adexo3
۲۳۷۶۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عرضه بنزین ۲ نرخی از اول خرداد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اعلام کرد از اول خرداد بنزین به دو شیوه نیمه یارانه ای و آزاد عرضه می شود.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ذخیره ۶۰ میلیون لیتر بنزین ۱۰۰تومانی در کارت های سوخت گفت: پس از پایان مهلت تعیین شده بنزین باقی مانده به دو لیترسهمیه ۴۰۰ تومانی افزایش پیدا می کند.

جلیل سالاری در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: پیش بینی می شود سهمیه ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت ها تا روزهای پایانی اردیبهشت کاهش پیدا کند اما صفر نخواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که دارندگان این نوع سهمیه تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به مصرف سهمیه خود اقدام نکنند، هر لیتر سهمیه ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت به دو لیتر سهمیه ۴۰۰ تومانی تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور با اشاره به این که از اول خرداد بنزین به دو شیوه نیمه یارانه ای و آزاد عرضه می شود، خاطرنشان کرد: دارندگان سهمیه ۱۰۰ تومانی که ترجیح می دهند سهمیه خود را تا پایان اردیبهشت ماه استفاده نکنند، باید در فاصله روزهای پنجم تا بیست و پنجم خردادماه سال جاری حتما یک بار اقدام به سوختگیری از طریق مجاری عرضه کنند تا با اعلام تراکنش سهمیه ۱۰۰ تومانی آن ها به ۴۰۰ تومانی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در مجموع حدود ۶۰ میلیون لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی در کارت های هوشمند وسایل نقلیه ذخیره شده است.

سالاری اظهار داشت: از ابتدای امسال، به طور میانگین روزانه ۰.۳ میلیون لیتر بنزین ۱۰۰ تومانی در جایگاه های کشور مصرف شده است که این میزان هم اکنون به روزانه ۱.۷ میلیون لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که هرگونه برنامه ریزی برای محدودیت سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی وجود داشته باشد، از قبل اطلاع رسانی های لازم به مردم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که هم اکنون حدود ۲۱ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در ناوگان حمل و نقل کشور فعال است، افزود: از این تعداد ۱۰ میلیون سواری شخصی، ۷.۳ میلیون موتورسیکلت و باقی خودروها عمومی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با اشاره به این که در سال های ۸۷ و ۸۸ تعدادی کارت سوخت موقت صادر شده است که هم اکنون کمتر از ۶ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی در این کارت ها ذخیره شده است، اظهار کرد: تعداد این کارت ها بسیار محدود است و سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی موجود در آن، تنها تا پایان اردیبهشت قابل استفاده خواهد بود و پس از آن این سهمیه قابل عرضه نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا هنوز بعضی ها 100 تومنی میزنن نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج