adexo3
۲۱۳۳۱۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

خاکسپاری خالق دن‌کیشوت پس از ۴۰۰ سال

بقایای جسد «میگوئل دو سروانتس» نویسنده شهیر اسپانیایی و خالق شاهکار ادبی «دن کیشوت» در مراسمی رسمی در مادرید اسپانیا به خاک سپرده شد.

ایسنا: اسپانیایی‌ها در مراسمی رسمی به «میگوئل دو سروانتس» که بقایای جسدش ۴۰۰ سال پس از مرگ پیدا شد، ادای احترام کردند و او را دوباره به خاک سپردند.

بقایای «سروانتس» پس از یک سال جست‌وجو توسط متخصصان در صومعه‌ای که این نویسنده بزرگ اسپانیایی در سال ۱۶۱۶ به خاک سپرده شده بود، پیدا شد. در حالی که محل اصلی دفن او در طول این سال‌ها به‌دلیل پروژه‌های ساختمانی مکرر در این صومعه با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بود.

این مراسم رسمی که با حضور «آنا بوتلا» شهردار مادرید برگزار شد، با ادای احترام نظامی به بزرگ‌ترین نویسنده تاریخ این کشور که از او به‌عنوان شکسپیر اسپانیا یاد می‌شود، همراه بود.

«سروانتس» از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های دنیای ادبیات و از عوامل اصلی شکوفایی فرهنگی اسپانیای قرن شانزدهم میلادی بود. رمان «دن کیشوت» او را شالوده‌ ادبیات غرب و اولین اثر داستانی‌ مدرن اروپایی می‌دانند. این رمان ماندگار به ۶۵ زبان دنیا ترجمه شده است و همچنان به چاپ می‌رسد. نقدهای ادبی درباره‌ این رمان که از قرن هجدهم آغاز شده همچنان ادامه دارند.

سروانتس ۲۳ آوریل ۱۶۱۶، در همان تاریخی که ویلیام شکسپیر درگذشت، از دنیا رفت. به همین دلیل، یونسکو به احترام درگذشت هم‌زمان این دو شخصیت بزرگ دنیای ادبیات، روز ۲۳ آوریل را «روز جهانی کتاب» نام نهاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تفاوت از کجا تا کجا!!!! ما حتی در مورد هنرمندان زندمون چنین احترامی رعایت نمیکنییم چه برسه به رفتگان اونم بعد از چهار قرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج