adexo3
۱۸۰۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خاطرات ملکه معاصر مصر منتشر مي​شود

سوزان مبارک در کتاب خاطرات خود از اعطای پناهندگی سیاسی آمریکا و چند کشور عربی به وی و اعضای خانواده‌اش و همچنین ترس حسنی مبارک از احتمال ترور و علاقه‌ای به جواهرات و عشق به ملکه شدن سخن گفته است.

فارس: سوزان مبارک در کتاب خاطرات خود از اعطای پناهندگی سیاسی آمریکا و چند کشور عربی به وی و اعضای خانواده‌اش و همچنین ترس حسنی مبارک از احتمال ترور و علاقه‌ای به جواهرات و عشق به ملکه شدن سخن گفته است.

"سوزان مبارک"، همسر حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر در کتاب خاطرات خود که قرار است به زودی منتشر شود، می‌نویسد: آمریکا به من و خانواده‌ام در فوریه گذشته پناهندگی سیاسی داد، این درحالی است که ما پیشنهادت مشابهی نیز در این‌باره از عربستان، امارات، بحرین و کویت نیز داشتیم.

سوزان مبارک در خاطراتش می‌نویسد که ویزای ورود وی و خانواده‌اش به آمریکا به وسیله نمایندگان ویژه‌ای از طرف آمریکا به قاهره آورده شده، اما مبارک با ترک مصر مخالفت کرد.

وی در ادامه می‌نویسد: ولی تمام مدارکی که به ما اجازه می‌داد به کشورهای فوق پناهنده شویم، روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ در شرم الشیخ از ما مسترد شد.

روز الیوسف در ادامه از تحقیقات صورت گرفته درباره فساد مالی سوزان مبارک می‌نویسد و در این‌باره تاکید می‌کند که سوزان ۱۰ میلیون پوند برای اعطای حق چاپ و انتشار خاطراتش به یک انتشاراتی بزرگ انگلیسی داده است.

این درحالی است که نسخه اصلی خاطرات سوزان مبارک هنوز کامل نشده و قرار است توسط یک مترجم لبنانی ترجمه شود.

کتاب خاطرات سوزان در ۵۰۰ صفحه تهیه و نوشتن آن از ۱۳ مه ۲۰۱۱ آغاز شده است. در این کتاب آمده است که سوزان مبارک به دنبال صدور حکم جلبش تصمیم گرفت به وسیله قرص‌های خواب‌آور خودکشی کند، اما از این خودکشی نجات پیدا کرد و به دنبال این حادثه حسنی مبارک دست به دامان سران برخی از کشورها شد تا سوزان مبارک دستگیر نشود.

سوزان که در این کتاب از قصه عشق خود به مبارک و کارهایی که در جوانی دوست داشت، انجام دهد، می‌نویسد که لقب "ملکه" را بسیار دوست داشت و همواره می‌خواست دوستانش او را به این لقب خطاب می‌کنند و او احساس می‌کرده که واقعا ملکه مصر است، چون از دوره فراعنه تنها زنی به شمار می‌آمده که در تمام این مدت طولانی در کنار همسرش در قدرت بوده است.

سوزان در این خاطرات از علاقه شدیدش به جواهرات و آثار باستانی سخن می‌گوید.

او تاکید کرده است که مبارک اعتقاد دارد، اطرافیانش او را رها می‌کنند و پیش‌بینی می‌کرد که روز برکناری‌اش از قدرت ترور شود، بنابراین از محافظانش می‌خواست که تا حمام او را همراهی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج