adexo3
۱۵۶۶۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اسیدپاشی به دخترجوان درمراسم خواستگاری

مرد ميانسال وقتي از ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش نااميد شد، در جلسه خواستگاري روي صورت او اسيد پاشيد.

مرد ميانسال وقتي از ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش نااميد شد، در جلسه خواستگاري روي صورت او اسيد پاشيد.

متهم كه در دو ماه گذشته فراري بود، بعد از دستگيري به جرمش اقرار كرد. ماموران كلانتري خزانه ساعت ۲۳روز ۱۱ مهر از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع پيدا كردند دختر جواني كه مورد اسيدپاشي قرار گرفته به بيمارستان فارابي انتقال پيدا كرده است.

ماموران وقتي به بيمارستان رفتند در شرايطي كه خود اين دختر به نام «مريم» نمي‌توانست صحبت كند، پدر و مادر او را تحت بازجويي قرار دادند و آنها گفتند خواستگار دخترشان پس از شنيدن پاسخ منفي و به قصد انتقام‌گيري، اقدام به اسيدپاشي كرده است.

كارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه ۱۶ تهران، مسوول تحقيق در اين رابطه شدند و ابتدا دختر ۲۳ ساله به پزشكي قانوني منتقل شد تا ميزان صدمات وارده بر وي مشخص شود.

متخصصان بعد از انجام معاينه‌هاي لازم در نظريه خود نوشتند: «مصدوم از ناحيه سمت راست صورت، لب‌ها، قفسه سينه و سمت چپ گردن دچار سوختگي ناشي از اسيدپاشي شده است.»

پس از آن پدر و مادر دختر مصدوم در شكايت خود به كارآگاهان گفتند: «احمد خواستگار دخترمان بود، اما چون فرد بيكاري است و همچنين از لحاظ سني نيز بسيار بزرگ‌تر از دخترمان است و حدود ۴۰ سال دارد، هم ما و هم دخترمان به او جواب منفي داديم اما او قانع نشد.»

«مريم» نيز درباره شب حادثه به كارآگاهان گفت: «احمد با وجود آنكه پيش از زمان خواستگاري نيز جواب منفي را از سوي خانواده‌ام شنيده بود، به بهانه اينكه بايد مستقيم جواب را از خودم و در زمان خواستگاري بشنود، به همراه خواهرش و تحت عنوان خواستگاري به خانه ما آمد.

او بيكار است و ما از لحاظ خانوادگي هيچ تناسبي با هم نداريم به همين علت هم خودم و هم خانواده‌ام مخالف اين ازدواج بوديم. احمد در روز خواستگاري بعد از شنيدن دوباره پاسخ منفي، بدون اينكه متوجه شوم ظرف اسيدي را از جيب خود در آورد و روي صورتم پاشيد كه از ناحيه صورت، بدن و شانه راست دچار سوختگي شدم.

در آن لحظات متوجه چيزي نبودم و از شدت درد و سوزش فرياد مي‌كشيدم. احمد هم بعد از اين اتفاق به سرعت از خانه‌مان فرار كرد.»

كارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده فهميدند خانواده دختر جوان پيش از اين در منطقه خزانه در همسايگي خانواده متهم زندگي مي‌كردند و حتي رفت‌وآمد خانوادگي نيز با يكديگر داشتند. افسران پليس آگاهي وقتي از چگونگي واقعه مطلع شدند، براي دستگيري احمد به خانه‌اش رفتند و فهميدند اين مرد ۴۰ساله از زمان وقوع حادثه فراري شده است.

تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم در شرايطي در دستور كار پليس آگاهي قرار داشت كه كارآگاهان از طريق خانواده دختر جوان اطلاع پيدا كردند متهم متواري، پيش از اقدام به اسيدپاشي نيز مريم را تهديد كرده بود.

در ادامه تحقيقات در شرايطي كه متهم به صورت مداوم محل اقامتش را تغيير مي‌داد و حتي طي چندين سفر از تهران خارج شده و مدتي را در شهرستان‌هاي مركزي كشور گذرانده بود، آخرين مخفيگاه متهم در منطقه خزانه و در منزل خواهرش مورد شناسايي قرار گرفت و كارآگاهان ساعت شش روز يكشنبه هفته جاري با ورود به مخفيگاه متهم، وي را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.

احمد در همان ابتداي تحقيقات به جرمش اعتراف كرد و سپس از مريم دعوت شد تا به پليس آگاهي مراجعه كند. اين دختر وقتي متهم را ديد به كارآگاهان گفت: اين مرد زماني‌كه اطلاع پيدا كرد پاسخ من و خانواده‌ام به درخواست ازدواج او منفي است بارها من، خانواده و حتي بستگانم را تهديد كرد و مي‌گفت مرا خواهد كشت. حتي يك‌بار هم گفت نخواهد گذاشت من و خانواده‌ام زندگي آرامي داشته باشيم.

متهم نيز در پاسخ به سوال كارآگاهان درخصوص علت و انگيزه‌اش درباره اسيدپاشي گفت: «از حدود پنج سال پيش به مريم علاقه‌مند شده بودم. من آن زمان به مصرف موادمخدر اعتياد داشتم، اما براي اينكه بتوانم با مريم ازدواج كنم حدود دو سال قبل موادمخدر را ترك كردم.

من مي‌خواستم هر كاري را كه لازم است انجام بدهم تا بتوانم به هدفم برسم اما مريم و خانواده‌اش به من جواب رد مي‌دادند. مي‌خواستم به هر شكلي مريم مال من شود اما وقتي ديدم خواهش و صحبت فايده‌اي ندارد، تصميم به تهديد گرفتم ولي اين كار هم نتيجه‌اي نداشت و بالاخره به فكر انتقام‌گيري افتادم.» احمد اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از او همچنان ادامه دارد.


منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اسیدپاشی به دخترجوان درمراسم خواستگاری



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      آشغال

    • فاران

      خب حالا راضی شدی ؟؟؟
      خیالت راحت شد که دختر مردم رو به این روز انداختی ؟؟؟
      حالا اگه تصمیم بر این شد که تو رو تو بشکه اسید بندازن چکار می کنی ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج