adexo3
۲۵۶۵۳۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

درخواست «اشتاین مایر» از هاشمی

فرانک والتراشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران به‌سر می‌برد، روز گذشته با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس ایران دیدار کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: فرانک والتراشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران به‌سر می‌برد، روز گذشته با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس ایران دیدار کرد.

در دیدار وزیر خارجه آلمان با رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی اشتاین‌مایر درخصوص اختلافات ایران و عربستان و تاثیر آن در کند شدن مبارزه با تروریست‌های منطقه گفت: «اگرچه این نگرانی شما با توجه به تاثیرگذاری دو کشور در جهان اسلام توجیه دارد، اما تجربه‌ ما می‌گوید که می‌توان اختلافات را حل کرد و از ظرفیت‌های هر دو کشور در جهت مبارزه با تروریسم‌ استفاده کرد.»

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به مشترکات اسلامی و منافعی که هر دو کشور در منطقه و جهان اسلام دارند، می‌توان حاکمان فعلی عربستان را که بعضا ناپخته عمل می‌کنند، توجیه کرد که ایجاد تنش در منطقه برای هیچ کشوری خوب نیست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال وزیر امور خارجه آلمان که «راهکار عملی شما برای آب شدن یخ روابط ایران و عربستان چیست؟» گفت: «اولا اراده‌ای فراتر از بازی‌های سیاسی می‌خواهد و ثانیا توجه به ضررهایی که به خاطر اختلافات، متوجه جهان اسلام می‌شود.» اشتاین مایر نیز در این دیدار تاکید کرد که اگر این دو کشور بزرگ اسلامی هماهنگ باشند، بقیه کشورهای اسلامی نیز دست از اختلافات سیاسی برمی‌دارند و در مبارزه با تروریست‌ها متفق می‌شوند.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه سخنان خویش، خطاب به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: «جهان شما را عامل ایجاد و تقویت روابط جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها، مخصوصا عربستان می‌داند و براساس آن سابقه، انتظار دارد که باز هم از تجربیات خویش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استفاده کنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج