adexo3
۲۲۷۶۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مجسمه لنین در انتظار وضعیت مارمولک‌ ها

مجسمه سر لنین برای بیرون‌آمدن از خاک همچنان باید منتظر بماند. این مجسمه که بخشی از مجسمه کامل رهبر شوروی سابق است، بعد از فروریختن دیوار برلین در خاک مدفون شد و بیرون‌آوردن آن به سرنوشت مارمولک‌ها بستگی دارد.

روزنامه شرق: مجسمه سر لنین برای بیرون‌آمدن از خاک همچنان باید منتظر بماند. این مجسمه که بخشی از مجسمه کامل رهبر شوروی سابق است، بعد از فروریختن دیوار برلین در خاک مدفون شد و بیرون‌آوردن آن به سرنوشت مارمولک‌ها بستگی دارد.

مجسمه سر لنین بخشی از مجسمه ١٩ متری‌ای است که پیش از فروریختن دیوار برلین در میدان لنین، واقع در بخش شرقی این شهر نصب شده بود اما زمانی که دیوار بخش غربی و شرقی این شهر فروریخت، این مجسمه پایین آورده شد و بعد از آنکه قطعه‌قطعه شد، در شن‌هان بخش جنوبی برلین مدفون شد.

سر لنین نیز یکی از بخش‌های این مجسمه است که به دلیل وزن زیاد آن (٣/٥تن) باید توسط جرثقیل از زیر خاک بیرون بیاید. قرار است سر لنین به‌همراه صد اثر تاریخی که قدمت برخی از آنها به قرن ١٨ می‌رسد، در یک ارگ تاریخی به نام اسپندال، واقع در غرب برلین به نمایش درآید. این نمایشگاه شهریورماه برگزار خواهد شد و آندره تایسن، کیوریتور نمایشگاه خواهد بود.

مجسمه سر لنین از نظر حجم دارای ویژگی و یکی از آثاری است که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. برای مدت طولانی به‌نظر می‌رسید که سر لنین در شن‌ها باقی بماند برخلاف آنچه مسئولان این شهر برای فرستادن مجسمه به نمایشگاه، تعهد داده بودند. در آگوست (مرداد) ٢٠١٤ مسئولان شهر برلین ادعا کردند که هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند سر مجسمه کجاست و کاوش در این مورد هزینه زیادی دارد اما یک مستندساز آمریکایی در همان زمان با یکی از روزنامه‌های برلین تماس گرفت و به آنها گفت که می‌داند، مجسمه کجاست.

این مرد اهل کالیفرنیا به‌همراه دوست آلمانی خود با بیل، سر مجسمه را از خاک بیرون آورد و لحظاتی از این صحنه را که فیلم‌برداری کرده بود، در سایت یوتیوب منتشر کردند.

این مستندساز به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: «تابستان سال گذشته یک نفر تصمیم گرفت مجسمه سر لنین کاوش نشود که واکنش رسانه‌ای زیادی را به‌دنبال داشت و فشار زیادی روی دولت محلی وارد کرد تا وعده خود را عملی کند».

پترا رولند، سخنگوی مسائل توسعه و محیط‌زیست برلین، نیز گفت: «سؤال این است که این موضوع یک حساسیت سیاسی است؟ پاسخ من بله است. ٢٥ سال از سقوط دیوار برلین گذشته و ما به‌طور طبیعی به این فکر کردیم که آیا عاقلانه است مجسمه سر لنین به نمایشگاه فرستاده شود؟»
با وجود این مسائل، برگزارکنندگان نمایشگاه در نهایت مسئولان شهر را متقاعد کردند که کار را به پیش ببرند اما اکنون بازگشت مجسمه سر لنین به یک مانع غیرمنتظره دیگر برخورد کرده است: مارمولک‌ها.

در ماه ژانویه یک سیاست‌مدار عضو حزب سبزها نسبت به پیداشدن محل زندگی گونه‌ای از مارمولک‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، هشدار داد و به‌دنبال آن برنامه‌های حفاری متوقف شد.
تایسن هم به‌دنبال راهی برای انتقال مجسمه سر لنین به این نمایشگاه است. در این نمایشگاه صد اثر هنری از کارهای اصل که قدمت برخی از آنها به قرن ١٨ می‌رسد، به نمایش گذاشته خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج