که نحوه قرار دادن ایمپلنت از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر ایمپلنت به‌درستی جایگذاری نشود باعث آسیب دیدن بافت و استخوان لثه خواهد شد. به همین دلیل انتخاب یک دندانپزشک ماهر برای انجام ایمپلنت از اهمیت زیادی برخوردار است.

طول عمر ایمپلنت کره ای به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر ایمپلنت کره ای زیاد است یا نه؟

ایمپلنت‌های برندهای کره ای جزو ایمپلنت‌های بسیار باکیفیت و قیمت مناسب هستند. همچنین طول عمر ایمپلنت کره ای باعث شده که بسیاری از دندانپزشکان این نوع ایمپلنت‌ها را به بیماران خود پیشنهاد دهند. ایمپلنت‌های کره ای بین ۵ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند. البته رعایت برخی از نکات مانند استفاده از رژیم غذایی مناسب، رعایت کردن بهداشت دهان و دندان، چکاپ به موقع و سیگار نکشیدن می‌تواند به افزایش دوام و طول عمر ایمپلنت کمک زیادی کند. همچنین طول عمر ایمپلنت برای افرادی که در سنین پایین‌تر ایمپلنت انجام می‌دهند و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نیستند بیشتر از دیگران است. در آخر به شما توصیه می‌کنیم که نقش دندانپزشک را در افزایش طول عمر ایمپلنت نادیده نگیرید و برای انجام این کار به یک دندانپزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج