adexo3
۱۶۴۶۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شمش های یک میلیارد تومانی حراج می شود

چند روزی است بازار دلار و طلا و سکه از تب و تاب افتاده است. درواقع بعد از اعلام پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی، تب صف های شبانه فروکش کرد و بساط خرده پاها از بازار سکه جمع شد.

برترین ها به نقل از هفت صبح : چند روزی است بازار دلار و طلا و سکه از تب و تاب افتاده است. درواقع بعد از اعلام پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی، تب صف های شبانه فروکش کرد و بساط خرده پاها از بازار سکه جمع شد، بازار طلا هم پس از روزهای پرفرازو نشیب سکه، در خلوت خویش فرو رفته و خبر از جهش های یک روزه دلار هم نیست.

اما اینها همه یک روی سکه این بازار سه گانه هستند. دیروز در بانک کارگشایی، معاملاتی صورت گرفت که دود از کله خیلی از ماها بلند می کند. مثلا اینکه یک شمش طلای ۱۲/۸۱۲ کیلویی به ارزش ۹۸۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان فروخته شد. سعی کنید راحت هضم اش کنید.

آقا یا خانمی احتمالا با لب خندان در حراج دیروز بانک کارگشایی شرکت کرده، حدود یک میلیارد تومان نقد پرداخت کرده و یک شمش طلا خریده است. او تنها نبوده، چون دو نفر دیگر هم صبح دیروز شمش طلا خریده اند، یک شمش ۱۲/۴۳۷ کیلویی به ارزش ۹۵۳ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان و یک شمش طلای ۱۲/۴۳۰ کیلویی به ارزش ۹۵۳ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان به فروش رفته است. دیروز همچنین یک شمش یک کیلویی هم به قیمت ۷۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. بگذارید جمع کنیم، دیروز در معاملات بانک کارگشایی حدود سه میلیارد تومان شمش طلا در جریان چهار معامله فروخته شده است و این قصه هر روز بانک کارگشایی است.

بد نیست بدانید که حراج شمش طلا توسط بانک مرکزی مدت هاست با هدف کنترل بازار طلا صورت می گیرد و معمولا هم سیاست موفقی بوده است. این سیاست از فروردین امسال به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و حتی بهمنی به فعالان بازار طلا توصیه کرد، اگر دنبال خرید طلا هستند، حتما شمش بخرند. البته قرار بود حراج بسته های ۱۰۰ تایی سکه و شمش در بانک کارگشایی، دو نوبته باشد ولی گویا فعلا شمش در یک نوبت بیشتر حراج نمی شود.

به گزارش برترین ها در طول ماه های اخیر، خریداران شمش طلا در جلسات حراج بانک کارگشایی عمدتا طلافروشان و طلاسازان بودند که به گفته خودشان شمش ها را می خرند تا به زیورآلات تبدیل کنند اما هستند افرادی که در همین حراج، شمش خریده و آنها را به سکه تبدیل کرده و در بازار می فروشند.

اما خرید و فروش یک میلیارد تومانی شمش های طلا در حالی صورت می گیرد که تا همین چند روز پیش، صف طولانی و گاه خانوادگی سکه را داشتیم که برخی یک شب جلوی بانک می خوابیدند تا مثلا فردا صبح پنج سکه بخرند تا در بازار بفروشند و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سود کنند و البته همین سود اندک، حسادت خیلی ها را برمی انگیخت، این خیلی ها که ما روزنامه نگاران و شما خوانندگان هم جزوشان هستیم، با شنیدن و خواندن خرید و فروش شمش های یک میلیارد تومانی چه می کنیم؟ بازهم حسادت؟ احتمالا، چون راه دیگری نیست.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شمش های یک میلیارد تومانی حراج می شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج