adexo3
۲۱۱۷۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فيلم بعدي "اصغر فرهادی" جایزه گرفت

طرح فيلم بعدي فرهادي از ميان ۲۰۰طرح ارايه شده برنده اولين جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا شده است.

شرق: دريافت جوايز معتبر بين‌المللي براي سازنده «جدايي نادر از سيمين» در اين روزها به يك عادت بدل شده است، اما جايزه‌اي كه روز چهارشنبه اعلام شد به اصغر فرهادي تعلق خواهد گرفت، از آن نوع جوايزي است كه نه فقط براي فرهادي، بلكه براي همه دنيا تازگي دارد و يك مورد كاملا بي‌سابقه است.

جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا براي اصغر فرهادي را هم از اين لحاظ مي‌توان بي‌سابقه به شمار آورد كه براي اولين بار است اهدا مي‌شود و هم اينكه به فيلمي تعلق مي‌گيرد كه هنوز در مرحله پيش توليد است و ساخته نشده‌است.

طرح فيلم بعدي فرهادي از ميان ۲۰۰طرح ارايه شده برنده اولين جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا شده است.سايت رسمي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه چهارم آوريل ۲۰۱۲ (۱۶ فروردين ۱۳۹۰) اعلام كرد كه خانم آندرولا وسيليو، كميسر امور آموزش، فرهنگ، چندزباني و جوانان اين اتحاديه، اولين جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا را روز يكشنبه بيستم ماه مي (۳۱ ارديبهشت) در شصت و پنجمين دوره جشنواره فيلم كن به اصغر فرهادي اهدا خواهد كرد.

اصغر فرهادي جايزه را به‌طور مشترك با آلكساندر مله‌گي تهيه‌كننده فيلم بعدي او از شركت تهيه فيلم ممنتو دريافت خواهد كرد. اين فيلم قرار است پاييز امسال در فرانسه به زبان فارسي و فرانسوي فيلمبرداري شود.

بنا بر اطلاعيه‌ منتشرشده در سايت رسمي اتحاديه اروپا، جايزه رسانه‌اي اين اتحاديه - موسوم به MEDIA - به بهترين پروژه سينمايي اهدا مي‌شود كه انتظار مي‌رود فروش خوبي داشته باشد و فيلمنامه‌نويس و شركت تهيه‌كننده آن، فيلم خود را براي دريافت كمك‌هاي مالي در روند توليد فيلم است، ثبت كرده باشند.

فيلم بعدي "اصغر فرهادی" جایزه گرفت

خانم وسيليو در اين اطلاعيه كه در بروكسل بلژيك صادر شد، اظهار داشت: «مفتخرم كه امروز اين جايزه را به اصغر فرهادي بدهم، براي اين پروژه فيلم كه از يك هويت فرهنگي قدرتمند برخوردار است و باز بودن فرهنگ اروپا -كه من هر روز از آن دفاع مي‌كنم- را به تصوير مي‌كشد.

او پس از موفقيت جهاني شاهكارش «جدايي نادر از سيمين» به ما پروژه‌اي مي‌دهد كه متعهدانه و به همان اندازه تاثيرگذار است و مهم‌تر از همه اينكه مشوقي است براي جهانشمول بودن.»

سايت رسمي اتحاديه اروپا همچنين به نقل از اصغر فرهادي نوشته است: «در دورانی که بخشی از اهل سیاست، رنگارنگی و تنوع دلپذیر فرهنگ‌ها در دنیا را به تقابل و اختلافات فرهنگی تبدیل کرده‌اند، انتخاب طرح فیلم بعدی من توسط گروه MEDIA برایم نشانه بسیار خوبی است.

ضمن سپاس از MEDIA، بابت نگاه روشن و بازشان به ارتباط متقابل و محترمانه فرهنگ‌ها به آنان تبریک می‌گویم.» طرح و مشخصات پروژه سينمايي اصغر فرهادي از ميان طرح پروژه‌هايي كه براي دريافت حمايت مالي در سال ۲۰۱۲ به ثبت رسيده بوده‌اند، براي دريافت جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا انتخاب شده است.

فيلم‌هاي اين برنامه ممكن است داستاني، انيميشن يا مستند باشند اما حتما بايد به منظور اكران در سينما ساخته شوند. هزينه‌هاي توليدي كه با جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا تامين مي‌شود، شامل هزينه‌ آماده‌سازي فيلمنامه، جست‌وجو و انتخاب هنرپيشه‌هاي اصلي و ساير عوامل، برنامه‌ريزي مالي فيلم، طرح‌هاي بازاريابي اوليه و توليد آزمايشي پروژه است.

برنده نهايي اين برنامه توسط كارشناسان مستقل، كميسيون اروپا و آژانس اجرايي آموزش، صوتي- تصويري و فرهنگي (EACEA) انتخاب شده است. طبق اعلام سايت رسمي اتحاديه اروپا، اولين جايزه رسانه‌اي اتحاديه اروپا همچنين آغاز‌كننده مرحله تازه برنامه MEDIA براي دوره ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ است كه با عنوان «اروپاي خلاق» شناخته مي‌شود.

كميسيون اروپا از طريق برنامه «اروپاي خلاق» قصد دارد برنامه‌اي منحصربه‌فرد و پوشش‌دهنده همه بخش‌هاي فرهنگي و خلاق را فراهم آورد و در هر بخش خاص برنامه MEDIA امكانات مالي مختلفي را در اختيار اشخاص حرفه‌اي جهان سينما بگذارد.

برنامه MEDIA به ويژه قصد دارد به افراد حرفه‌اي كه از فناوري‌هاي ديجيتال براي بهسازي جريان گردش فيلم‌ها و ساير آثار فرهنگي استفاده مي‌كنند، ياري برساند.

بودجه اين برنامه براي بازه زماني ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ معدل يك ميليارد و ۸۰۰ميليون يورو در نظر گرفته شده است و برنامه «اروپاي خلاق» قرار است بيش از ۹۰۰ ميليون يورو براي پشتيباني از صنعت فيلم و صوتي- تصويري اختصاص دهد (كه در حال حاضر تحت پوشش برنامه MEDIA و MEDIA Mundus است) و حدود ۵۰۰ ميليون يورو نيز به بخش فرهنگ اختصاص‌مي‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      دروغ نگو!!!!!!!!!!!!!!11 جدی میگید یکم داره بو دار میشه این جوایز اصغر فرهادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج