adexo3
۲۶۲۱۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عضو هیات علمی دانشگاه وین اتریش:

بحران در وضعیت محیط زیست شمال ایران

عضو هیات علمی دانشگاه وین اتریش گفت: شمال ایران در وضعیت بحرانی زیست‌محیطی قرار دارد و از سوی عوامل مختلفی تهدید می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: عطاالله قبادیان در نشست تخصصی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان مازندران گفت: محیط زیست طیف گسترده‌ای از علوم و فنون را در بر می‌گیرد و عرصه از زمین، هوا ، دریا و ... و یک چرخه عظیم از بیوسیستم است که استان مازندران جزئی از آن است.

وی با اشاره به این‌که بسترهای زیستی و تولیدی را از دست داده‌ایم، گفت: در زمان جنگ شورای عالی کشاورزی و منابع طبیعی و موادغذایی را تشکیل داده بودیم و کارهای خوبی را شروع کردیم ولی تاخت‌و‌تازها به عرصه منابع طبیعی شروع شده بود و حال دچار بحران جدی در کشور شده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه وین اتریش با تاکید بر این‌که این‌ها بحث سیاسی نیست، گفت: مسئولین عزیز پیام ما را دریافت کنند که کشور تعادل طبیعی را از دست داده است و با بحران جدی مواجه هستیم و باید بخشی از منابع زیر زمینی را برای منابع طبیعی زیستی اختصاص دهیم.

وی با بیان این‌که اندیشمندان دنیا و صاحبان وجدان در دنیا نگران این سرزمین هستند، گفت: فلات ایران سرزمین خشک و کم باران است، با میانگین بارش ۲۴۰ میلی‌متر که کمتر از میانگین جهانی است.

این فعال زیست محیطی یادآور شد: با تبخیر بسیار بالا و محاصره بودن در میان صحراهای همسایه و هم‌چنین وجود کویر لوت به عنوان بزرگترین کویر نمکی تنها باریکه سبز در شمال کشور وجود دارد و نباید آن را از بین ببریم.

قبادیان با اعلام این‌که از نیمه دوم دهه ۳۰ شمسی اروپا شرقی آمایش سرزمین را شروع کرد، افزود: پس از آن‌که پنج سال ایران محل تاخت‌و‌تاز بود، برای نجات جنگل‌ها طرح خوبی اجرا شده و از حاشیه جاده‌ها تا پنج کیلومتر داخل جنگل را منطقه ممنوعه اعلام کرده‌ بودند و پس از آن خروج دام از جنگل‌ها که طرح‌های خوبی بود که در دوره‌های مختلف اجرایی شد.

وی با تاکید بر این‌که بسیار شرم‌آور است که به درجه از سقوط رسیده‌ایم که برای بهره‌برداری از جنگل‌ها چانه‌زنی می‌کنیم، گفت: یکی از اهرم‌های توسعه پایدار حراست و پاسداری از منابع طبیعی است، زیرا منابع طبیعی از سوی کویر‌ها و بیابان‌ها تهدید می‌شود.

عضو انجمن نخبگان آلمان با تاکید بر این‌که شهر تهران با ۲۰ میلیون جمعیت و تولید این همه آلودگی تهدیدکننده محیط زیست مازندران است، گفت: مازندران با هیولایی به نام تهران روبرو است و جنگل‌های گیلان دارند تخریب می‌شوند.

وی یادآور شد: از طرف شمال کویرهای ترکمنستان و... درحال پیشروی هستند و برای حفظ تعادل زیست محیطی این تنها ستون لرزان کشور، چه کرده‌ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج