اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۹۷۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خانه بخرید ، خودرو جایزه بگیرید!

اگر تا به حال فکر می کردید، جذب مشتری به وسیله جایزه دادن مختص بانک ها و مشاغلی از این دست است کاملا در اشتباه بوده اید چراکه اخیرا متوجه شدیم دادن جایزه و هدیه های گرانقیمت، به بازار مسکن و خرید و فروش ملک نیز راه یافته و چند سالی است که سازندگان و فروشندگان مسکن نیز به خریداران آپارتمان های خود جوایز ویژه ای که اغلبا خودرو است، هدیه می دهند.

خانه بخرید ، خودرو جایزه بگیرید!

هفت صبح: اگر تا به حال فکر می کردید، جذب مشتری به وسیله جایزه دادن مختص بانک ها و مشاغلی از این دست است کاملا در اشتباه بوده اید چراکه اخیرا متوجه شدیم دادن جایزه و هدیه های گرانقیمت، به بازار مسکن و خرید و فروش ملک نیز راه یافته و چند سالی است که سازندگان و فروشندگان مسکن نیز به خریداران آپارتمان های خود جوایز ویژه ای که اغلبا خودرو است، هدیه می دهند.

وعده های فروشندگان

به عنوان مثال فروشنده ای در آگهی که برای فروش خانه 48 متری خود در غرب تهران قیمت 120 میلیون تومان تعیین کرده، برای تشویق بیشتر خریداران، خودرو پرایدی را نیز به عنوان هدیه برای خریدار درنظر گرفته است. البته مواردی از این دست زیاد است؛ به عنوان مثال، فروشنده ای دیگر برای فروش خانه 500 متری خود در یکی از مناطق شمالی تهران که برای آن قیمتی حدود متری 9 میلیون تومان در نظر گرفته است به خریداران وعده پرداخت خودروی بنز آخرین سیستم چندصد میلیونی به عنوان هدیه را داده است.


نظریه کارشناسان

در این خصوص مهندس "افشین اکرمی" -کارشناس عمران- به هفت صبح گفت: «پرداخت هدیه های گران قیمت و خودروهای مدل بالا در قبال خرید آپارتمان، اتفاق تازه ای نیست و در چند سال اخیر در تهران روند صعودی داشته است».وی گفت:«دلایل مختلفی برای درنظرگرفتن جایزه برای خریداران مسکن وجود دارد که می توان رکود بازار خرید و فروش مسکن را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار ذکر کرد. بنابراین فروشندگان برای تشویق خریداران به تبلیغات این چنینی روی می آورند که در بسیاری از مواقع نتیجه دلخواه را به دست می آورند.

همچنین در مواردی که بیشتر در مناطق شمالی شهر حاکم است، سازندگان برای حفظ ظاهر منطقه و به اصطلاح خودشان یکسان شدن سطح اجتماعی ساکنین مجتمع ها به اینگونه روش ها روی می آورند؛ به این معنا که معمولا سازندگان آپارتمان های خاص و گرانقیمت که تمایل دارند به نوعی تمامی خریداران حتی به ظاهر هم که شده از سطح اجتماعی یکسانی برخوردار باشند، باتوجه به قیمت بالای اینگونه آپارتمان ها که ارقام میلیاردی است در قبال خرید واحد مسکونی مثلا به خریدار خودرو تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هدیه می دهند».

این کارشناس عمران در خصوص اینکه چه سودی را سازندگان واحدها از ارائه خودروهای چندصد میلیونی خواهند برد، گفت:«مطمئنا سازنده ای که آپارتمان ۳۰۰ متری خود را که در منطقه متری ۹ میلیون تومان قیمت دارد متری ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری کند در صورت فروش ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر از حد معمول سود خواهد کرد. بنابراین اگر از این سود اضافی ۱۰۰ میلیون آن را نیز به عنوان هدیه پرداخت کند، نه تنها ضرر نکرده بلکه از لحاظ تبلیغاتی نیز منافع زیادی را به دست آورده است».


هدیه هایی که داده نمی شوند

البته برخی از شرکت ها و سازندگان هستند که به خریداران وعده پرداخت خودرو چند 10 میلیونی را به عنوان هدیه می دهند اما در عمل سعی می کنند به نوعی شرایط را عوض کرده و یا هدیه را پرداخت نکرده و یا نوع و قیمت آن را عوض کنند که در این مواقع نه تنها این نوع تبلیغات نتیجه مثبت و دلخواه را در پی نخواهد داشت بلکه در برخی از موارد مانند تبلیغات منفی عمل کرده و مشتری را از خرید ملک منصرف می کند.

این کارشناس درباره هدیه های وسوسه برانگیز افزود:«باید توجه داشت که دادن هدیه در قبال خرید ملک مختص ساختمان های شمال شهر نیست و تقریبا در اکثر مناطق تهران و حتی برخی از شهرستان ها نیز وجود دارد. هرچند نمی توان به آن به صورت یک قانون کلی نگاه کرد اما نوع و میزان ارزش هدیه باتوجه به قیمت ملک متناسب بوده و نمی توان انتظار داشت برای آپارتمانی 100 متری در مرکز شهر همان هدیه ای پرداخت شود که برای آپارتمانی 100 متری و لوکس در شمال شهر پرداخت می شود».


دلایل رکود در بازار مسکن

این کارشناس عمران در ادامه به رکود موجود در بازار مسکن اشاره کرد و گفت:«معمولا دو دسته از افراد اقدام به خرید ملک و مسکن می کنند؛ دسته اول آنهایی هستند که مصرف کننده بوده و با توجه به نیازهای خود مسکن مورد نظر را انتخاب و خرید می کنند و دسته دوم افرادی هستند که به قصد سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به خرید می کنند اما در شرایط کنونی دسته اول یعنی مصرف کنندگان به جهت آنکه زمان زیادی تا پایان سال نمانده و وقت لازم برای انجام امور مربوط به نقل و انتقال را ندارند بنابراین خرید خود را به سال آینده موکول می کنند و دسته دوم یعنی سرمایه گذاران باتوجه به اینکه وضعیت بازار مسکن در سال آینده چندان مشخص نیست، حاضر به انجام ریسک نبوده و ترجیح می دهند خرید خود را پس از ثبات قیمت ها انجام دهند که این دو عامل موجبات رکود کنونی در بازار خرید و فروش مسکن را فراهم نموده است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج