adexo3
۱۴۲۵۰۵۲
۴۴۹۱۶
۴۴۹۱۶
پ

۱۰ شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فهرست شامل فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف و کشورهای گوناگون است که محور مشترک همۀ آن‌ها یک چیز است: رقص جذاب شمشیر در دست جنگجویان دلاور!

فرادید: این فهرست، تنوع و هیجان ژانر شمشیرزنی را در سینما به نمایش می‌گذارد. از فیلم‌های کلاسیک ژاپنی مانند «قلعه مخفی» و «مهمانسرای اژدها» تا فیلم‌های مدرن کره‌ای مانند «شمشیرزن» و فیلم‌های علمی تخیلی مانند «حاشیه اقیانوس آرام»؛ مطمئناً علاقه‌مندان به فیلم‌های شمشیرزنی با سلیقه‌های مختلف می‌توانند فیلم محبوب خود را در این فهرست پیدا کنند.

در اینجا ضمن معرفی مختصری از هر فیلم، به نکات برجسته آنها و علل محبوبیتشان اشاره می‌کنیم.

1. کونان بربر (۱۹۸۲)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم اکشن و فانتزی به کارگردانی جان میلیوس و با بازی آرنولد شوارتزنگر، داستان کونان، یک بربر نیرومند را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از جادوگری است که خانواده‌اش را به قتل رسانده است. کونان در طول سفر خود با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود و با دشمنان مختلفی از جمله دزدان، غول‌ها و جادوگران می‌جنگد. شمشیر افسانه‌ای او به نام «شمشیر آتلانتیس» نقشی کلیدی در نبردهای او دارد. «کونان بربر» به خاطر صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، جلوه‌های ویژه چشم‌نواز و موسیقی حماسی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است.

۲. شمشیرزن غریبه (۲۰۰۷)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این انیمه ژاپنی داستانی حزن‌انگیز و در عین حال جذاب را در ژاپن فئودالی روایت می‌کند. کوتارو، پسری یتیم، توسط قاتلان سلسله مینگ چین مورد تعقیب قرار می‌گیرد و مردی بی‌نام که یک رونین (سامورایی بدون ارباب) است، او را تحت حمایت خود می‌گیرد. این دو در طول سفر خود با خطرات و دشمنان متعددی از جمله راهزنان، نینجاها و سامورایی‌ها روبرو می‌شوند. مهارت شمشیرزنی مرد بی‌نام و تعهد او به محافظت از کوتارو، از نقاط قوت این انیمه هستند. «شمشیرزن غریبه» به خاطر داستان گیرا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و انیمیشن فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفته است.

۳. ۱۳ آدمکش (۲۰۱۰)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم ژاپنی داستان گروهی متشکل از ۱۳ سامورایی را روایت می‌کند که توسط یک ارباب استخدام می‌شوند تا برادر ظالم او را به قتل برسانند. این سامورایی‌ها در طول ماموریت خود با چالش‌های دشواری روبرو می‌شوند و با دشمنان متعددی از جمله سربازان، نینجاها و سامورایی‌های دیگر می‌جنگند. این فیلم به خاطر صحنه‌های اکشن خشن، جلوه‌های ویژه چشم‌نواز و موسیقی حماسی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است.

۴. دژ پنهان (۱۹۵۷)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم کلاسیک ژاپنی از ساخته‌های آکیرا کوروساوا، داستانی حماسی و پرماجرا را در ژاپن فئودالی روایت می‌کند. ماتاشیچی و تاهئی، دو کشاورز ژاپنی، تلاش می‌کنند تا از جنگ قبیله‌ای سود ببرند اما در این کار شکست می‌خورند. آن‌ها در یک قلعه به زن و مردی برمی‌خورند که به نظر می‌رسد اعضای ساده‌ای از قبیله هستند که پنهان شده‌اند. با اینکه کشاورزان نمی‌دانند روکوروتا یک ژنرال و یوکی یک شاهدخت است، اما در ازای طلا قبول می‌کنند این زوج را برای رسیدن به امنیت همراهی کنند. در طول مسیر، ژنرال باید ضمن پنهان کردن هویت خود، مهارت خود را در نبرد نیز ثابت کند. «دژ پنهان» به خاطر کارگردانی بی‌نظیر کوروساوا، بازی‌های درخشان بازیگران و داستان هیجان‌انگیزش مورد تحسین قرار گرفته است.

۵. قهرمان (۲۰۰۲)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم حماسی چینی به کارگردانی ژانگ ییمو و با حضور ستارگان بزرگی همچون جت لی، دانی ین و تونی لئونگ، داستان جنگی را در چین باستان روایت می‌کند. در این فیلم، شاهد نبرد بین دو پادشاه برای تصاحب تاج و تخت هستیم. صحنه‌های اکشن «قهرمان» به خاطر ظرافت و زیبایی بصریشان مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

۶. آخرین فریاد برای جوانمردی (۱۹۷۹)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم داستان دو قاتل مزدور در چین باستان است. این دو آدمکش، استاد شمشیرزنی هستند و به هیچ گروه یا اربابی وفادار نیستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به یک تاجر محلی که به دنبال انتقام از یک استاد کونگ‌فو است، کمک کنند. با این حال، ماجرا پر از فریب و نیرنگ است و اعتماد کردن به هر کسی را برای شخصیت‌ها دشوار می‌کند. در نهایت، داستان با یک افشاگری در مورد اینکه چه کسی واقعا دارای شرافت است، به پایان می‌رسد.

۷. شمشیرزن (۲۰۲۰)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم کره‌ای داستان یک شمشیرزن ماهر را روایت می‌کند که در تلاش برای نجات دختر ربوده‌شده‌اش است. ته‌یول که به تدریج بینایی خود را از دست می‌دهد، باید با دشمنان متعددی از جمله مزدورها، راهزنان و قاتلان مبارزه کند. «شمشیرزن» به خاطر صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و همچنین داستان احساسی و غم‌انگیزش مورد تحسین قرار گرفته است.

۸. حاشیه اقیانوس آرام (۲۰۱۲)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی گیرمو دل تورو، داستان نبردی حماسی بین ربات‌های غول‌پیکر و موجودات هیولاوار به نام کایجو را روایت می‌کند. ربات‌ها توسط خلبانانی که از طریق یک سیستم عصبی به آنها متصل می‌شوند، هدایت می‌شوند. «حاشیه اقیانوس آرام» به خاطر جلوه‌های ویژه حیرت‌انگیز و صحنه‌های اکشن نفس‌گیرش مورد تحسین قرار گرفته است.

۹. مسافرخانۀ اژدها (۱۹۶۷)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم تایوانی، داستان گروهی از استادان هنرهای رزمی را روایت می‌کند که از فرزندان یک ژنرال محافظت می‌کنند. این ژنرال توسط رقیب سیاسی خود مورد خیانت قرار گرفته و اکنون فرزندانش در معرض خطر هستند. استادان هنرهای رزمی باید با دشمنان متعددی از جمله قاتلان، راهزنان و سامورایی‌ها مبارزه کنند. «مسافرخانۀ اژدها» به خاطر صحنه‌های مبارزه هیجان‌انگیز و همچنین داستان حماسی و پرماجرایش مورد تحسین قرار گرفته است.

۱۰. مرد شمالی (۲۰۲۲)

10 شاهکار سینمایی که جادوی «شمشیر» را به نمایش می‌گذارند

این فیلم حماسی و وایکینگی به کارگردانی رابرت ایگرز، داستان انتقام یک شاهزاده وایکینگ به نام املث را روایت می‌کند. املث شاهد قتل پدرش توسط عمویش فیولنیر است و قسم می‌خورد که از او انتقام بگیرد. «مرد شمالی» به خاطر صحنه‌های اکشن خشن و خونین و همچنین داستان تاریک و غم‌انگیزش مورد تحسین قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج