adexo3
۲۴۹۴۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بحران اروپا قیمت نفت را پایین می کشد

تا پیش از پایان معاملات روز گذشته، نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۱۰۷.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد. طی معاملات صبحگاهی قیمت این محصول به ۱۰۶.۶۲ دلار نیز رسیده بود.

پول نیوز: گرچه روز گذشته نفت خام برنت در محدوده ۱۰۷ دلار معامله شد، اما وخیم تر شدن بحران اروپا و آمار اقتصادی ناامیدکننده آمریکا، افزایش نگرانی ها درباره کاهش رشد اقتصاد جهانی و همچنین تقاضا برای نفت را به دنبال داشته است.

در شرایطی که نگرانی ها درباره بحران منطقه یورو با بن بست سیاسی یونان و رکود در اسپانیا افزایش یافته، آمار اقتصادی ضعیف آمریکا حاکی از آن است که روند بهبود شرایط در بزرگترین نظام اقتصادی جهان همچنان بسیار شکننده است. آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز محسوب می شود و این مساله بر نگرانی ها افزوده است.
تا پیش از پایان معاملات روز گذشته، نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن 107.56 دلار در هر بشکه معامله شد. طی معاملات صبحگاهی قیمت این محصول به 106.62 دلار نیز رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با 3 سنت افزایش به 92.59 دلار در هر بشکه رسید، اما همچنان در مسیر ثبت کمترین قیمت از آگوست 2011 تاکنون قرار دارد. قیمت این محصول طی هفته جاری 4.5 درصد و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 7.1 درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است، بحران بدهی اروپا تحت تاثیر افزایش هزینه استقراض اسپانیا به بیشترین میزان خود و شوک وارد شده به نظام بانکی این کشور وخیم تر شده است. موسسه اعتبارسنجی "مودی"، اخیرا اعتبار 9 بانک اسپانیا را به میزان سه واحد کاهش داده و شرایط هفت بانک دیگر این کشور را مورد بررسی قرار داده است.

از سوی دیگر، موسسه اعتبارسنجی "فیتچ" اعتبار اقتصادی یونان را یک واحد کاهش داده و بر تیره روزی های این کشور بحران زده افزوده است. به اعتقاد کارشناسان، این مساله عرصه را برای بقای یونان در منطقه یورو بسیار تنگ کرده است. در شرایطی که احزاب یونان در تشکیل دولت ائتلافی موفق نبوده اند، سرنوشت این کشور در گرو نتایج دور بعدی انتخابات پارلمانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امریکا همینطور پیش بره تا 2050 سومین اقتصاد دنیا رو داره با این همه رکود اینو اقتصاد دانهاشون میگن
      اما ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج