adexo3
۱۶۰۰۹۶
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

گنج قذافی ۲ هزار میلیارد دلار برآورد شد

یک روزنامه چاپ آفریقای جنوبی نوشت: بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار و صدها تن طلا و ۶ میلیون قیراط الماس و انواع جواهرات از سرمایه‌های چپاول‌شده مردم لیبی توسط دیکتاتور معدوم این کشور به آفریقای جنوبی منتقل شده بود و ارزش مجموع سرمایه های انباشته شده قذافی در هفت انبار این کشور به بیش از ۲ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

پایگاه خبری العالم: یک روزنامه چاپ آفریقای جنوبی نوشت: بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار و صدها تن طلا و ۶ میلیون قیراط الماس و انواع جواهرات از سرمایه‌های چپاول‌شده مردم لیبی توسط دیکتاتور معدوم این کشور به آفریقای جنوبی منتقل شده بود و ارزش مجموع سرمایه های انباشته شده قذافی در هفت انبار این کشور به بیش از ۲ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

روزنامه ایندیپندنت آنلاین آفریقای جنوبی از کشف ثروت های به جای مانده از دوران قذافی به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد دلار، به علاوه صدها تن طلا و دست کم ۶ میلیون قیراط الماس خبر داد.

این روزنامه می افزاید: جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی و دولتش در خصوص این ثروت هنگفت با طرف های بین المللی دچار اختلاف شده‌اند. این گنج عظیم - که بزرگترین گنجینه موجود در یک جا به شمار می آید- هم اکنون در ۷ انبار و پناهگاه‌هایی مخفی و سری که به شدت تحت حراست است، در مناطقی بین ژوهانسبورگ و پرتوریا نگه‌داری می شود؛ این اموال مسروقه از دارایی های مردم لیبی در ۶۲ محموله هوایی در اواخر دوره حکومت قذافی به آفریقای جنوبی انتقال داده شده و این امر در زمان حضور زوما در لیبی برای قانع کردن قذافی به کناره گیری از قدرت صورت گرفته است.

ایندیپندنت آن لاین مدعی شد که ۲ هزار میلیارد دلار در انبارهای جداگانه و علاوه بر این صدها میلیارد دلار وجود دارد و ارزش بخش نقدی و به اصطلاح قانونی این گنجینه که در آفریقای جنوبی است، از ۲۶۰ میلیارد دلار فراتر است که به صورت رسمی در ۴ بانک جنوب آفریقا سپرده گذاری شده بود. از دیگر سرمایه‌گذاری های «قانونی» قذافی، چندین هتل در پرتوریا و ژوهانسبورگ است.

این روزنامه به نقل از منابع دیگر نوشت که مقامات لیبی، رئیس جمهور آفریقای جنوبی را تهدید کرده اند که اگر در اسرع وقت نسبت به باز گرداندن این منابع اقدام نکند، از وی به اتهام سرقت به دادگاه بین المللی شکایت خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، اسناد موجود در دولت آفریقای جنوبی نشان می دهد که دستکم ۱۷۹ میلیارد دلار از سرمایه‌های قذافی هم به صورت غیرقانونی در گوتنگ (یکی از استان های آفریقای جنوبی) به صورت غیر قانونی انباشته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظر

      ای بدبخت ملعون قذافی چقدربرای جمع کردن این ثروت آدم کشتی وبه مردم بدبخت چه ظلم هاکردی قدرت وثروت کوروکرت کرده بودعاقبت هم ازلوله فاضلابها کشیدنت بیرون وخودت وپسراتوعین سگ کشتند این مزدنامردی این دنیات بودبقیه هم اون دنیا خدمتت میرسند

    • ناظر

      راست گفتند:ازمکافات عمل غافل مشو!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج