adexo3
۱۴۴۴۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رایزنی تهران و آنکارا برای حل بحران کوبانی

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از گفت وگو ها با دولت ترکیه برای حل بحران شهر کوبانی خبر داد و گفت: البته ما به دولت این کشور بابت هر گونه حضور نظامی زمینی در سوریه هشدار دادیم.

ایرنا: «حسین امیر عبداللهیان» عصر پنج شنبه در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش که در پژوهشکده مطالعات استراتژِیک خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان ارسال کمک های تسلیحاتی به منطقه کوبانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب کمکی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارایه می کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به کردهای کوبانی انجام می دهد.

وی درباره نوع این کمک ها توضیح خاصی نداد و اظهار داشت: گفت وگوهای ما با دوستمان ترکیه برقرار است و ما فکر می کنیم این کشور می تواند بیشترین نقش را برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در باره راه حل ایران برای بحران کوبانی تصریح کرد: گفت وگوهای منطقه ای برای این موضوع جریان دارد و ما امیدواریم در این مسیر اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته امیر عبداللهیان، ما در گفت وگو های اولیه با ترکیه دریافتیم که این کشور به دنبال تشدید بحران در منطقه نیست و امیدواریم نقش مثبتی ایفا کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجزیه عراق نیز گفت: ما مواضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم از نظر ما عراق یکپارچه مورد تایید و به نفع منطقه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج