اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۲۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

محمد مرسي شهريور ماه به ايران مي‌آيد؟

اين رسانه عربي ضمن اعلام اين خبر نوشته كه این احتمال وجود دارد که روابط تهران‌-قاهره در هفته‌های آینده شاهد تغییر و تحولات چشمگیری باشد.

تهران امروز: بر اساس خبر روزنامه لبناني السفير، محمد مرسي، ‌رئيس‌جمهور منتخب مردم مصر قرار است ماه آینده میلادی به طور رسمی به ایران سفر کند تا ریاست جنبش غیرمتعهدها را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد. اين رسانه عربي ضمن اعلام اين خبر نوشته كه این احتمال وجود دارد که روابط تهران‌-قاهره در هفته‌های آینده شاهد تغییر و تحولات چشمگیری باشد.

در همين راستا به گفته عمرو رمضان، معاون وزیر خارجه مصر در امور همکاری‌های اسلامی، مرسی از ابتدای رسیدن به ریاست‌جمهوری مصر به شکل رسمی ریاست جنبش غیرمتعهدها را عهده‌دار بود. رمضان گفت: قرار است رئیس‌جمهور مصر طی اجلاس آتی این جنبش ریاست آن را به رئیس‌جمهوری ایران تحویل دهد. اجلاس آتی جنبش عدم تعهد قرار است روزهای (۸ و ۹ شهریور) در تهران برگزار ‌شود. محمد مرسی، سیاستمدار اسلامگرای مصر، در حالی به‌عنوان رئیس‌جمهور این‌کشور برگزیده شده که مسیر پیش‌روی مصر، به ویژه در عرصه سیاست خارجی، هنوز نامشخص است.
مسئله اولویت رابطه با ایران یا عربستان و نیز روابط مصر و رژیم صهیونیستی، از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مرسی است. اين در حالي است كه با روي كارآمدن وي به عنوان ‌نماينده اسلامگرايان مصر، گمانه زني‌ها از بهبود مناسبات ايران و مصر خبر مي‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج