adexo3
۱۴۸۰۱
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

شکایت جنجالی یک روزنامه نگار از آنجلینا جولی

یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد.

یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد.

جیمز جی. براداک که در زاگرب زندگی می‌کند و در دوران جنگ داخلی بالکان اخبار این رویداد را پوشش می‌داد، مدعی است پروژه سینمایی «در سرزمین خون و عسل» از روی کتاب «سوهان روح» او ساخته شده است.

براداک شکایت خود را به دادگاهی در ایالت ایلینویز تسلیم کرد و به دنبال دریافت خسارت و صدور حکم جلوگیری از نمایش فیلم آنجلینا جولی است.

او بجز جولی از شرکت‌های «جی‌کی فیلمز»، «فیلم‌دیستریکت»، «اسکات فیلم» و ادین سارکیچ تهیه‌کننده «در سرزمین خون و عسل» هم شکایت کرده است.

کتاب براداک که اولین بار سال ۲۰۰۷ به زبان کروات منتشر شد، روایتی از حوادثی تلخ است که در جنگ داخلی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ برای زنان و کودکان در بوسنی و هرزگوین روی داد.

او در شکایت خود مدعی شد «در سرزمین خون و عسل» عناصر داستانی اصلی، مضامین، شخصیت‌ها، رویدادها، سکانس‌ها و فضا و مکان کتاب او را کپی کرده است. براداک به عنوان مثال به این نکته اشاره کرده که هم فیلم و هم کتاب داستانی عاشقانه در دوران آن جنگ را به تصویر می‌کشند.

در فیلم و در کتاب، یک شخصیت زن محوری هست که نزدیک سارایوو زندگی می‌کند. صرب‌ها او را بازداشت و به یک اردوگاه کار اجباری در دهکده‌ای منتقل می‌کنند.

همچنین در فیلم و در کتاب، یک شخصیت مرد محوری هست که فرمانده اردوگاه است و پدرش هم از مقامات عالی‌رتبه ارتش خلق یوگوسلاو است.

شکایت جنجالی یک روزنامه نگار از آنجلینا جولی

براداک مدعی است پس از انتشار کتابش حداقل سه بار با سارکیچ ملاقات و درباره جزئیات کتاب از جمله طرح داستانی، تحول شخصیت‌ها، اهمیت فرهنگی داستان و صحت وقایع تاریخی بحث کرده است.

«در سرزمین خون و عسل» پارسال در شرق اروپا فیلمبرداری شد و داستان یک مرد جوان صرب و دختری مسلمان اهل بوسنی است که در بحبوحه جنگ خونین عاشق هم می‌شوند.

این فیلم اولین تجربه جولی در مقام کارگردان و فیلمنامه‌نویس است، اما خودش در آن حضور ندارد.
«در سرزمین خون و عسل» از همان ابتدا پروژه‌ای جنجالی بود. جنجال‌ها از زمانی آغاز شد که رسانه‌ها بوسنیایی گزارش دادند فیلم جولی درمورد یک زن مسلمان قربانی تجاوز است که عاشق مهاجم صرب خود می‌شود.

به دنبال اعتراض انجمن قربانیان زن جنگ (WVW) در بوسنی، مقامات بوسنیایی ابتدا مجوز فیلمبرداری در این کشور را به حالت تعلیق درآوردند. جولی به سرعت نسخه‌ای از فیلمنامه را برای وزارت فرهنگ بوسنی فرستاد و شرکت تهیه‌کننده بوسنیایی فیلم اخبار منتشر‌شده درمورد داستان فیلم را تکذیب کرد.

جنگ داخلی در بوسنی بیش از 100 هزار قربانی داشت. مقامات دولتی می‌گویند حداقل 20 هزار زن مسلمان در دوران جنگ قربانی آزار و اذیت سربازان صرب شدند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شکایت جنجالی یک روزنامه نگار از آنجلینا جولی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلمان

      ای بابا این اروپایی ها عجب حالی دارندا باباانجلینا جون بیا تو ایران هر چی میخوای کپی رایت کن هیچکی هم هیچی نمیگه اگه هم بگه بهش هرهر میخندن

      پاسخ ها

      • sansiz

        دمت گرم این تیکش رو خوب اومدی

    • مهشید

      آقا به این انجلینا ی ما کاری نداشته باشین.چه جوری دلتون میاد جلو راش سنگ اندازی کنین.ای بابا... (;
      خوب گفتی سلمان...

    • mohi

      بابا به همه گیر میدید هههههههههههههههها

    • marmar

      kheily bahal bood man lezat bordam

      پاسخ ها

      • ناشناس

        to ghalat kardi

    • Asal

      Nashenas Jan lotfan bi ehterami nakono adam bash ta be khodetem tohin nashe vaghean ke.

    • فاران

      تو رو چی به کارگردانی ؟؟
      برو بازیگری تو ادامه بده با اون نقشهای .....
      میدونم تو این صفحه طرفدار زیاد داره ... اما من حرفم رو زدم .

    • علیرضا

      nahenas jan tohin nadarima.afarin baba

    • فاران

      متأسفانه مدتی است که تو هین به بعضی از دوستان و اخیرا" هم ( مرمر ) تو صفحات زیاد دیده میشه .
      تو این مدتی که دوستان با نظرات مختلف سعی در بروز عقاید و ایده های خود داشتند تا حدود زیادی شناخته شدند و تقریبا" همه میدونیم که فرضا" سلمان چه جوری نظر میده ، مهشید به چه شکل ، مونا - مرجان - دانیال - مهرداد - پری و سایر دوستان رو ندیده می شناسیم .
      اینکه یک نفر با عنوان ناشناس که اینقدر هم جرأت نداره اسم خودش رو بگه ، رو نظرات دوستان حرفهای زشت و نامناسبی بر زبان میاره که جدا" باید برایشان تأسف خورد .
      من به عنوان کوچکترین عضو این خانواده بزرگ ، اولین چیزی که به ذهنم میرسه محیط رشد این شخص ( خانم یا آقا ) است .
      اولین جمله ای که از زبان شخص جاری میشود ( سوای طنز و شوخ طبعی ) شخصیت او و خانواده اش رو نشون میده .
      همه ما دوستان با نظرات مرمر کم و بیش آشناییم و مطمئنیم که شخصیت بسیار خوبی دارند و نظرات ایشان نیز بسیار زیبا و دوست داشتنی است ، اما حضور یک شخص منفعل در این بین ، نظر اکثر دوستان رو به چالش میکشه اونم بدون دلیل و منطق !!
      پیشنهاد دوستان در این زمینه و ارائه راه حل شاید بتونه گره این مشکل رو بگشاید .
      ممنون از شما .

      پاسخ ها

      • پری

        فاران جان کاملا موافقم. بعضیا خیلی براشون سخته با ادب باشن. پیشنهاد خاصی ندارم خدا شفاشون بده ایشالا

      • مصطفی

        فاران نمیدونم مرمر بچه محلتونه یا هر چی اکثر نظراش مسخره و زجر اوره چرا همه فقط به مرمر گیر دادند خب حتمی عیب داره منم با اصل حرفت موافقم ولی بی خود و بی جهت ازش طرفداری نکن من دو ماهه به جمعتون اضافه شدم ولی دیدی نظر بدم اگر هم بدم خلاصه ومفید نظر میدم.به نظرت مثبت دادم موفق باشی

      • امید از تهران

        ولی من میگم این فاران همون مرمره خب مرمر میتونه چند وقتی با یه اسمه دیگه وبانظرهای خوب ادامه بده تا ابها از اسیاب بیفته بهش فکر کن بد نیست

      • ضد مرمر

        مرمر نظرش زیاد هم اهمیت نداره که شما بحث میکنید

      • مهشید

        فاران جان تا چند وقت پیش کمتر بودم،فقط ناشناس نیست!جدیداً بین بچه هایی که به جمع ما اومدن یه تعداد کمی هستن که خیلی رعایت نمی کنن و متاسفانه جو جمع رو هم خراب می کنن...
        دوستان ما ممکنه عقاید خیلی متفاوتی داشته باشیم ولی می تونیم با احترام عقایدمونو بگیم و دوستای خوبی بره هم باشیم
        اگر با من یا مرمر یا هر کسی مخالفید مؤدبانه نظر بدید لطفاً...

    • raha

      منم بی احترامی از طرف ناشناس به بچه ها رو زیاد دیدم و اصلا در خور و شایسته نیست ممنوم فاران جون واقعا گل گفتی البته من حس میکنم ایشون بیشتر جهت جلب توجه اینکارو انجام می ده یا شایدم بدون قصد باشه که امیدوارم اینطوری باشه

    • farzad

      باور كنيد ميشه به عنوان يه آدم متمدن نظرتون بديد و به نظر ديگران هم احترام بذاريد.خوب يكي آنجلي رو دوست داره يكي برد پيت, يكي هم در پيت و لب جوبو.... خلاصه هركي يه سليقه اي داره!ميخوام بدونم اين آقايون و يا خانومايي كه به ديگران بي احترامي ميكنن با دوستان و اقوامشون هم همينطور هستن. هب اگه جنبشو نداري نظرات ديگران نخون عزيز من. مگه مجبورت مي كنن!!!؟

    • parastoo

      bacheha beham tohin nakonid ba adabaton faghat man va marmar faran behnam hastim valy baghie

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج