adexo3
۱۷۹۹۷۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

سقف حقوق معاف از مالیات تعیین شد

با تصویب مجلس کارمندان دولت با حقوق کمتر از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان: با تصویب مجلس کارمندان دولت با حقوق کمتر از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۹ بهمن‌ماه) در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ با بند "الف" تبصره ۹ این ماده واحده لایحه مخالفت کردند.

براین اساس سقف معافيت مالياتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ايران براي سال ۱۳۹۴، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(۱۳۸.۰۰۰.۰۰۰) ريال در سال تعيين می‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده‌ درصد(۱۰%) و مازاد بر اين به نرخ بيست‌ درصد (۲۰%) براي بخش خصوصی و دولتی و ساير دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مديريت خدمات كشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی كشور تعيين می‌شود.

هم چنین ماده ۸۴ و ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم تصریح می‌کند:

ماده ۸۴ ـ تا ميزان يکصد و پنجاه برابر حداقل حقوق مبنای جدول حقوق موضوع ماده (۱) قانون نظام هماهنگ پرداخت‌کارکنان دولت ـ مصوب ۱۳۷۰ ـ درآمد سالانه مشمول ماليات ‌حقوق کليه حقوق بگيران‌ از جمله کارگران مشمول قانون کار ، از يک يا چند منبع‌، از پرداخت ماليات معاف می‌شود.

ماده ۸۵ ـ نرخ ماليات بر درآمد حقوق در مورد کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات و ساير دستـگاه‌های دولتی موضوع مواد (۱) و (۲) و قسمت اخير ماده(۵) قانون مديريت خدمات کشوری و نيز ساير دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مديريت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی در صورت اجراي فصل دهم قانون مديريت خدمات کشوری و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، قضات، اعضای هيأت علمي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و تـحـقيـقاتي پس از کـسر مـعافيت‌هـای مـقرر در اين قانون به نرخ مقطوع ده درصد(۱۰%) و در مورد ساير حقوق بگيران نيز پس از کسر معافيت‌های ‌مقرر در اين قانون تا مـبلغ چهل و دو ميليون (۴۲۰۰۰۰۰۰) ريال بـراي سـال ۸۸ بـه‌نـرخ ده درصد (۱۰%) و نسبت به مازاد آن به نرخ‌های مقرر در ماده ‌(۱۳۱) اين قانون خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما كه نفهميديم

    • بدون نام

      کاش روشن تر توضیح می دادین

    • نادر

      ای کاش فکری هم بحال بازنشسته ها می کردند .در جهت تامین زندگی شاغلین در بخش دولتی هر ساله ویا حتی هرشش ماه یک مرتبه به عناوین مختلف حقوقکارکنان شاغل ترمیم می گردد که حق هم همین است ولی برای بازنشسته گان خبری نیست وواقعا دچار فراموشی شده اند وسازمان بازنشستگی هم که سرش درد نمی کند هرچه تصویب شد عمل می کند وطرح پیشنهادی در جهت ترمیم خبری نیست انشالله که نمایندگان مردم -ودولت یادی هم از بازنشسته ها بکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج