اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۷۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بزرگ‌ترین پیوند صورت +عکس

جراحان امریکایی، سنگین‌ترین عمل جراحی پیوند صورت را انجام داده‌اند؛ این جراحی شامل پیوند تمام پوست سر، گوش‌ها و حتی پلک‌ها می‌شود.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: این عمل جراحی که توسط دکتر «ادواردو رودریگز» انجام شده، ۲۶ ساعت طول کشیده است. «پاتریک هاردیسون» که ۴۱ سال دارد، صورت خود را در یک آتش‌سوزی از دست داده بود. صورتی که به او پیوند زده شده است، از یک اهدا کننده‌ی ۲۶ ساله که در تصادف با دوچرخه کشته شده بود، گرفته شده.

بزرگ‌ترین پیوند صورت +عکس

عمل جراحی در ماه آگوست (مرداد سال جاری) انجام شده بود. تیم جراحان مرکز پزشکی NYU Langone هم که این عمل را انجام داده بودند، شانس ۵۰:۵۰ برای گرفتن این پیوند را تخمین زده بودند. پاتریک هاردیسون که یک آتش‌نشان بود، در یکی از عملیات‌های نجات‌اش دچار سوختگی درجه‌ی سه شده بود و تمام سر و صورت‌اش سوخته بودند. او بیش از یک سال برای پیدا کردن اهداکننده‌ای که نه‌تنها خونی مشابه، بلکه پوست و مویی شبیه او داشته باشد صبر کرده بود.

بزرگ‌ترین پیوند صورت +عکس
پاتریک هاردیسون و خانواده‌اش

برای انجام این عمل جراحی، دو تیم جراحی همزمان مشغول بودند. یکی از تیم‌ها روی اهدا کننده و دیگری روی دریافت‌کننده کار می‌کردند. سه ماه از انجام این عمل جراحی گذشته است و هاردیسون، که پدر پنج فرزند است، به خوبی بهبود یافته است. البته او باید تا پایان عمرش داروهایی را مصرف کند که سیستم ایمنی بدن‌اش را متوقف می‌کنند تا پیوند را پس نزند.

عمل جراحی پلک‌ها و عضلات آن‌ها را هم برگردانده‌اند و هاردیسون می‌تواند پلک بزند. او هم‌چنین مو، ابرو و هم‌چنین گوش دارد. البته عمل‌های جرای باز هم ادامه خواهند داشت. برخی از پوست‌های کنار چشم‌ها و لب‌های هاردیسون نیاز به برداشته شدن دارند.

بزرگ‌ترین پیوند صورت +عکس
دیوید رودبا، اهداکننده‌ی صورت

پاتریک هاردیسون درباره‌ی عمل جراحی گفته است: "آن‌ها بیش‌تر از یک چهره‌ی جدید و یک زندگی جدید به من اهدا کرده‌اند." «ایزابل دینوا»، اولین کسی بود که در سال 2005 یک پیوند صورت دریافت کرد. صورت او توسط حمله‌ی یک سگ نابود شده بود.

بزرگ‌ترین پیوند صورت +عکس
پاتریک هاردیسون، قبل و بعد از عمل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممل

      پيشرفت علم پزشكي إعجاب انگيزه ، اما اونايي كه بدن سالم دارن روزي هزار بار خدا رو شكر كنن چه خداي مهرباني كه بي منت اينهمه نعمت بما داده فقط قدر اين نعمتو كساني ميدونن كه مثل اين شخص عضوي رو ازدست بدن بعد تازه ميفهمن چقدر ارزش داره حاضرن همه زندگيشونو بدن تا بحالت طبيعي برگردن ، بارالها بي نهايت شكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج