اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۶۷۹۰
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

روش جدید خودروسازان برای فروش محصولات

رکود بازار خودرو این روزها کار را به جایی رسانده که خودروسازان روش‌های جدید و بعضا عجیبی را برای فروش محصو رکود بازار خودرو این روزها کار را به جایی رسانده که خودروسازان روش‌های جدید و بعضا عجیبی را برای فروش محصولات خود در نظر گرفته و به تازگی نیز لباس بانک‌ها را به تن کرده‌اند.لات خود در نظر گرفته و به تازگی نیز لباس بانک‌ها را به تن کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: رکود بازار خودرو این روزها کار را به جایی رسانده که خودروسازان روش‌های جدید و بعضا عجیبی را برای فروش محصولات خود در نظر گرفته و به تازگی نیز لباس بانک‌ها را به تن کرده‌اند.

در تازه‌ترین روشی که غول‌های جاده مخصوص برای فروش محصولات‌شان رو کرده‌اند، نرخ سود ۲۸ درصدی برای پیش پرداخت مشتریان در نظر گرفته شده؛ یعنی بیش از آنچه سیستم بانکی به مشتریانش سود می‌دهد.

جدای از اینکه طرح جدید خودروسازان نکات نسبتا جذابی داشته و شاید بتواند بخشی از مشتریان را جذب کند، کارشناسان معتقدند، ارائه سود ۲۸ درصدی از جهاتی قابل‌قبول نبوده و نوعی بانکداری توسط خودروسازان به حساب می‌آید.

به اعتقاد کارشناسان، طرح جدید شرکت‌های خودروساز داخلی، این پرسش را به‌وجود آورده که وقتی خودروسازها پی در پی از مشکلات مالی صحبت به میان می‌آورند، چطور می‌خواهند چنین سود کلانی را به مشتریان خود بدهند؟

کارشناسان بر این باورند که خودروسازان با در نظر گرفتن سود ۲۸ درصدی، عملا لباس بانک‌ها را به تن کرده‌اند، آن هم در شرایطی که سیستم بانکی رسما حداکثر تا ۲۰درصد سود به مشتریانش می‌دهد. هرچند خودروسازان می‌خواهند با جذاب کردن شرایط فروش، مشتریان را جذب کنند، اما بیم آن می‌رود که مواردی مانند سود ۲۸ درصدی، بار مالی سنگینی را روی دوش آنها بگذارد و وضع مالی‌شان را بدتر از قبل کند.

البته قطعا در صورت استقبال مشتریان از شرایط جدید فروش، نقدینگی به خزانه شرکت‌های خودروساز سرازیر خواهد شد، اما با این وجود باز هم نمی‌تواند سنگینی بار مالی ناشی از سود مشارکت ۲۸ درصدی را نادیده گرفت. در این شرایط باید از خودروسازان پرسید که بهتر نبود به جای در نظر گرفتن سودهای کلان، فکری به حال کاهش قیمت محصولات خود می‌کردند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mimo

      ینی اینا اینقدر غرور دارن که حاضر نیستن به حرف به حرف مردم عمل کنن که یا کیفیت رو بالا ببرن یا قیمت رو پایین بیارن

    • بدون نام

      خودروساز تنها راه نجات صنعت خودرسازی داخلی اینه که به خواسته به حق ملت توجه کنی(قیمت رو کاهش و کیفیت رو افزایش بدی) با این روشهای محیرالعقول(سود 28درصد) بیشتر به قهر سقوط میکنید.خودرو ساز بیماریت رو بپذیر و به روش درست درمانش کن و گرنه نابودتون میکنه

    • بدون نام

      مردم دلاور نخرید بازم نخرید تازه اول راهه بشود که خودروهای ارزان قیمت در آینده نزدیک بخرید این خودروها ارزش خریدن ندارد

    • حمیدرضا

      انشاءالله داره با دست خودش، خودش رو از بین میبره ... !!!!!!!!!!!

    • حسین

      عزیز خودرو ساز بجای این همه قر و فر اومدن منطقی عمل کن کیفیت خوب قیمت مناسب

    • بدون نام

      من یه ایرانیم به قاتل ها باج نمیدم

    • لوک خوش شانس

      چقدر بی عقلن!!!!!
      به جای اینکه 28 درصد سود بدن خوب معادل همون مبلغ سود رو از قیمت خودروهاشون کم میکردن...

    • مهدي

      در شرايط كنوني كه فقط 2 شركت سايپا و ايرانخودرو تو كشور فعاليت دارند هيچگونه رقابتي براي بالاتر بردن سطح كيفي خودروها وجود نداره تنها راه ايجاد رقابت واردات خودروهاي خارجي با نرخ گمركي پايينه كه اگه اين اتفاق بيفته اين دو شركت ايراني قيمت محصولاتشون رو هرچه قدر دوست دارن بالا ببرن ببينن مردم كدوم رو انتخاب مي كنن

    • شهروند ایرانی

      منظور از خودروساز چه کسیه؟!
      تا حالا دقت کردین این شرکت ها دولتی هستن؟!

    • مصطفی

      زین پس به جای واژه نامانوس و غریب "خودروساز" بگویید "لگن ساز"
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ع منصوری

      عزیزدل برادر سود مشارکتی خودرو سازان مثل مهریه است کی داده کی گرفته

    • بدون نام

      اخه چرا ما بايد٢٧ سال مداوم پژو جي ال ايكس و پرايد سوار شيم كجاي دنيا اينجوريه !!!! اصلا بايد خودرو ازانحصار اين ادمها دربياد همين .........

    • محمد

      اینکارها دیگه فایده ندارد ایرانیان خواستار افزایش کیفیت و کاهش قیمت می باشند.

    • ریزبین

      بااحترام به خواسته بحق مردم عزیزم درداشتن خودروباکیفیت خوب است به یک مسئله یه کمی باحوصله وتامق بیشتری توجه کنن :
      افزایش کیفیت حق -بجا ومورد تاکید است ولی چنانچه کاهش قیمت داشته باشیم میدانید تمامی خانواده ها بجای هر خانواده یک خودرو به تعدادافراد خانوار نسبت به خری خودرو اقدام میکنند " که این یعنی فاجعه " یعنی " ازتوچاله دراومدن وافتادن توی چاه "
      بایستی پذیرفت یکی ازمشکلات بزرگ پیش روی شهرهای بزرگ نبود زیرساختهای لازم جهت روان سازی بهتره ترافیکه وبا کاهش قیمت خودرو واقعیت اینه که با یه فاجعه جدید زیست محیطی و ترافیکی دروهله اول مواجه میشیم .نظر شما چیه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر من اینه ک بابام60 سالشه ی کارگر بیچاره.تو خانواده ی چهار نفری ما هیچکس ماشین نداره.بابامم با این قیمت نمیتونه ماشین بخره.ما هم حق داریم یکم راحت زندگی کنیم دیگه.پوسیدیم تو اتوبوسای کثیف شرکت واحد

    • bahram

      خودروداخلی نمیخریم

    • بدون نام

      ظاهرا اينها كه خودرو نميفروشند فقط دارند سود هاي جذاب پيشنهاد ميكنند مثل اينكه فقط ظاهرا امسمش فروش خودرو است. خدا ميداند سرنوشت پول هاي مردم چي ميشه و اين خودرو ساز هاي عزيز چه جوري پول و سود مردم كه اسمش شده هزينه سفر را ميخوان برگردونن

    • بدون نام

      دم ملت گرم

    • بدون نام

      من كه ميرم ماشين ميخرم
      ول كن بابا اين مسخره بازي ها رو
      بچسب به سود بيشتر

    • مهدی

      فقط با کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی همه چیز درست می شه...

    • علی

      فقط یک کلام کاهش قیمت افزایش کیفیت . بلای جان نمیخرم و از هموطنان عاجزانه استدعا میکنم نخرید.پژو 12و پراید7 میلیون

    • سرباز وطن

      فقط فقط باید نخرید

    • امین

      من با تمام این که موافق این کمپین به عنوان یک وطن پرست و مردم دوست هستم ولی مخالف یک سری رفتارهای هستم که مردم یا دست نشانده های این شرکت برای بد نشاندادن می کنند در یک جمله
      لطفه خط بر روی خودرو های ایرانی صفر نکشید
      باتشکر

    • بدون نام

      مردم نخريد منم رفتم فيش ثبت نامم رو پس گرفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج