adexo3
۲۴۳۹۰۷
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

زاکانی در کمیسیون برجام فیلم بازی می‌کند؟!

سایت اصولگرای صراط نیوز به جلسات کمیسون برجام در مجلس و نحوه اداره این جلسات اعتراض کرد و نوشت: پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه برجام، سوالات متعددی را در خصوص نحوه ریاست علیرضا زاکانی بر این کمیسیون به وجود آورده است.

سایت اصولگرای صراط نیوز به جلسات کمیسون برجام در مجلس و نحوه اداره این جلسات اعتراض کرد و نوشت: پخش تلویزیونی جلسات کمیسیون ویژه برجام، سوالات متعددی را در خصوص نحوه ریاست علیرضا زاکانی بر این کمیسیون به وجود آورده است.

در جلسات پیشین کمیسیون برجام، مباحث متعددی در خصوص جزییات توافق وین مطرح شد و طی آن موافقان و مخالفان به تبادل نظر پرداختند. اما آنچه بیش از هر موضوع دیگری در صفحه تلویزیونی به چشم آمده، ریاست علیرضا زاکانی است.

زاکانی تا کنون تلاش کرده است تا فضای جلسات به سمت انتقادات تند از برجام نرود. او در بسیاری از موارد نطق های منتقدان توافق را به بهانه هایی چون کمبود زمان، یا بی ربط بودن به بحث حاضر، قطع کرده است.

از طرف دیگر، توضیحات زاکانی در لابلای اظهارات دیگر حاضران در جلسات، طولانی و عمدتا غیرضروری است. این نماینده مجلس تلاش کرده است تا ضمن آرام نگاه داشتن فضای جلسات، ژست ریاست خود را حفظ کند. حضور ابوترابی نایب رییس مجلس در کنار او، هم به این موضوع کمک کرده است.

رییس کمیسیون برجام، یک بار هنگامی که ابوترابی به کنایه از توجه بیش از حد حاضران به پخش تلویزیونی جلسات انتقاد کرد، این انتقاد را توهین به نمایندگان برشمرد و برای لحظاتی به ابوترابی تذکر داد.

زاکانی که در انتخابات مجلس نهم به عنوان نفر دهم در دور دوم - نفر پانزدهم در مجموع - به مجلس راه یافته بود، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز ثبت نام کرد، اما رد صلاحیت شد.

اکنون دو سال پس از آن انتخابات، او در جایگاه ریاست بر کمیسیونی قرار گرفته که پیش از تشکیل اولین جلسه آن، اسامی دیگری مانند محمد اسماعیل کوثری و علاءالدین بروجردی برای آن مطرح شده بود.

تفاوت دو گزینه مذکور با زاکانی در این است که آنها مواضع صریح و شفافی نسبت به برجام دارند اما زاکانی تا کنون تلاش کرده است تا موضع گیری خاصی در خصوص برجام نکند و این حس به مردم القا شود که کار در جای دیگری بسته شده است!

زاکانی اما در این میان قرابت و پیوند خاصی با اعضای شاخص کمیسیون برجام که مخالف توافق هستند دارد و از سوی دیگر با سکوت خود در برابر برخی مطالب قصد دارد تا چهره بی طرفی از خود به نمایش بگذارد که این انعطاف وی در سکوت ها و یا عتاب های تصنعی باعث شده تا نقش ریاستش بر کمیسیون کاملا نمایشی و به مثابه اجرای یک سناریوی از پیش تعیین شده به نظر برسد .

رفتار مبصرگونه زاکانی بر کمیسیون برجام، بیش از همه به سود دولت روحانی است که مقام های آن بارها تلاش کرده اند تا از رای گیری در خصوص برجام در مجلس جلوگیری کنند. قرار گرفتن این موضوعات در کنار هم، شائبات مربوط به ریاست زاکانی در کمیسیون ویژه برجام را بیشتر می کند. کمیسیونی که می توانست با توجه پخش جلسات آن در تلویزیون، به شفاف تر شدن جزییات توافق هسته ای کمک کند اما اکنون روند آن به سمتی رفته که دلخواه دولت و برخی استفاده های انتخاباتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقيقا اجراي يك سناريوي از پيش تعيين شده است مگر شك داشتيد ؟

    • بدون نام

      حالا هرکسی با منتقدین مخالف باشه یعنی ادم بده است !

    • بدون نام

      آخه این آقا ریاست بلده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج