۲۱۷۸۵۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تسلط تروریست‌ها بر بزرگراه درعا‌-‌دمشق!

درگیری‌ بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی در محورهای مختلف استان درعا، واقع در جنوب سوریه درحالی ادامه دارد که منابع آگاه نظامی سوری تسلط تروریست‌ها بر بزرگراه بین المللی درعا – دمشق را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس: درگیری‌ بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی در محورهای مختلف استان درعا، واقع در جنوب سوریه درحالی ادامه دارد که منابع آگاه نظامی سوری تسلط تروریست‌ها بر بزرگراه بین المللی درعا - دمشق را تکذیب کردند.

حمله گسترده‌ای که گروه‌های مسلح تروریستی تحت عنوان «طوفان جنوب» از صبح امروز (پنج‌شنبه) در جبهه عملیاتی جنوب سوریه آغاز کرده بودند، همچنان با مقاومت ارتش و نیروهای مسلح سوریه و همکاری نیروهای داوطلب دفاع مردمی به مواجه است.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص خبرهای منتشر شده در برخی منابع خبری مغرض مبنی بر سیطره تروریست‌ها بر بزرگراه بین المللی درعا - دمشق را تکذیب و تاکید کرد که این بزرگراه در کنترل کامل ارتش سوریه است.

از سوی دیگر، ارتش و نیروهای مسلح سوریه حملات گروه‌های مسلح علیه مواضع‌اش در «درعا المحطه» را دفع کرد، با این وجود درگیری‌های شدیدی در چند محور درعا المحطه بین ارتش سوریه و عناصر مسلح جریان دارد.

همچنین ارتش سوریه تلاش تروریست‌های مسلح برای قطع مسیر «قرفا - نامر» را ناکام ساخته و ده‌ها تروریست مسلح را کشته و زخمی کردند.

این نیروها همچنین تلاش عناصر مسلح برای پیشروی به سمت مواضع ارتش در دو نقطه «الری» و «المطاحن» از سمت اردوگاه آوارگان فلسطینی «درعا» و «خربه غزاله» را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی سوری نیز از کشته شدن ۳۳ تروریست مسلح در مسیر شهر «الیادوده»، واقع در ریف درعا خبر داد و تاکید کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح در مناطق درعا البلد و النعیمه را هدف قرار داده و منهدم کرد.

در عملیات جنگنده‌های ارتش سوریه علیه مواضع گروه‌های مسلح در شهرک النعیمه، یک مقر سرکردگان گروه‌های تروریستی هدف گرفته شد که تمام عناصر و سرکردگان تروریستی موجود در آن کشته شدند.

نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه همچنین در عملیات‌های هماهنگ شده و پیشگیرانه‌ای مواضع گروه‌های تروریستی که خود را برای حمله گسترده در تمام محورهای استان درعا آماده می‌کردند، بمباران و گلوله باران کردند.

از درعا گزارش شده است که درگیری ارتش سوریه با عناصر مسلح تروریستی کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها را درپی داشت که در میان کشته‌ها «محمد أبو ماضی» ملقب به «ابو فارس الجناوی»، سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان‌های جبل الشیخ» و تروریست‌های معروفی مانند احمد خالد ابو حواش، عمر کامل الداغر، محمد رسمی العبو، بکر عمر مهاوش، خالد یوسف علوه، امجد خالد، مشعل زمان الزعبی و احمد عیسى الزریقات مشاهده می‌شوند.

درگیری‌های در محورهای مختلف درعا همچنان ادامه دارد.

حملات گروه‌های مسلح تروریستی در جنوب سوریه از طریق اتاق عملیات مشترکی به نام «الموک» هدایت می‌شود که در اردن واقع شده و فرماندهان نظامی آمریکایی، صهیونیستی، ترکیه‌ای، عربستانی، اردنی، قطری و فرانسوی حضور و حملات گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه را هدایت می‌کنند.

نبرد «طوفان جنوب» با به خدمت گرفتن ۱۵۰۰ تروریست، ۴۰ خودرو و ۳۰ تانک از صبح امروز آغاز شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج