adexo3
۱۴۲۳۳۰۸
۶۹۲
۶۹۲
پ

کشف عجیب‌ترین پرتره ناپلئون روی یک در چوبی

یک درب چوبی خراشیده که اخیرا به طور اتفاقی در بالای یک برج قرون وسطایی در کنت انگلستان پیدا شده است، از نظر کارشناسان یک اثر حیرت‌انگیز با یادگاری‌هایی از دوران انقلاب فرانسه است.

فرادید: یک درب چوبی خراشیده که اخیرا به طور اتفاقی در بالای یک برج قرون وسطایی در کنت انگلستان پیدا شده است، از نظر کارشناسان یک اثر حیرت‌انگیز با یادگاری‌هایی از دوران انقلاب فرانسه است.

این در شامل حکاکی‌هایی است که یکی از آن‌ها احتمالا تصویری خیالی از ناپلئون بناپارت در حال اعدام با طناب دار را نشان می‌دهد.

کشف عجیب‌ترین پرتره ناپلئون روی یک در چوبی

این حکاکی‌ها که تعدادشان به بیش از ۵۰ عدد می‌رسد، در دهۀ ۱۷۹۰ توسط سربازان انگلیسیِ مستقر در قلعه دوور، در زمان جنگ انگلیس و فرانسه (پس از انقلاب فرانسه) حکاکی شده‌اند.

این حکاکی‌ها شامل تصویری با جزئیات از یک کشتی بادبانی، یک صلیب تزئین شده و مجلل و ۹ صحنه جداگانه از افرادی است که در حال اعدام با طناب دار هستند (که یکی از آنها کلاه هلالی بر سر دارد).

کشف عجیب‌ترین پرتره ناپلئون روی یک در چوبی

این درب چوبی چند سال پیش در بالای برج سنت جان کشف شد، با این حال، در آن زمان، این در با لایه‌های ضخیمی از رنگ پوشیده شده بود که بسیاری از حکاکی‌های آن را مخفی کرده بود.

اما اخیرا که درب برای مرمت برداشته شد و رنگ آن به دقت پاک شد، جزئیات کامل حکاکی‌ها آشکار شدند.

پل پاتیسون، مورخ ارشد سازمان میراث انگلیس که مدیریت قلعه را برعهده دارد، گفت: «ما سرنخ‌هایی از چیزهایی که ممکن است روی آن باشد داشتیم، اما زمانی که آن را تمیز کردند، مشاهده کل این حکاکی‌ها بسیار شگفت انگیز بود».

او با توصیف این در به عنوان یک یافته «بسیار مهم»، گفت که دوور در آن زمان محل بسیار پر جنب و جوشی بوده است؛ با کشتی‌هایی که بندر را پر می‌کردند و لباس‌های نظامی رنگارنگی که دائماً در قلعه و شهر دیده می‌شدند.

«آنچه این در را به چنین شیء خارق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند این است که اثری نادر و گرانبها از افرادی عادی است که ردپای خود را به جا گذاشته‌اند؛ چه برای گذراندن وقت و چه برای اینکه به یادگار بمانند».

کشف عجیب‌ترین پرتره ناپلئون روی یک در چوبی

تصویر یک قایق بادبانی نیز در بین حکاکی‌ها به چشم می‌خورد

اتاق قرون وسطایی در بالای یکی از برج‎های قلعه، در طول درگیری‌های قرن هجدهم به عنوان برج دیده‌بانی تغییر کاربری داده بود. نظامیانی که در قلعه مستقر بودند، ساعت‌ها در آنجا نگهبانی می‌دادند و برای گذراندن وقت به فعالیت‌های هنری روی می‌آوردند.

پاتیسون گفت که این ۹ صحنه اعدام با طناب دار به وضوح توسط افراد مختلف حکاکی شده‌اند، و به دغدغه سربازان نسبت به اعدام‌های عمومی که در آن زمان رایج بوده است، اشاره می‌کند. جزئیات یکی از این صحنه‌ها، که فردی با کلاه هلالی را نشان می‌دهد، منجر به گمانه‌زنی‌های جالبی شده است که ممکن است تصویری خیالی از اعدام ناپلئون شکست خورده باشد. (البته این تخیل هیچ‌وقت به واقعیت نپیوست و امپراتور در تبعید در سال ۱۸۲۱ احتمالا بر اثر سرطان معده درگذشت).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج