adexo3
۲۴۳۰۱۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رویترز: ظریف به چین می رود

وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته آینده به منظور بحث درباره موافقتنامه هسته ای این کشور و تلاش ها برای تقویت روابط با چین، به پکن سفر خواهد کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: چین و ایران روابط دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و انرژی نزدیکی دارند و وانگ یی وزیر امور خارجه چین در قانع کردن هم آمریکا هم ایران برای دستیابی به توافق در خصوص مسئله هسته ای، فعال بوده است.

چین همواره از تحریم های یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا و اروپا علیه ایران انتقاد کرده هر چند که پکن از تحریم های سازمان ملل حمایت و تهدید به زور را محکوم کرده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ظریف پانزدهم ماه سپتامبر به دعوت وانگ، به این کشور سفر خواهد کرد.

خبر این سفر یک روز پس از آن منتشر شد که تلاش های تحت رهبری جمهوریخواهان برای از بین بردن موافقتنامه هسته ای ایران در سنای آمریکا به بن بست خورد و زمینه برای اجرای آن هموار شد.

براساس این پیمان، که در ماه ژوئیه مورد توافق قرار گرفت، تحریم های اعمال شده توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، به ازای موافقت ایران با محدودیت های بلندمدت علیه برنامه هسته ای این کشور، لغو خواهد شد.

در ماه ژوئیه، شی جینپینگ رئیس جمهور چین به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت پکن با واشنگتن و دیگران برای اطمینان خاطر درباره اجرای این توافقنامه، همکاری خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج