adexo3
۲۹۸۲۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز(دوشنبه) کمی کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز(دوشنبه) کمی کاهش یافت.

بهای نفت در معاملات امروز به دلیل افزایش ارزش دلار و آمار ضعیف تجارت در چین که نگرانی هایی را درباره تقاضا در بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی جهان بوجود آورده، کاهش یافت.

اما بازار بخش عمده افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی از روز جمعه را که بدلیل از سرگیری گمانه زنیها مبنی بر موافقت اوپک با کاهش تولید بوجود آمده، حفظ کرده است.

وزیر نفت نیجریه با بیان اینکه با وزرای نفت قطر و عربستان دیدار خواهد کرد، گفت: روحیه اعضای اوپک از بی اعتمادی به یک سازش روزافزون مبنی بر لزوم یک تصمیم گیری برای پایان دادن به روند سقوط قیمت، تبدیل شده است.

دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: ما همچنان معتقدیم اگر قیمتها به طور مصنوعی و با کاهش تولید حمایت شوند، صرفا باعث میشود تولیدکنندگان پرهزینه فضای بیشتری برای نفس کشیدن پیدا کنند و این مشکل در کوتاه مدت حل شود.

صادرات چین در ماه ژانویه نسبت به سال قبل ۱۱.۲ درصد کاهش یافته و واردات این کشور ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است که هر دو بیشتر از انتظار است. واردات نفت چین نسبت به رقم بی سابقه ماه قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل به دلیل افزایش ارزش دلار با ۱۷ سنت کاهش ۳۳ دلار و ۱۹ سنت داد و ستد شد.

نفت برنت روز جمعه پس از سخنان وزیر انرژی امارات مبنی بر اینکه اوپک آماده همکاری برای کاهش تولید است، سه دلار و ۳۰ سنت جهش قیمت داشت.

نفت سبک آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با ۱۸ سنت کاهش به ۲۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته بیش از سه دلار افزایش یافته بود.

ایران روز گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش داده و در حال نزدیک شدن به وعده افزایش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید خود پس از لغو تحریمها است. در همین حال ایران همچنین اعلام کرد که چهار میلیون بشکه نفت به فرانسه، روسیه و اسپانیا صادر کرده که اولین محموله تحویلی به اروپا از زمان لغو تحریمها است.

اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور ایران می‌گوید این کشور در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر میکند و تا شروع سال آینده شمسی که از ۲۰ مارس شروع میشود ان را به روزانه ۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج