adexo3
۱۹۹۹۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بودجه دائم برای پاسارگاد و تخت‌ جمشید

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: برای آثار باستانی تخت جمشید و پاسارگاد بودجه دائمی ملی اختصاص یافته است.

مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر هیات دولت به استان فارس آمده بود، اعلام کرد: رسیدگی به دو مجموعه جهانی تخت‌جمشید و پاسارگاد یکی از اولویت‌های راهبردی سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته اقدامات خوبی برای حفاظت این دو مکان تاریخی پیش‌بینی شده است، ظرفیت‌های گردشگری شهرستان پاسارگاد را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: سفر دولت به فارس به حتم دست‌آوردهای بزرگی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تاکید کرد که دولت تدبیر و امید وعده‌ای نمی‌دهد مگر آن را عملیاتی کند.

شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت روز چهارشنبه (نهم اردیبهشت) به استان فارس آغاز شد و این سفر تا پنجشنبه ادامه دارد.

یادمان تاریخی تخت جمشید که در شهرستان مرودشت قرار دارد یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

یادمان تاریخی پاسارگاد نیز در شهرستان پاسارگاد با مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج