اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۰۲۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

فعلا سکه نخرید!

از سوم خردادماه که سکه های پیش فروش وارد بازار شود قیمت سکه افت خواهد کرد و در کنار این افت قیمت یک التهاب به وجود می آید بنابراین مردم بهتر است فعلا برای خرید سکه به قصد سرمایه گذاری صبر کنند.

فعلا سکه نخرید!

هفت صبح: سکه مجددا روی دور صعود قیمت افتاده و بازهم برخی ها وسوسه شده اند سکه بخرند. پس از یک افت قیمت در چند روز گذشته قیمت سکه دوباره گران شده و مردم در مترو و اتوبوس حرف از خرید سکه می زنند و اینکه سکه این بار تا 900 هزار تومان هم بالا می رود، پس بهتر است اگر کسی می تواند چند قطعه سکه بخرد.

این البته فقط مردم عادی نیستند که تصمیم گرفته اند دوباره سکه بخرند، خبرها از گوشه و کنار حاکی از آماده شدن سرمایه های بزرگ تر برای ورود به بازار سکه است.

توصیه بانک مرکزی به مردم

پیمان قربانی از مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با توصیه به تازه واردان بازار سکه می گوید: آنهایی که در طرح خرید سکه شرکت کردند با بررسی و محاسبه میزان جذابیت ابزارهای جایگزین و بدون ریسک بانک مرکزی، می توانند از این ابزارها استفاده کنند و به کسانی هم که قصد خرید سکه را دارند توصیه می کنیم تحت هیجانات اخیر در این بازار قرار نگیرند.

فعلا سکه نخرید!

قربانی می گوید: افرادی که قصد دارند منابع خود را در جای امن و بدون ریسک سرمایه گذاری کنند بانک مرکزی گزینه های مختلفی طراحی و به بانک ها ابلاغ کرده است که سود قابل توجهی دارد و هم می تواند موجب افزایش تولید، اشتغال و سرعت توسعه کشور باشد. بنابراین توصیه ما این است مردم به جای رفتن به سمت بازار سکه از این ابزارها استفاده کنند.

او به افرادی که به تازگی قصد دارند وارد بازار شوند، توصیه می کند: در کنار سایر گزینه های تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه ازجمله قیمت اونس جهانی و ارز، به عرضه انبوه سکه های پیش خرید شده نیز توجه کنند که چنانچه وارد بازار شود می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت سکه بگذارد. در ماه اول عرضه سکه به طور متوسط روزانه ۵۰ هزار سکه تحویل پیش خریداران شد اما در دو روز پایانی مرحله اول حدود ۵۷۰ هزار قطعه سکه عرضه شد.


سوم خرداد، آغاز مرحله دوم واگذاری

این توصیه قربانی مورد تایید عباس میرزایی، کارشناس بازار سرمایه هم قرار دارد. او می گوید: از سوم خردادماه که سکه های پیش فروش وارد بازار شود قیمت سکه افت خواهد کرد و در کنار این افت قیمت یک التهاب به وجود می آید بنابراین مردم بهتر است فعلا برای خرید سکه به قصد سرمایه گذاری صبر کنند.

مرحله دوم عرضه های سکه پیش فروش شده با قیمت 627 هزار تومان و موعد تحویل چهار ماهه از روز چهارشنبه این هفته آغاز می شود، در این مرحله نیز متقاضیان با پرداخت حدود 31 هزار تومان به ازای هر قطعه سکه به عنوان مالیات بر ارزش افزوده می توانند سکه های پیش خرید شده را دریافت کنند یا از ابزارهای جایگزین استفاده کنند.

فعلا سکه نخرید!

خریداران یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه سکه پیش فروش شده که موعد تحویل آنها رسیده است، هنوز برای دریافت سکه مراجعه نکرده اند و براساس قرارداد دو ماه پس از سررسید فرصت دارند برای دریافت سکه به شعبه ای که پیش خرید کرده اند، مراجعه کنند و پس از آن اگر برای دریافت سکه به شعبه خود مراجعه کنند به آنان واگذار می شود.

سال گذشته در پنج مرحله و با زمان های تحویل چهارماهه (دو نوبت)، شش ماهه، هشت ماهه و ۹ ماهه در مجموع بیش از ۹ میلیون قطعه سکه تمام بهار آزادی (حدود ۷۰ تن) پیش فروش شد که با احتساب استفاده از ابزارهای جایگزین، حدود پنج میلیون سکه پیش خرید شده دریافت یا از ابزارهای جایگزین استفاده شده است.

از مجموع حدود چهار میلیون و یکصد هزار قطعه سکه پیش فروش شده در مرحله اول دو میلیون و ۲۰۰ هزار سکه را پیش خریداران دریافت کردند.


مردم صبر داشته باشند

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور هم می گوید: هرچند قیمت سکه در چند روز اخیر افزایش نسبی داشته اما با تحویل سکه های پیش فروش شده و باتوجه به شرایط جهانی طلا احتمال کاهش قیمت وجود دارد بنابراین توصیه من به مردم این است برای خرید سکه حداقل یکی، دو هفته صبر کنند و بعد با رصد شرایط تصمیم بگیرند.

اوراق گواهی سپرده یکی از ابزارهای جایگزین دریافت سکه های پیش فروش شده است، این اوراق بدون درنظر داشتن زمان ثبت نام یا موعد تحویل سکه و صرفا برای پیش خریداران سکه قابل استفاده است. بنابراین باید مردم اول صبر کنند و ببینند کسانی که سکه پیش خرید کرده اند تا چه حد سکه پیش خرید کرده اند تا چه از این اوراق و سایر مشوق ها استفاده می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      چشم !!!!!!!!!!!!!!
      سالهاست سکه نخریدیم فعلا" هم نمی خریم !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج