adexo3
۲۸۴۸۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نماینده سازمان ملل راهی دمشق شد

نماینده سازمان ملل در امور سوریه، امروز وارد دمشق شد تا با وزیر خارجه این کشور با محور گفت‌وگو درباره مقدمات برگزاری مذاکرات آتی بین نظام و معارضان سوری دیدار کند.

خبرگزاری تسنیم:‌ نماینده سازمان ملل در امور سوریه، امروز وارد دمشق شد تا با وزیر خارجه این کشور با محور گفت‌وگو درباره مقدمات برگزاری مذاکرات آتی بین نظام و معارضان سوری دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع در سازمان ملل متحد اعلام کرد، «استفان دی‌میستورا» نماینده این سازمان، امروز- جمعه- وارد سوریه شد تا روز شنبه با «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار و با یکدیگر درباره مقدمات برگزاری مذاکرات آتی بین نظام و معارضان سوری گفت‌وگو کنند.

مذاکرات دولت سوریه و معارضان در تاریخ ۲۵ ژانویه (۴ بهمن) برگزار خواهد شد.

استفان دی‌میستورا پیش از این به عربستان سعودی سفر کرده بود و با معارضان سوری و نیز سفرای برخی کشورهای غربی برای بحث و بررسی درباره موعد مذاکرات و مشخص کردن اعضای هیئت دیدار کرده بود.

کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات وین از جمله ایران و عربستان سعودی که ماه نوامبر برگزار شد، بر سر جدول زمانی در چارچوب حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه به توافق رسیدند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ۱۹ دسامبر در قطعنامه‌ای که به تصویب رساند بر ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ماه ژانویه برای تشکیل دولت انتقالی و آتش‌بس در سراسر سوریه تاکید کرد.

سخنگوی نماینده سازمان ملل در سوریه با اعلام اینکه «دی‌میستورا پس از دمشق عازم تهران خواهد شد»، افزود، دی‌میستورا «از بحران در روابط بین عربستان سعودی و ایران بسیار نگران است چرا که این وضعیت پیامدهای بسیاری وخیمی در منطقه خواهد داشت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج