adexo3
۲۸۸۹۹۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت اوپک در نخستین روز کاری بازارهای جهانی با کاهش یک دلار و ۱۶ سنتی نسبت به روز جمعه بشکه‌ای ۲۳.۵۸ دلار فروخته شد و به این ترتیب طی ۲ هفته گذشته ۸.۲۱ دلار کاهش قیمت داشته است.

خبرگزاری فارس: سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، دوشنبه ۲۸ دی ماه، نخستین روز کاری بازارهای جهانی در این هفته با یک دلار و ۱۶ سنت کاهش نسبت به قیمت روز جمعه، ۲۳.۵۸ دلار در هر بشکه فروخته شد.

به این ترتیب بار دیگر رکورد کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۶ شکست؛ کمترین قیمت سبد نفتی اوپک روز جمعه ۲۵ دی ماه برابر با ۲۴.۷۴ دلار ثبت شده بود.

نفت اوپک سال جدید میلادی را با قیمت ۳۱.۷۹ دلار (۴ ژانویه) آغاز کرد که با توجه به آخرین قیمت آن، طی ۲ هفته گذشته ۸.۲۱ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت نفت از نیمه سال ۲۰۱۴ تاکنون به علت عرضه بیش از حد و اشباع بازار حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. طی ۲ هفته گذشته سقوط بورس چین و نگرانی از رکود اقتصاد جهانی از عوامل دیگر کاهش قیمت نفت بود که با لغو تحریم‌های ایران در ۱۶ ژانویه و به تبع آن ترس از اضافه شدن صادرات نفت ایران قیمت نفت باز هم کاهش یافت.

اما تحلیلگران معتقدند که کاهش قیمت به علت نگرانی در مورد نفت ایران یک واکنش بدون فکر و هیجانی بازار است چراکه روند افزایش صادرات نفت ایران تدریجی خواهد بود.

بر اساس آخرین به روز رسانی سایت اوپک، سبد نفتی این کارتل نفتی ۱۴.۵ دلار از ارزش خود را در مقایسه با ۴ دسامبر ۲۰۱۵ زمانی‌که صد و هشتاد و ششمین نشست اوپک برگزار شد، از دست داده است. سبد نفتی اوپک در آن روز ۳۸.۰۸ دلار معامله شده بود.

به گزارش فارس، کمترین قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۵ نیز ۲۱ دسامبر (۳۰ اذر ۹۴) برابر با ۳۰.۷۴ دلار رقم خورده بود. بالاترین قیمتی که این نوع نفت در سال گذشته میلادی فروخته شده است، ۶۴.۹۶ دلار در هر بشکه بود که در روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۴ (۶ می ۲۰۱۵) رقم خورد.

همچنین بر اساس جدول اوپک، کمترین قیمتی که برای سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۴ به ثبت رسید ۵۲ دلار در هر بشکه و بالاترین قیمت ۱۱۰.۲۶ دلار در هر بشکه بوده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جهنم،ما کار نفت نداریم،لطفا مدیران محترم کشاورزی وفن اوری را تقویت کنید.ما بهترین امکانات را داریم،نفت را خارج کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج