adexo3
۳۳۱۴۲۶
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

نشریه آمریکایی وایس گزارش داد؛

سردرد دولت ایران در شرایط پسابرجام

نشریه آمریکایی نوشت: وضعیت پسا برجام به سردرد مقام‌های ارشد دولت ایران که شهرت و اعتبار خود را پای مذاکرات هسته‌ای گذاشتند بدل شده و شادی و شعف فوری اینک جای خود را به سرخوردگی داده است.

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «وایس» در گزارشی پیرامون «بی‌میلی بانک‌های اروپایی به داد و ستد با ایران و نیز شرایط ایران در پسا برجام» اذعان داشت: بی‌میلی بانک‌های اروپایی در تجارت با ایران تهدیدی علیه توافق هسته‌ای ایران با آمریکا و دیگر کشورهای جهانی است که در آن وعده داده شده بود که در عوض کاهش جاه‌طلبی هسته‌ای ایران، تحریم‌ها (هسته‌ای) رفع می‌شوند.

«داگلاس ماگ» وکیل متخصص در امور تحریم‌ها شاغل در دفتر بین‌المللی حقوقی «سایکل» در این زمینه گفت: «آشکارا انتظار می‌رفت که ایران از توافق فوایدی را کسب نماید، اما آن‌ها سودی نمی‌برند زیرا واقعیت این است که بانک‌های اروپایی با ایران داد و ستدی نمی‌کنند.»

کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای مشترک برای تحریک بانک‌های اروپایی به تراکنش مالی با ایران عنوان داشتند: «تجارت با ایران با رعایت قوانین و ضوابط مرتبط مانعی ندارد و بانک‌ها و شرکت‌ها خارجی نباید از معاملات قانونی با ایران اجتناب نمایند.»

در بیانیه پایانی این نشست که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم حضور داشت، آمده است: «ما مانع تعامل شرکت‌های بین‌المللی یا نهادهای مالی با ایران تا زمانی‌که از قوانین و ضوابط مربوطه تبعیت کند، نخواهیم شد.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «این چهار کشور راهنمای جامعی در مورد دامنه تحریم‌های لغو شده و تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی است، ارائه کرده‌اند. ممکن است شرکت‌ها همچنان سوال‌هایی در ارتباط با برخی تحریم‌های خاص داشته باشند که ما آماده‌ایم به فوریت توضیحات لازم در این خصوص را ارائه نماییم.»

وایس در ادامه این گزارش نوشت: بانک‌های اروپایی هنوز از تعامل با ایران بیم دارند زیرا می‌ترسند که انجام تراکنش با دلار آمریکا با ایران که هنوز بر اساس قوانین آمریکا ممنوع است، خطراتی را برای آن‌ها در بر داشته باشد. از سویی دیگر آن‌ها از انتخاب «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا به عنوان رییس جمهور جدید می‌ترسند که برجام را همانطور که وعده داده است، پاره نماید.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجودی‌که ایران در حال فروش نفت بیشتر و خرید جت‌، قطار و موارد دیگر است، این کشور هنوز اقتصادش آنطور که مذاکره کننده‌گان بعد از امضای توافق جنجالی هسته‌ای پیش بینی کرده بودند رونق نیافته است.

نشریه آمریکایی سپس با صراحت نوشت: این وضعیت به سردرد مقام‌های ارشد دولت ایران که شهرت و اعتبار خود را پای مذاکرات هسته‌ای گذاشتند بدل و البته خشم طبقه عادی مردم ایران را نیز موجب شده است.

«آرین طباطبایی» تحلیلگر دانشگاه «جورج تاون» واشنگتن در این زمینه گفت: «اصولگرایان ایران که پیشتر در باره این‌که آمریکا در واقع مایل به رفع تحریم های ضد ایرانی نیست هشدار داده بودند، اینک صحت گفته‌های خود را می‌بینند و در عین حال عامه مردم نیز بسیار عصبانی هستند. شادی و شعف و هیجان فوری پسا برجام اینک جای خود را به سرخوردگی داده است.»

«سام برهانی» دیگر وکیل بین‌المللی امور تحریم‌ها نظری دیگری دارد و می‌گوید: «خصومت بین ایران و آمریکا بیش از توافق هسته‌ای است. هر دو دولت ضرورت دارد که نشان دهند توافق هسته‌ای در متقاعد کردن منتقدان در واشنگتن دی.سی و تهران برای حل دیگر موارد مورد بحث نیز کارایی دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • براتعلی

      چرابانک های خارجی باایران دادوستدنمیکنن ؟مگه جزام داریم مگه آتشک داریم ؟به جهنم که دادوستدنمیکنن ،شیطونه میگه بریم سازمان ملل ۱۰۰تاجفنگ بگیم وبرگردیم

    • حمیدکمایی

      واقعا کشور دچار سردر گمی شده !!
      خدا فقط کمک کنه تا از این پیچ عبور کنیم

    • ولایی

      تا وقت هدر نرفته دوباره باید فعالیت های هسته ای رو از سر گرفت . آمریکایی ها به هر بهانه ای شده جلوی مراودات با ایران رو میگیرن. قبل از اینکه خسارت بیشتر از این بشه دوباره فعالیت های هسته ای رو با قدرت بیشتر ادامه بدیم . ما مردم که امیدی به بهتر شدن اوضاع اقتصادی در این کوتاه مدت نداریم . قبل از اونکه ترامپ این سند رو پاره کنه بندازه دور ما زودتر این سند برجام رو پاره کنیم و با قدرت به پیش بریم .آمریکایی ها نشون دادن که قابل اعتماد نیستد..

      پاسخ ها

      • mohamaad

        آمریکا هیچوقت قابل اعتماد نبودند و نیستند همیشه از پشت خنجرشو به ما میزنه نتیجه عمل نکردن به رهنمودهای رهبری میشه این هزاران بار گفتم بازم میگم فقط از توصیه های رهبری با جدیت پیروی کنید

    • محمد

      همش کار آمریکاست .... این مراودات بانکی کار آمریکاست . منع و جریمه های سنگین مالی هست اون ابتدا چند تا بانک جریمه های سنگین و خسارتهای زیادی دیدند . ضربه رو که زدند کلا بانکها قید رابطه با ایران رو زدند هدف هم همین بود . تحریم بین المللی برداشته شد ولی باز منع غیر تحریمی داریم داریم . هیچی مخلص کلام قانون جنگل عین حییون میمونن باید حرکت بزنی تا کوتاه بیان زبان آدمیزاد حالیشون نمیشه

    • رسول

      سلام نمیدانم چرا همه فکر میکنند مشکل کشور در حال حاضر تحریم ها و روابط بانکی با کشورهای اروپایی است .مشکل اصلی ما ضعف تکنولوژی و نبودن مدیریت قوی برای ارتباط علم و صنعته بیایین فکری برای مدیریت کشور بکشین بقیه خودش حل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج