adexo3
۲۴۷۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش مقالات ISI ملاک پیشرفت نیست

هدف و اولویت اصلی فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان نباید تنها قرار دادن مقالات در ISI باشد

ایلنا: پروفسور پرویز کردوانی، چهره ماندگار علمی کشور و استاد جغرافیا واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه هدف و اولویت اصلی فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان نباید تنها قرار دادن مقالات در ISI باشد، خواستار ورود عملی آنان در صحنه‌های علوم مختلف و ارائه راهکارهای علمی، عملیاتی و اجرایی جهت حل مشکلات و نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی و کشاورزی کشور شد.

پروفسور کردوانی گفت: دانشجویان باید نیازهای واقعی مردم و مملکت در ابعاد مختلف را به خوبی شناخته و درک کنند و برای این مسائل راه حل علمی و اجرایی ارائه کنند و کارفرمایان و صاحبان صنایع، کشاورزان، شهرداری‌ها و غیره با ارائه طرح‌های خود به دانشگاه‌ها، مسائل و مشکلاتشان را برطرف سازند و بدین ترتیب روابط صحیح بین دانشجو و دانشگاه و صنعت برقرار شود.

این عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اینکه افزایش سالانه تعداد مقالات ISI هیچگاه نشان دهنده پیشرفت علمی یک کشور نیست، تصریح کرد: در کنار مباحث تئوری و نظری، دانشجویان باید با حضور فعال در اجتماع و در صحنه‌های عینی علوم مرتبط و حس نزدیک معضلات بتوانند راهگشای پرسشهای فراوان کشور باشند.

کردوانی، تحقق نامگذاری امسال بنام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی رامستلزم فاصله گرفتن دانشجویان از مباحث تئوری صرف و نزدیک شدن به بخشهای کاربردی و علمی علوم دانست.

وی گفت: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید، می‌بایست رویکردهای علوم تجربی وصنعتی را از مباحث صرفا نظری به مباحث کاربردی ومیدانی سوق داد.

کردوانی تصریح کرد: هم اکنون برخی از روشهای علمی بکار گرفته شده دارای پتانسیل بالایی جهت تولید نیستند بنابراین می‌بایست روشهای سنتی را کنار نهاده و به روشهایی که منجر به تولید بالا، کیفیت عالی و با ارزان‌ترین قیمت می‌شود، روی آورد.

وی ادامه داد: در دنیای علمی، صنعتی و پیشرفته امروزی دیگر کشاورزی سنتی و صنایع یدی مفهومی ندارد و باید به تولید زیاد با کیفیت عالی که هم نیاز داخلی را برآورده کند و ایرانیان را به خرید تولیدات داخل کشور تشویق کند و هم برای صادرات بتواند رقیب کشورهای پیشرفته صنعتی باشد توجه ویژه‌ای داشت.

پدر علم کویر‌شناسی ایران یاد آور شود: به عنوان مثال باید بدانیم کشاورزی سنتی پتانسیل تولید بالا، با کیفیت مناسب را ندارد بنابراین باید به کشاورزی علمی و مکانیزه روی آورد و این امر نیز با حضور دانشجویان در حین تحصیل در روستا‌ها و کارهای عملی در مزارع، دامداری‌ها و غیره می‌سر خواهد شد.

کردوانی گفت: باید امکانات لازم در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد و صاحبان صنایع، مزارع و غیره آگاه شوند که حل مسائل و مشکلات آن‌ها در مسیر توسعهٔ پایدار، تنها از طریق حمایت‌های مالی از پژوهش در دانشگاه‌ها امکانپذیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج