اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۸۶۲۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ماجرای تک‌ خوانی زنان دوباره جنجال به پا کرد

نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر «تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر» را که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، تکذیب کرد و گفت: این موضوع را پیگیری حقوقی می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم: حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن رد خبر مطرح شده در برخی سایت‌های خبری درخصوص برنامه تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر ارائه نشده و آنچه برخی سایت‌ها نقل کردند مبنی بر اینکه قرار است یکی از اساتید موسیقی خانم در جشنواره موسیقی فجر تکخوانی کند از اساس غلط و کذب محض است.

وی تصریح کرد: آنچه وجود دارد برنامه گروه‌های همخوانی است که وزارت ارشاد در قالب چارچوب‌های قانونی و شرعی مجوز اجرای برنامه را به آنها ارائه داده است و این گروه‌ها نیز بر اساس همین مجوزها به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نوش‌آبادی ادامه داد: در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است که باعث نگرانی کسی بشود و ما نه در جشنواره و نه در غیر جشنواره مجوز تکخوانی به کسی نداده‌ایم و آنچه تاکنون اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد، برنامه گروه‌های همخوانی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به انتشار چندین باره اخبار نادرست در این خصوص توسط برخی سایت‌های خبری خاطرنشان کرد: بعضی از اخبار و مطالب غیرواقعی که بدون سند و به‌دروغ توسط برخی سایت‌ها منتشر می‌شود، مشمول پیگرد قانونی هستند. متأسفانه بعضی از سایت‌ها مجوز فعالیت هم ندارند که این در واقع جرم دوم آنها است؛ یکی فعالیت بدون مجوز و دیگری نشر اخبار دروغ.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: این‌گونه فعالیت‌ها قطعاً به‌لحاظ حقوقی قابل پیگیری هستند و ما ابتدا تذکر می‌دهیم که اخبار بی‌اساس و دروغ منتشر نکنند تا مشمول پیگرد قانونی نشوند. بنای وزارت ارشاد فعلاً بر برخورد قهری نیست. ما علاقمندیم که همه بر اساس اصل امانتداری و انصاف در بیان اخبار، کمک کنند تا فضای فرهنگی جامعه به‌سمت پیشرفت و اعتلا برود، چراکه این‌گونه اطلاع رسانی‌های مغرضانه و جهت‌دار کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد افزود: کشور ما نیازمند توسعه و پیشرفت به‌ویژه در حوزه فرهنگی و هنری است، البته با رعایت چارچوب‌های پذیرفته شده ذیل سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری معظم انقلاب و با احترام به نظرات و دیدگاه‌های فقهای معزز و مراجع عظام. حال اگر کسی بخواهد جلوتر حرکت کند و فضا را بسته جلوه بدهد مشکل از خودش است. ما باید به‌دور از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه و فارغ از نگاه‌های شخصی و حزبی و گروهی به فضای فرهنگی کشور کمک کنیم.

نوش‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر نباید با انتشار اخبار نادرست مردم و هنرمندان را دچار تشویش و نگرانی کرد. باید برای ملت خودمان ارزش قائل باشیم. هیچ کس راضی نیست حوزه پاک فرهنگ دستخوش رفتارهای غیرقانونی بشود و این را همه ما قبول داریم. لذا برخی به شایعات بی‌اساس دامن نزنند و با انتشار اخبار مجعول فضای فرهنگی جامعه را بی‌جهت ملتهب نکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اعظم

      چرا انقدر مردم مردم می کنید؟!
      مطمئنید مردم با شنیدن صدای زن مشکل دارن؟!
      یه سر به خونه ها بزنید و آهنگایی که از پخششون بیرون میادو بشنوید بعد حرف بزنید.
      حالا صدای خدادادی زن شنیده بشه، حوزه ی فرهنگ به ناپاکی میرسه؟!!!
      خدایا کی قراره جامعه ی ما از این تحجر بیرون بیاد؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج