adexo3
۱۴۲۳۳۱۰
۱۱۸۹
۱۱۸۹
پ

آیفون‌بازها از شنیدن این خبر شگفت‌زده می‌شوند

قابلیت ردیابی چشم آیفون و آیپد برای کاربران دارای ناتوانی‌های جسمی طراحی شده است، اما همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

دیجیاتو: قابلیت ردیابی چشم آیفون و آیپد برای کاربران دارای ناتوانی‌های جسمی طراحی شده است، اما همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیفون‌بازها از شنیدن این خبر شگفت‌زده می‌شوند

اپل مجموعه جدیدی از ویژگی‌های دسترسی‌پذیری را معرفی کرده که اواخر امسال برای آیفون‌ها و آیپدها عرضه می‌شوند، بنابراین این ویژگی‌ها احتمالاً بخشی از iOS 18 و iPadOS 18 خواهند بود که ماه آینده میلادی رسماً معرفی خواهند شد. جالب‌ترین ویژگی معرفی‌شده توسط اپل، ردیابی چشم است که آیفون و آیپد از آن پشتیبانی خواهند کرد و به کاربران اجازه می‌دهند تا دستگاه‌ها را با چشمان خود کنترل کنند.

آیفون‌بازها از شنیدن این خبر شگفت‌زده می‌شوند

اپل در پست خود. توضیح می‌دهد که قابلیت ردیابی چشم برای کاربران دارای ناتوانی‌های جسمی طراحی شده است، اما همه می‌توانند از آن استفاده کنند. اپل که هنوز هیچ مدل هوش مصنوعی را معرفی نکرده است، توضیح می‌دهد که این قابلیت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. برای استفاده از آن، ابتدا باید یک مرحله کالیبراسیون چند ثانیه‌ای را پشت سر بگذارید که از طریق دوربین جلوی دستگاه انجام می‌شود.

غول سازنده آیفون همچنین توضیح می‌دهد که تمام داده‌های موردنیاز برای این قابلیت، هرگز از دستگاه کاربران خارج نمی‌شوند، زیرا برای آن از یک رویکرد یادگیری ماشینی با پردازش روی دستگاه استفاده شده است.

نکته جالب دیگر اینکه برای استفاده از این ویژگی به هیچ سخت‌افزار یا لوازم جانبی نیاز نیست و در هر اپلیکیشنی می‌توان از سیستم ردیابی چشم استفاده کرد. با وجود این سیستم، می‌توانید از طریق چشمان خود در میان عناصر موجود در یک اپ پیمایش کنید و همچنین با وجود، Dwell Control می‌توانید با تمرکز روی هر یک از عناصر، آن‌ها را فعال کنید.

سایر ویژگی‌های معرفی‌شده برای آیفون و آیپد

آیفون‌بازها از شنیدن این خبر شگفت‌زده می‌شوند

علاوه بر این، موتور Taptic آیفون با وجود این آپدیت، می‌تواند ضربه‌ها و ارتعاشات دقیق را به‌صورت هماهنگ با آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید تنظیم کند. این قابلیت که Music Haptics نام دارد، در ابتدا فقط با اپل موزیک (Apple Music) کار خواهد کرد. البته توسعه‌دهندگان از طریق API به آن دسترسی خواهند داشت تا در صورت تمایل، موسیقی برنامه‌های خود را جذاب‌تر کنند.

پس از آن، اپل همچنین ویژگی Vehicle Motion Cues را معرفی کرده است. این ویژگی برای کاربرانی طراحی‌شده که عادت دارند در حین رانندگی از گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود نیز استفاده کنند و باعث می‌شود تا بیماری حرکت کمتری را تجربه کنند.

اپل در توضیح این ویژگی اعلام کرده که با وجود آن، چند نقطه متحرک در اطراف صفحه نمایش خودرو قرار می‌گیرد که تغییرات حرکت خودرو را نشان می‌دهند و به‌نوعی باعث کاهش بیماری حرکت می‌شود. البته دقیقاً مشخص نیست که این ویژگی چگونه به این امر کمک خواهد کرد و احتمالاً پس از عرضه، اطلاعات بیشتری درباره آن اعلام خواهد شد.

آیفون‌بازها از شنیدن این خبر شگفت‌زده می‌شوند

در نهایت، پلتفرم CarPlay اپل نیز به سیستم Voice Control مجهز خواهد شد. همانطور که از نامش پیداست، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در CarPlay پیمایش کنید و برنامه‌های آن را فقط با صدای خود کنترل کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج