adexo3
۲۱۰۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

با استادان نالايق قاطعانه برخورد شود

بايد با مسوولان و استاداني كه از نظر اخلاقي و شرعي لايق حضور در اين دانشگاه نيستند، قاطعانه برخورد شود.

شرق: رييس جديد دانشگاه آزاد اسلامي، سال جديد كاري خود را با ديدار و گفت‌وگوهايي در تهران و قم با برخي مسوولان نظام، مراجع تقليد و مسوولان حوزوي آغاز كرد.

فرهاد دانشجو در ديدار خود با آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان، علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي، آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني، رييس هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، رييس قوه‌قضاييه به گفته سايت اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامي به ارايه گزارشي از عملكرد چندماهه دانشگاه و برنامه‌هاي خود پرداخته است.

همچنين وي روز گذشته در شهر قم با آيت‌الله مرتضي مقتدايي، مدير حوزه‌هاي علميه كشور و آيت‌الله حسين نوري‌همداني، جعفر سبحاني، مكارم شيرازي از مراجع تقليد ديدار و گفت‌وگو كرد و گزارشي از روند بررسي‌هاي صورت‌گرفته درباره مسايل مالي اين دانشگاه ارايه كرد.

اگرچه هنوز خبري از نتايج و مباحث مطرح شده در ديدار‌هاي مشترك او با مسوولان نظام همچون هاشمي‌رفسنجاني، احمدي جنتي و آملي‌لاريجاني منتشر نشده است اما سايت آنا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي گزارش داد آيت‌الله مرتضي مقتدايي، رييس حوزه علميه قم خطاب به رييس جديد دانشگاه اظهار داشت: ‌روحيه شما، به ديدگاه مراجع و حوزه بسيار نزديك است و اميد آن مي‌رود كه با جديت، پسوند اسلامي اين دانشگاه را تقويت كنيد.

مدير حوزه‌‌هاي علميه با بيان اينكه برخي دانشجويان با توان مالي بالا در دانشگاه آزاد حضور دارند، اظهار داشت: ممكن است برخي از اين دانشجويان، جوي غيرمذهبي را در دانشگاه‌ها به وجود آورند. در اين شرايط، برخي استادان نيز با توجه به فضاي موجود، اظهارنظرها و مباحثي مطرح كنند كه مخالف اسلام و انقلاب باشد.

رييس حوزه‌هاي علميه قم با اشاره به ضرورت تقويت فضاي اسلامي دانشگاه آزاد عنوان كرد: اين دانشگاه با ۵/۳‌ميليون دانش‌آموخته و بيش از ۵/۱‌ميليون دانشجو، ظرفيت عظيمي در نظام اسلام است كه اگر فضاي اسلامي آن تقويت شود، بالاترين خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است.

آيت‌الله مقتدايي در ادامه با بيان اينكه براي برطرف كردن مشكلات موجود در دانشگاه آزاد بايد به صورت متين و علمي وارد عمل شد، تاكيد كرد: رفتارهاي احساسي در محيط‌هاي علمي، كارآيي چنداني ندارد؛ امروز چشم‌هايي به مسوولان اين دانشگاه دوخته شده كه برخي به دنبال موفقيت و برخي نيز مغرضانه خواهان شكست مديريت آن هستند؛ بنابراين، نبايد كارها را عجولانه و غيرعلمي پيش برد.

وي با اشاره به ضرورت ارتباط رياست جديد دانشگاه آزاد با هيات امناي دانشگاه گفت: بايد با مسوولان و استاداني كه از نظر اخلاقي و شرعي لايق حضور در اين دانشگاه نيستند، قاطعانه برخورد شود. مدير حوزه‌هاي علميه در ادامه به آمادگي حوزه‌ براي همكاري با دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي، نقش زيادي در نظام اسلامي ايفا مي‌كند، بنابراين، بايد با تمام توان، از اين ظرفيت براي تقويت نظام اسلامي استفاده كرد.

علوم انساني‌ دانشگاه‌ها اومانيستی و سكولار است

همچنين آيت‌الله حسين نوري‌همداني روز گذشته در ديدار با فرهاد دانشجو، رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به ضرورت كارهايي كه بايد در دانشگاه‌ها صورت گيرد عنوان كرد: علوم انساني‌اي كه الان در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود مبتني بر اومانيسم و سكولار است و بايد اسلامي شود از اين رو لازم است تا دروس و برنامه‌هاي دانشگاهي همچنين استادان و... اسلامي شوند.

وي بر ضرورت اصلاح و اسلامي شدن علوم انساني تاكيد كرد و گفت: سياست اسلامي براساس عدالت و صداقت است و سياست در اسلام با ظلم و سلطه‌گري مخالف است زيرا اسلام مي‌خواهد يك امتي با عزت تنومند و امتي كه عظمت داشته باشد، ايجاد كند.

اسلام اقتصاد اسلامي مي‌خواهد

آيت‌الله نوري‌همداني با بيان اينكه امت اسلامي از نظر علمي بايد توانمند باشد، تاكيد كرد: همچنين اسلام، اقتصاد اسلامي مي‌خواهد اقتصادي ايجاد كند كه از ربا، تكاثر و زياده‌خواهي دور باشد و اقتصادي بر مبناي عدالت ايجاد شود.

وي عنوان كرد: اسلام نمي‌خواهد يك قشر ضعيف و يك قشر سرمايه‌دار باشند و يك‌درصد سرمايه ۹۹‌درصد بقيه مردم را در دست داشته باشند. اين مرجع تقليد با بيان اينكه مبناي علوم سه چيز است گفت: هم بايد برنامه‌ها و دروس علمي اسلامي باشد، هم استادان در درجه اول خودشان متعهد و ديندار باشند و در نهايت هم بايد سعي شود روحيه تربيت‌پذيري در دانشجويان شكل گيرد.

وي همچنين بر لزوم توسعه رابطه ميان دانشجويان با حوزه براي رفع شبهات آنان تاكيد كرد و گفت: بيداري اسلامي كه امروز در منطقه ايجاد شده مبتني بر اسلام است و مردم منطقه از حوزه و دانشگاه‌هاي ما پاسخ به سوالات‌شان را مطالبه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج