اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۵۲۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ماجرای تغيير دوباره تعرفه تلفن چه بود؟!

به گفته مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران نرخ‌هاي جديد از ابتداي اسفندماه سال گذشته در قبوض مشتركان اعمال و محاسبه شدند و هم اكنون تعرفه‌هاي جديد براي مشتركان تلفن ثابت در حال محاسبه است.

ایسنا: س از مدت‌ها چالش و بحث با رگولاتوري بر روي موضوع افزايش تعرفه تلفن ثابت، سرانجام مخابرات توانست تعرفه تلفن‌هاي ثابت خود را ۱۲ درصد افزايش داده و اين موضوع توسط شوراي رقابت به تصويب رسيده و در حال اجرا است.

داوود زارعيان - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران، در اين باره گفت: تا پيش ازاين هر پالس تماس از تلفن ثابت به ثابت از ساعت ۶صبح تا يك ظهر ۱۳۴ ثانيه و از ساعت يك ظهر تا ۲۱ شب ميزان ۱۵۹ ثانيه و ازساعت ۲۱ تا ۶ صبح ميزان ۱۹۳ ثانيه بود كه اين ميزان به ۱۲۰ ثانيه كاهش يافته است.

وي ادامه داد:اين ميزان براي استان‌هاي هم كد نشده، ۱۲۰ ثانيه و براي استان‌هايي كه هم كد شده‌اند هر پالس ۱۰۵ ثانيه محاسبه مي‌شود. در حال حاضر استان تهران، البرز و چند شهر از استان اصفهان هم كد شده‌اند و براي ساير استان‌ها هم در حال برنامه‌ريزي هستيم.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا مخابرات برنامه‌اي براي افزايش تعرفه ساير خدمات مخابراتي ندارد، گفت: فعلا برنامه‌اي براي افزايش تعرفه ساير خدمات مخابرات نداريم.

به گزارش ايسنا، بر اساس آخرين جلسه‌ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در فروردين‌ماه ، نرخ مكالمات تغيير نداشته و تنها شاهد كاهش زمان مكالمه‌ها بوديم.

در جلسه شماره ١٣٧ کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات عطف به درخواست‌های شرکت مخابرات و با عنایت به افزایش هزینه نگهداری و اجرایی و جلوگيری از زیاندهی شبکه تلفن ثابت، موضوع را بررسی و مقرراتي را تصویب کرد.

براساس تصميم‌گيري كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آنها طرح هم کدسازی انجام نشده است به ازای هر ١٢٠ ثانيه یک پالس تعيين می‌شود.همچنين تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آن‌ها طرح هم کد سازی انجام شده است به صورت یکنواخت در کل استان به ازای هر ١٠۵ ثانيه یک پالس تعيين می‌شود.

همچنين در جلسه اين كميسيون تاکيد شده است که قيمت پالس کماکان بدون تغيير برابر ۴۴.۷ ريال است.

به گفته مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران نرخ جديد پالس مكالمات تلفن ثابت از اول اسفندماه سال ۹۰ در قبوض مشتركان تلفن ثابت اعمال مي‌شود.

در حالي كه تعرفه تلفن ثابت، تاكنون براي هر پالس مكالمه مبلغ ۴۴.۷ ريال بود اما در اوايل سال ۹۱ مدير روابط عمومي شركت مخابرات اعلام كرده بود كه افزايش تعرفه از اسفندماه مبلغ ۵۱.۰۳ ريال در قبوض مشتركين محاسبه شده است كه اين تغيير قيمت براساس ابلاغيه شوراي رقابت و هماهنگي با مسوولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شده است.

به گفته مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران نرخ‌هاي جديد از ابتداي اسفندماه سال گذشته در قبوض مشتركان اعمال و محاسبه شدند و هم اكنون تعرفه‌هاي جديد براي مشتركان تلفن ثابت در حال محاسبه است.

اين تغيير قيمت‌ها در حالي است كه تعرفه‌هاي تلفن ثابت آخرين بار در سال ۸۳ اصلاح و تغيير كرده و از آن زمان به بعد بدون تغيير مانده بود و كشورمان در ITU از نظر رتبه‌بندي تعرفه تلفن ثابت به عنوان ارزان‌ترين كشور از نظر مبلغ تعرفه مكالمات تلفن ثابت شناخته شده است.

زارعيان براي رفع ابهام در تغيير تعرفه‌هاي تلفن ثابت، تصريح كرد: همچنان مبلغ ۴۴.۷ ريال براي مكالمات محاسبه مي‌شود.

اما به نظر مي‌رسد افزايش تعرفه‌ها به ۵۱.۰۳ ريال چندان با كاهش زمان پالس مكالمات متناقض نيست و اگر هر دو مورد را در نظر بگيريم ، باز هم به افزايش تعرفه‌ه ميرسيم و اين بدين معني است كه افزايش نرخ به ۵۱.۰۳ با كاهش پالس به ۱۲۰ و ۱۰۵ ثانيه يكي است و هر دو حالت افزايش تعرفه در مكالمات تلفن ثابت را نشان مي‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج