adexo3
۲۴۶۶۵۶
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

ماجرای انتشار فیلم بحث برانگیز حادثه خرم‌آباد

انتشار فیلمی از صحنه دستگیری سارق سابقه‌دار در خرم‌آباد که با تعقیب‌و‌گریز، شلیک پلیس و مرگ این سارق همراه بود، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آورد.

همشهری آنلاین: انتشار فیلمی از صحنه دستگیری سارق سابقه‌دار در خرم‌آباد که با تعقیب‌و‌گریز، شلیک پلیس و مرگ این سارق همراه بود، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آورد.

اين فيلم صحنه‌اي را در يكي از خيابان‌هاي خرم‌آباد نشان مي‌‌دهد كه مأموران پليس اين شهر، قصد دستگيري يك سارق سابقه‌دار و خشن را دارند اما مرد سارق تلاش مي‌كند با چاقويي كه در دست دارد به مأمور پليس حمله كرده و راهي براي فرار پيدا كند. او حتي سعي مي‌كند با گروگان‌‌گرفتن راننده تاكسي، از محاصره پليس بگريزد. او هنگام فرار از دست پليس درحالي‌كه سلاح سرد در دست دارد روي زمين مي‌افتد و چاقوي او به رانش اصابت مي‌كند. در نهايت مأمور پليس وقتي مي‌بيند مرد سارق به اخطارهاي او بي‌توجه است، به پاي وي شليك مي‌كند كه اين اصابت گلوله و خونريزي شديد در نهايت باعث مرگ سارق مي‌شود.

به‌دنبال اين ماجرا، فيلمي كه از صحنه دستگيري سارق توسط رهگذران تهيه شده بود، به سرعت در شبكه‌هاي اجتماعي دست به‌دست شد و حتي كار به جايي رسيد كه رسانه‌هاي معاند فارسي‌زبان هم وارد ماجرا شدند تا با شايعه‌سازي و دامن زدن به شايعات، از آب گل‌آلود به نفع خود ماهي بگيرند. اما حقيقت ماجرا چه بود و چه اتفاقي افتاد كه مأمور پليس ناچار به شليك به سوي سارق خشن شد؟

سردار قنبري، رئيس پليس استان لرستان در اين‌باره گفت: بررسي‌هاي انجام‌شده درباره سوابق سارق متوفي، بيانگر اين است كه اين فرد در شعب ۷ و ۹ دادياري شهرستان خرم‌آباد و همچنين استان‌هاي ديگر به‌علت سرقت‌هاي متعدد تحت تعقيب بوده و اعترافات همدست وي نيز اين مسئله را ثابت مي‌كند. همدست سارق متوفي كه در اين ماجرا دستگير شده، اعتراف كرده كه آنها در مدت كوتاهي ۶‌فقره سرقت وجه نقد از داخل خودرو را رقم زده بودند و تمامي مالباختگان هم شناسايي شده‌اند.

سردار قنبري ادامه مي‌دهد: آخرين سرقتي كه سارق كشته‌شده و همدستش رقم زده بودند، در شهريور‌ماه و از يك خودروي سواري رقم خورد. سارقان آن روز با كمين مقابل بانكي در خرم‌آباد متوجه مردي مي‌شوند كه پس از دريافت ۷ميليون تومان از بانك، سوار ماشينش مي‌شود، آنها پول‌هايش را سرقت مي‌كنند و متواري مي‌شوند. درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري سارقان ادامه داشت، روز حادثه مالباخته اين دو نفر را در خيابان علوي خرم‌آباد به‌صورت ناگهاني مي‌بيند و ماجرا را به پليس اطلاع مي‌دهد. در ادامه تيمي از مأموران راهي محل مي‌شوند و با مشاهده سارقان، براي دستگيري آنها وارد عمل مي‌شوند.

در اين ميان يكي از سارقان تسليم و دستگير مي‌شود اما سارق ديگر در برابر پليس مقاومت مي‌كند. اين مرد حتي به ايست و هشدارهاي پليس توجه نكرده و با گروگانگيري راننده تاكسي قصد فرار از چنگال قانون را داشته كه مأمور پليس با رشادت مانع فرار متهم مي‌شود.

به همين دليل مجددا سارق به مأمور حمله‌ور و اين بار مأمور را مجروح مي‌كند كه مأمور پس از دادن هشدارهاي قانوني براي دستگيري و دفاع از جان خود، تيراندازي مي‌كند و آنچه در فيلم منتشره آمده در حقيقت لحظات پايان دستگيري سارق بوده است.

رئيس پليس لرستان با رد شايعه مربوط به بازداشت مأموري كه در عمليات حاضر بوده، ادامه مي‌‌دهد: بازداشت مأمور مربوطه صحت ندارد و مأمور به وظيفه ذاتي خود عمل كرده و اقدام وي قانوني بوده است.

فرمانده انتظامي لرستان در مورد اين شايعه كه پليس بدون شليك تير هوايي اقدام به شليك به سارق كرده، مي‌گويد: اين حرف صحت ندارد و توسط مأمور در لحظات اول ۴ تير هوايي شليك شده است و برابر قانون به‌كارگيري سلاح، بايد متهم به هشدار پليس توجه مي‌كرد. پس از اين ماجرا عده‌اي شايعه كردند كه مأموران هنگام خونريزي سارق، از دادن آب به او نيز امتناع كردند كه بايد گفت، بنا به توصيه‌هاي پزشكي، براي فردي كه داراي خونريزي است، آب حكم سم دارد و مأموران مجاز به دادن آب از نظر پزشكي نبوده‌اند.

سردار قنبري با رد اين شايعه كه پليس سارق را بعد از خونريزي به بيمارستان نرسانده نيز مي‌گويد: پس از اقدامات اوليه براي بند آوردن خونريزي سارق، او به سرعت با خودروهاي عبوري به بيمارستان منتقل شد كه به‌علت خونريزي شديد جانش را از دست داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      جالبه که یارو سیبیلای از بنا گوش در رفته و هزارتا جای قمه و خالکوبی رو بدنش داره بعد شبکه های ماهواره ای میگن پلیس این جوان دانشجوی معترض را دستگیر کرد.

      پاسخ ها

      • mmn

        برا چی منفی دادی

    • بدون نام

      حقش بوده. دم مامورا گرم. بهتر از اینه که بره زندان کارای جدید یاد بگیره، بیاد بیرون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا کجا حقش بوده؟ فقط دزدی کرده بوده قتل که نکرده بود یا تجاوز به عنف نکرده بوداون کارش غلط بوده شما که اینجور قضاوت میکنی کارت اشتباه نیس؟

    • بدون نام

      خب معلومه که باید هم پلیس با اینطور افراد برخورد کنه اگه با این اراذل اوباش برخورد نشه که دیگه امنیتی در کشور باقی نمی مونه.

    • بدون نام

      درود بر پلیس شجاع باید تشویق شود.

    • بدون نام

      دست آن پلیس محترم درد نکنه خدا حفظش کنه سارق باید مجازات بشه چه ماشین دزد چه اختلاس کننده میلیاردی

      پاسخ ها

      • غـــــــــــز ل

        مگه میشه مگه داریم!!!؟؟؟

    • رضا

      برادران نيروي انتظامي دست شما درد نكنه، به نق زدن افراد مقرض توجه نكنيد. مبادا در ادامه كار سستي كنيد، ملت پشتيبان شما هستند. من از عزيزان قوه قضاييه در خواست ميكنم در اين موارد دست پليس را باز تر بگذارند. عزيزان پليس دست مريزاد

    • ایرانی

      سزای این جور اشرار و دزد و اراذل و اوباش که امنیت عمومی جامعه رو به خطر می اندازن مرگه

    • سهند

      خوب انتظار داشتن مامور چیکار میکرد اینها مجرم معمولی نیستند .چاره ای جز شلیک وجود نداشت چطور قمه را میزارن گلوی یک شهروند و از او سرقت میکنند کسی اعتراض نمیکند حالا که به درک واصل شده اعتراض میکنند.پلیس باید در چنیین مواقعی و رویارویی با چنین مجرمانی شلیک کند والا باید جان خودش را ازدست بدهد.

    • بدون نام

      خوبه این یکی تکذیب نشده

    • خودم

      حقش بوده ، دست اون پليس شجاع درد نكنه درود بر غيور مردان لرستان

    • امیر خرم ابادی

      درود بر شرف این مامور پلیس و لعنت بر پدر شبکه های معاند که دروغ پردازی کردند

    • بدون نام

      دمش گرم دستش درد نکنه حقشه مرتیکه دزد

    • محمد

      من فیلم رو دیدم
      واقعا مامور بیچاره
      هیچ چاره ای نداشت
      دمش گرم
      طرف دزد بوده

    • محمد

      یادمون نرفته حادثه گلپایگان ، هنگ مرزی میرجاوه و .... شهادت ماموران مظلوم نیروی انتظامی اینا به خاطر امنیت ما دارن تلاش میکنن در حالی میتونستن در درگیری شرکت نکنن . برین خانواده هاشون از نبود پدر چی میکشن . درود بر دلیر مردان نیروی انتظامی که خالصانه و جان برکف تلاش میکنن

    • عارف

      اون د‌ستیکه میگه دزدزی کرده قتل که نکرده راس میگه ولی اینا اول دزدی میکنند بعد از ازادی از زندان و پخته تر شدن قتل هم میکنند مثل این میمونه که نزاری دندونت خراب بشه اگه شد باید کشید همچین ادمایی نباشن بهتره حالا یه دزد کمتر مگه چی میشه

    • سرباز وطن

      دم مامور گرم باید ازش تقدیر هم بشه
      مقصر خود سارقه اگه تسلیم میشد الان زنده بود.
      ولی شلیک دوم به پاهاش لازم نبود با همون شلیک اول چنددقیقه میگذشت میشد دستگیرش کرد

    • بهزاد

      جامعه ای که فقر ریشه بدونه فقر باعث دزدی.فساد فحشا میشه.دولتمردان بجای اینکه بفکر اختلاس باشن سرمایه کار جونهارو فراهم کنن جامعه شاهد چنین اتفاقات غم انگیز نمیشه.من از کسی دفاع نمیکنم ولی ایا دست به دزدی زدن بخاطر فقر سزاش مرگه.....خودتون در دنیای مجازی شاهد ریخت و پاشهای قدران هستید.

    • حامد

      انتظاري بيش از اين نبايد داشت . درود بر غيرت و شرف اين مامور دمش گرم . حقشه تشويق هم بشه و ترفيعه درجه بشه

    • محمدعلی

      درود بر نیروی انتظامی مقتدر /بدرک واصل کردن اشرار امنیت جامعه بالا میرود هرچه بگن ما حمایت میکنیم از نیرویمان

    • بدون نام

      ماشاله همه ملت ایران یه پا قاضی خبره تشریف دارن...الحمداله دیگه مشکلی نداریم با این همه حکم صادر کن..... البته بیکار....

    • بدون نام

      پلیس به وظیفه خودش به خوبی عمل نموده و جای تشویق دارد

    • بدون نام

      احسن به این پلیس وظیفه شناس قوه قضاییه باید پشتیبان پلیس باشه تا سنگ روی سنگ بندشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج