adexo3
۱۴۲۳۲۳۶
۱۰ نظر
۱۱۶۴
۱۰ نظر
۱۱۶۴
پ

حمله گانگسترهای نقابدار به خانه تهرانی‌ها

پنج مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند، سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشنیکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.

روزنامه همشهری: پنج مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند، سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشنیکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.

حمله گانگسترهای نقابدار به خانه تهرانی‌ها

این لحظات رعب‌آور سرقت مسلحانه اعضای یک باند خشن است؛ مجرمانی که بدون کوچک‌ترین هراسی به خانه‌های مردم هجوم می‌برند و فیلم کوتاهی از سرقت بی‌رحمانه آنها منتشر شده و انتشار همین فیلم بار دیگر موجی از وحشت و نگرانی را به جامعه منتقل کرده است. اما تیم ویژه‌ای از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تمام تلاش خود را برای دستگیری اعضای این گروه خشن آغاز کرده‌اند. به گزارش همشهری، در روزهای اخیر فیلم کوتاهی از سرقت مسلحانه در غرب تهران شبکه‌های اجتماعی را پرکرد.

این فیلم کوتاه، 5مرد قوی‌هیکل و خشن را نشان می‌داد که صورت‌هایشان را با ماسک و نقاب مشکی پوشانده‌اند و وارد ساختمانی می‌شوند. یکی از آنها یک ساک مشکی‌رنگ در دست دارد و در دست افراد دیگر اسلحه کلت و کلاشنیکف است. این 5مرد خشن در ادامه به سمت آپارتمانی می‌روند و به راحتی در آن را باز می‌کنند. سپس وارد خانه‌ای می‌شوند که در آنجا 2بچه 12 و 14ساله حضور دارند. سارقان خشن با تهدید اسلحه، اموال قیمتی خانه را به سرقت می‌برند. در ادامه سارقان خشن، بعد از انجام سرقت با آرامش از ساختمان خارج و سوار خودروی خود می‌شوند.

شروع تحقیقات

این فیلم کوتاه توسط دوربین مداربسته‌ای که داخل آپارتمان و خارج آن نصب شده، ضبط شده بود. انتشار این فیلم در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بار دیگر زنگ خطر در جامعه را به صدا درآورد. همه درباره این سرقت وحشیانه و گانگستری صحبت می‌کنند. شهروندان نیز در شبکه‌های اجتماعی خواستار دستگیری و برخورد با سارقان هستند، سارقانی که امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند و با خونسردی وارد خانه‌های مردم می‌شوند.

سرقت؛ ساعت ۷ تا ۹ شب

بررسی‌ها حاکی از آن است که گانگسترها حدود 12خانه در پایتخت را خالی کرده‌اند. تعدادی از این سرقت‌ها در غرب تهران و تعداد دیگری در شرق پایتخت انجام شده است. سارقان مسلح هرشب به یک خانه در پایتخت دستبرد می‌زنند و اموال قیمتی را به سرقت می‌برند.  این گروه خشن، معمولا از ساعت 7 تا 9 شب سرقت‌هایشان را انجام می‌دهند و سعی دارند به شکلی حرفه‌ای و ماهرانه عمل کنند تا ردی از خودشان به‌جا نگذارند. نخست اینکه صورت‌هایشان را کاملا می‌پوشانند و کوچک‌ترین صحبتی با یکدیگر نمی‌کنند. از سوی دیگر پلاک ماشین‌هایشان جعلی است و به‌نظر می‌رسد خودروها را هم سرقت کرده باشند.

گانگسترهای عجیب

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سارقان مسلح هر شب خودروهای خود را تغییر می‌دهند. شگرد آنها این است که اگر در ساختمانی باز باشد وارد آنجا می‌شوند یا از روی دیوار داخل می‌پرند. اغلب به سراغ آپارتمان‌های تک‌واحدی می‌روند و برخلاف سارقان مسلح دیگر که هدفشان خالی‌کردن خانه‌های چراغ‌خاموش است، این گروه اما به سراغ خانه‌هایی با چراغ روشن می‌روند. در واقع هدفشان این بود که صاحبخانه حضور داشته باشد تا با تهدید آنها جای پول و طلاها را بپرسند. این در حالی است که اکثر سارقان منزل به سراغ خانه‌هایی می‌روند که در آنجا صاحبخانه حضور ندارد تا با خیال راحت نقشه سرقت‌های خود را عملی کنند. این گانگسترها اما کمی عجیب بودند و پس از ورود به خانه، اسلحه را روی سر اعضای خانه قرار می‌دهند و با تهدید آنها هرچه اموال باارزش در خانه است را به سرقت می‌برند؛ از پول، طلا و دلار گرفته تا لپ‌تاپ، ‌تبلت، ‌پی‌اس5 و اموال قیمتی دیگر. یکی دیگر از خصوصیات عجیب سارقان مسلح این است که در جریان سرقت از خانه‌ای، پی‌اس‌5 را به سرقت بردند و متوجه شدند که دسته‌های این دستگاه را سرقت نکرده‌اند. گانگسترهای عجیب در شب دیگر، به خانه دیگری هجوم بردند و با تهدید اسلحه، فقط دسته‌های دستگاه بازی را دزدیدند.

رعب و وحشت از تهران تا کرج

بیشترین سرقتی که این گروه خشن، ‌تاکنون مرتکب شده‌اند، سرقت 4میلیاردی از خانه‌ای در پایتخت بوده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که سارقان مسلح تنها به سرقت از پایتخت اکتفا نمی‌کردند. آنها پس از آنکه به خانه‌ای در پایتخت دستبرد می‌زدند، به سمت کرج حرکت می‌کردند و با همین شیوه و شگرد، این‌بار به خانه‌ای در کرج هجوم می‌بردند و دست به سرقت اموال قیمتی می‌زدند. در این شرایط، ‌اکیپ ویژه‌ای از افسران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند تا با توجه به سرنخ‌های موجود، اعضای این گروه خشن که باعث ایجاد رعب و وحشت مالباخته‌ها شده‌اند را شناسایی و دستگیر کنند.

روایت دلهره‌آور ‌یکی از شاکیان

 

حمله گانگسترهای نقابدار به خانه تهرانی‌ها

یکی از شکات این پرونده به ایسنا گفت: «سرقت از خانه ما حوالی ساعت8شب و میانه اردیبهشت‌ماه انجام شد. همسر و 2فرزند خردسالم در خانه بودند. سارقان 5نفر بوده‌اند آن‌طور که دوربین‌های مداربسته ضبط کرده‌اند و با یک دستگاه سواری پژو پارس سفیدرنگ خود را مقابل درب خانه رسانده‌اند. ابتدا یکی از آنها وارد خانه شده و پس از آن 3سارق دیگر نیز وارد شده‌اند و چنددقیقه بعد نیز نفر پنجم اقدام به پارک خودرو کرده و وارد آپارتمان شده است. آنها ناگهان با یک کلاشنیکف، یک کلت کمری و یک کاتر وارد آپارتمان ما شدند و همسر و دخترم را تهدید کرده و طلا و جواهرات و پول نقد را از دست همسر و فرزندانم و همینطور داخل خانه ربوده‌اند. پس از آن هم با تهدید آنها را به یکی از اتاق‌ها برده و در را به رویشان قفل کرده‌اند.»

شاکی که منزلش در محدوده شمال‌غرب تهران واقع شده، ادامه داد:‌ «آنها که به‌نظر همگی کمتر از ۳۰سال سن داشتند، پس از محبوس کردن اعضای خانواده‌ام، تمام خانه را زیر و رو کرده و هر چیز قیمتی‌ای که دیده بودند را به سرقت برده‌اند. از زمان ورود به خانه تا زمان خروج‌شان حدود ۱۵دقیقه طول کشیده و بعد هم با همان خودروی پژو پارس از محل متواری شده‌اند. این موضوع علاوه‌بر خسارت مالی سنگینی که به ما وارد کرده، آسیب روحی شدیدی نیز به خانواده‌ام زده‌ است.   به‌طوری که فرزندان من دچار استرس شدیدی شده و نیازمند مداخله روانشناس هستند. من و همسرم هم دچار مشکلات روحی شده‌ایم. در واقع این سارقان خسارت مالی و روانی سنگینی به ما وارد کرده‌اند.»

‌او همچنین در پایان گفت:‌ «زمانی که برای شکایت به کلانتری محل و پس از آن به پلیس آگاهی رفتیم، متوجه شدیم که چند سرقت دیگر به همین شیوه و توسط 5مرد مسلح که ماسکی بر صورت داشتند، انجام شده و ما تنها شاکیان آنها نیستیم. با قولی که مأموران پلیس به ما دادند، این افراد حتما دستگیر خواهند شد، اما امیدوارم طوری مجازات شوند که دیگر هیچ سارقی آنقدر وقیح و بی‌وجدان نباشد که دست‌کم هنگام حضور افراد در خانه، وارد آنجا شده و با تهدید اعضای آن دست به سرقت خشن بزند.»‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایناافرادحرفه ای وسازمان یافته هستن، بعدورودمیلیونهاافغانی مملکت دیگه امنیتش کم شده

    • شهروند

      متاسفانه وسعت اعمال خلاف قانون زیاد شده است سرقت و آدم ربایی و خفت گیری و تصرف املاک مردم و خانه های فساد جنسی و فحشا ظاهرا"پیگیریها تا حصول نتیجه زمانبر شده است امیدوارم تمهیداتی فراهم شود تا پس از دستگیری مفسدان و برهم زنندگان نظم و آرامش به گونه ای مجازات شوند که دیگر فکر اعمال خلاف را نکنند و مجلزات متناسب برای کلیه مجرمان سابقه دار میتواند عامل موثری باشد

    • ناشناس

      فقط اعدام

    • ناشناس

      امیدوارم پلیس این دزدان بی وجدان را دستگیر بتواند

    • ناشناس

      فکر کنید آثار روحی و روانی که روی اون بچه ها تا مدتها میگذاره چقدر وحشتناکه، مسولین فکری کنند . محاکمه و مجازات سنگین این افراد باید رسانه ای شود

    • ناشناس

      خدا به داد ما برسه پس پلیس کجاست؟!

    • دختر محمود نقاش

      باید دست دزد رو قطع کرد حکم اسلام رو اجرا کنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه

    • Nastaran

      عجب بابا ادم میمونه چی بگه دیکه 😑😒

    • ناشناس

      امیدارم بدون آسیب دیدگی به مردم ومامورین ،دریک حمله مسلحانه وحساب شده،این قشر گروهک سارقین مسلح، به هلاکت برسند

    • ناشناس

      احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج