adexo3
۱۸۴۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

همسر قذافي درصدر

ثروت زنان ديكتاتورهاي عرب

يك روزنامه آمريكايي همسر قذافي را برنده ماراتن جمع آوري ثروت ميان همسران روساي جمهور كشورهاي عربي دانست.

انقلاب‌هاي پي در پي كشورهاي عربي نشان داد كه همسران روساي جمهوري و مسئولان اين كشورها از نقش هميشگي خود و حمايت از زنان وانجمن‌هاي خيريه خارج شده و به فعاليت‌هاي سياسي درجهت منافع شخصي مي‌پرداختند تا جاييكه اتهامات مختلفي به آنها وارد شده و برخي از آنها به فساد و گردآوري اموال متهم شدند. زنان مسئولان ارشد و روساي جمهوري اين كشورهاي عربي وارد مسابقه‌هاي گردآوري ثروت شدند كه براساس گزارش‌هاي رسانه‌ها تاكنون صفيه قذافي، همسر دوم معمر قذافي در صدر قرار دارد. وي در سال ۱۹۷۱ كه به عنوان پرستار استخدام شده بود با قذافي ازدواج كرد وصاحب ۶ فرزند شده است.

ثروت زنان ديكتاتورهاي عرب

روزنامه آمريكايي يواس اي تودي نوشت كه ثروت صفيه قذافي ۳۰ ميليارد دلار تخمين زده شده است. بدين ترتيب ثروت همسر قذافي از دارايي‌هاي ليلي طرابلسي، همسر زين العابدين بن علي رئيس جمهوري مخلوع تونس فراتر رفته است. صفيه قذافي شركت هواپيمايي البراق را به همراه ۲۰ تن طلا تحت تملك خود دارد. دولت هاي انگليس و فرانسه خواهان درج نام همسر قذافي در ليست سياه شده‌اند.

ليلي طرابلسي يكي از بانفوذترين هسمران روساي جمهور غرب به شمار مي‌آيد چرا كه توانست با استفاده از نفوذ خود بر همسرش به نفع افراد خانواده‌اش اقداماتي انجام دهد. برخي ليبي طرابلسي و خانواده‌اش را به دليل فعاليت‌هايشان "مافيا" مي‌خواندند.

در مصر نيز سوزان مبارك، همسر حسني مبارك، رئيس جمهوري سابق اين كشور نفوذ زيادي در مصر داشته است. البته او بيشتر به فعاليت‌هاي خيريه و حمايت از كودكان مي‌پرداخت كه اين مساله باعث شده بود تا فعاليت‌هاي سياسي‌اش پشت پرده باقي بماند. همسر حسني مبارك نيز داراي حساب‌هاي شخصي و اموال زيادي بوده و براي انجام تحقيقات به مدت ۱۵ روز بازداشت شد اما به قيد وثيقه آزاد شد.

منبع : ایسنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج