adexo3
۲۱۳۵۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمار ورود پورشه و مازاراتی به ایران

آمارهای رسمی سازمان توسعه تجارت از ورود خودروهای لوکس به تفکیک برندها طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ نشان می دهد که ۷۴ دستگاه مازراتی و یک هزار و ۸۳۵ دستگاه پورشه در دسته خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد کشور شده است.

صدای اقتصاد: آمارهای رسمی سازمان توسعه تجارت از ورود خودروهای لوکس به تفکیک برندها طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ نشان می دهد که ۷۴ دستگاه مازراتی و یک هزار و ۸۳۵ دستگاه پورشه در دسته خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد کشور شده است.

در این دوره ۴ ساله از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ که ورود خودروهای لوکس به کشور به راه افتاد در مجموع ۹۵هزار و ۶۷۳ دستگاه خودرو بالای ۲۵۰۰ سی.سی وارد کشور شد که باعث خروج بیش از ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار ارز از کشور شده است.

ورود خودورهایی از برندهای مشهور در این مدت بیشتر خودنمایی می کند. آمارهای سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ یک هزار و ۸۱۷ دستگاه پورشه به‌ارزش ۱۷۱.۹ میلیون دلار، ۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه لکسوس به‌ارزش ۲۰۲.۵ میلیون دلار، ۶۲ دستگاه مازاراتی به‌ارزش ۷.۸۸ میلیون دلار، ۵ هزار و ۶۷۶ دستگاه بنز به‌ارزش ۳۶۱ میلیون دلار و از سایر برندهای دیگر نیز ۸۲هزار و ۳۹۷ دستگاه به‌ارزش یک‌میلیارد و ۷۸۹میلیون دلار خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی که در تعریف تجارت ایران به عنوان خودروی لوکس شناخته می شود، وارد کشور شده است.

در سال ۱۳۹۳ و قبل از ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تعداد اندکی از این خودروهای لوکس به کشور وارد شده است که مجموع خودروهای موجود در این برندها را اندکی افزایش داده است. در سال گذشته به‌ تفکیک برندهای مذکور، ۱۸ دستگاه پورشه به‌ارزش ۱.۹میلیون دلار، ۳۰ دستگاه لکسوس به‌ارزش ۱.۲۲میلیون دلار، ۱۲ دستگاه مازاراتی به‌ارزش ۱.۱ میلیون دلار، ۳۴ دستگاه بنز به ‌ارزش ۳.۳ میلیون دلار و ۹۲ دستگاه با برندهای دیگر به ارزش ۲.۳۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ حدود ۹۶هزار دستگاه خودروی لوکس به‌ارزش ۲میلیارد و ۵۱۹میلیون دلار به کشور وارد شد.

سال گذشته از محل مصوبات دولت قبل، ۷۱۱ دستگاه خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی.سی. به‌ارزش ۲۹.۵ میلیون دلار وارد شد که ۵۰۰ مورد آن به‌ارزش ۱۸.۹ میلیون دلار به نیروی انتظامی و بنزهای پلیس و ۲۵ مورد آن به‌ارزش ۷۵۰هزار دلار به سفارتخانه‌های خارجی تعلق داشت.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ادعای واردات بی‌رویه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی.سی. در سال ۱۳۹۳ ادعایی کاملاً بی‌اساس است زیرا مجموع واردات این نوع خودروها در سال گذشته بدون احتساب خودروهای نیروی انتظامی و خودروهایی با پلاک دیپلماتیک، ۱۸۶ دستگاه به‌ارزش ۹.۸۵میلیون دلار است که همگی از محل ثبت سفارشات مصوبات دولت، قبل از ممنوعیت واردات این نوع خودروها انجام شده است.

طبق اعلام این سازمان، در سال ۱۳۹۳ میزان واردات این نوع خودروها به کل واردات خودرو ۲دهم درصد بود، در حالی که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۵.۲ درصد، در سال ۱۳۹۱ به ۳۷ درصد، در سال ۱۳۹۰ به ۴۸.۷ درصد و در سال ۱۳۸۹ به ۵۶.۲ درصد می‌رسد. در سال ۱۳۸۸ نیز آمار واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی.سی. به کل واردات خودرو در آن سال به بالاترین سطح خود یعنی ۷۵.۸ درصد رسید که نشان‌دهنده واردات بی‌رویه این نوع خودروها در آن سال است.

بر پایه این گزارش واردات ۱۸۶ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی.سی. در سال ۱۳۹۳ در مقایسه با واردات ۴۱۰۱ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی.سی در سال ۱۳۹۲ که با کاهش ۹۵ درصدی واردات این خودروها همراه بوده از این واقعیت پرده برمی‌دارد که واکنش منتقدان دولت در برابر لوکس‌سواری سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ چیزی جز سر به گریبان فرو بردن و سکوت پیشه کردن نبوده است و این با هیاهوی امروز که کاهش چشمگیر واردات خودرو را شاهد هستیم یک‌سره بیگانه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج