adexo3
۲۷۷۲۱۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اپل در آزمایشگاه سِرّی خود چکار می کند؟

این غول فناوری روی نمایشگرهای میکرو-ال ای دی (micro-LED) کار می کند که می تواند به ساخت محصولاتی باریک تر با مصرف انرژی کمتر بیانجامد.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: روز گذشته در خبرها خواندید که اپل در یک آزمایشگاه «سری» واقع در تایوان، تکنولوژی های تازه ای را برای استفاده در نمایشگر محصولاتش مورد بررسی قرار می دهد. حالا گزارشی جدیدی در این رابطه منتشر شده که نشان می دهد این غول فناوری روی نمایشگرهای میکرو-ال ای دی (micro-LED) کار می کند که می تواند به ساخت محصولاتی باریک تر با مصرف انرژی کمتر بیانجامد.

نمایشگرهای میکرو- ال ای دی نیازی به نور پس زمینه ندارند و به همین خاطر، به لطف آنها می توان تلفن های هوشمند باریک تر با مصرف باتری کمتری را تولید نمود.

اپل در آزمایشگاه سِرّی خود چکار می کند؟

این نمایشگرها همچنین رزلوشن تصویر بالاتری دارند و به لحاظ تنوع رنگی نیز در سطح بهتری نسبت به انواع دیگر قرار می گیرند. اما هیچ محصولی فاقد ایراد نیست و مشکل مهمی که در رابطه با نمایشگرهای میکرو-ال ای دی وجود دارد این است که وقتی در یک فرایند تولید TFT مورد استفاده قرار می گیرند، بازده شان به میزان غیرقابل قبولی پایین می آید (تولیدشان مقرون به صرفه نیست).

همین مساله تولید انبوه این نمایشگرها را به کاری بسیار دشوار بدل می کند و این همان موضوعی است که ذهن کارشناسان اپل را در آزمایشگاه سِرّی اش واقع در تایوان به خود جلب کرده است.

براساس اعلام جسی لین از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Digitimes Research اگر این شرکت بتواند بهره وری تولید این نمایشگرها را بهبود ببخشد، آنگاه قادر خواهد بود انواع OLED را به چالش بکشد.

پیشتر شایعات دیگر منتشر شد که نشان می داد اپل در نظر دارد برای ساخت آیفون های جدید از پنل های OLED بهره بگیرد با این همه، مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت KGI Securities که به خاطر پیش بینی های عموما درست خود در مورد فعالیت های اپل شهرت دارد، در این باره گفته: آیفون های بهره مند از نمایشگرهای AMOLED تا قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی، رنگ واقعیت به خود نمی گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج