adexo3
۱۷۱۸۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معافیت از مالیات با چه میزان درآمد؟

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی،گفت: مجلس پیشنهاد دارد که دولت، کارمندان و کارگرانی که حقوق آن ها زیر خط فقر یعنی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است از پرداخت مالیات معاف کند.

خبرگزاری ایسکا نیوز: عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی،گفت: مجلس پیشنهاد دارد که دولت، کارمندان و کارگرانی که حقوق آن ها زیر خط فقر یعنی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است از پرداخت مالیات معاف کند.

عباس پاپی زاده،درخصوص رشد ۲۲ درصدی مالیات برمشاغل درلایحه بودجه سال ۹۴، بگفت: در بحث مالیات بردرآمد دو نوع مالیات وجود دارد، یکی مالیات برحقوق یعنی مالیات حقوق بگیران و کارمندان و دیگری مالیات بر مشاغل یعنی اقشار پردرآمد جامعه است.

پاپی زاده،در خصوص مالیات حقوق بگیران یعنی کارمندان و کارگران، افزود: متاسفانه این گونه اقشار کم درآمد مالیات پرداخت می کنند که مجلس موافق افزایش نرخ مالیات این اقشار ضعیف جامعه نیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس،با بیان اینکه مجلس با افزایش نرخ مالیات حقوق بگیران یعنی کارمندان،کارکنان و اقشار متوسط جامعه موافق نیست،تصریح کرد: مجلس موافق افزایش نرخ مالیات افرادی که درآمدهای چندین برابری حقوق کارمندان دارند، است که در این راستا با افزایش نرخ مالیات اقشار پردرآمد جامعه، مالیات اقشار کم درآمد جامعه که معاف شده اند ،جبران شود.

پاپی زاده،با بیان اینکه افزایش مالیات بر مشاغل درکشورهای توسعه یافته به نسبت افزایش درآمد نیز لحاظ می شود، افزود: مجلس پیشنهادی دارد تا دولت،کارمندان و کارگرانی که حقوق آن ها زیر خط فقر یعنی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است، از پرداخت مالیات معاف کند.

وی،با بیان اینکه نرخ مالیات افرادی که درآمد آن ها چندین برابر حقوق بگیران و جزء اقشار پردرآمد جامعه هستند،درسال ۹۴افزایش پیدا می کند، ادامه داد: براساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس،مشاغلی که درآمدهای بالایی دارند باید مالیات بیشتری بپردازند و کارمندان و کارگرانی که درآمد آن ها زیر خط فقر است،معاف از پرداخت مالیات شوند، که این پیشنهاد مجلس در جهت حمایت از اقشار کم درآمد، آسیب پذیر و کارمندان و کارگران جامعه است.

پاپی زاده،در خصوص مالیات بر ارزش افزوده،افزود: هنوز مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی،درخصوص حذف یارانه افراد با درآمد بیش از دو میلیون تومان درکمیسیون تلفیق،گفت: این موضوع پیشنهاد چندتن از نمایندگان مجلس بوده که هنوز کمیسیون تلفیق به صورت جدی این نظرات و پیشنهادات را پیگیری نکرده است.

براساس این گزارش؛دولت برای مالیات مشاغل در سال آتی ۳ هزار و ششصد میلیارد تومان را اعلام کرده بود اما اعضای کمیسیون تلفیق این رقم را با ۲۲ درصد افزایش ۳۷۸۰ میلیارد تومان تصویب کردند این در حالی است که در پیش بینی عملکرد سال ۹۳، ۳هزار و صد میلیارد تومان از محل مالیات بر مشاغل تعیین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج