adexo3
۳۳۲۷
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

زنان دانشگاه ها را غصب کرده اند!

امکانات تحصیل زنان باید محدود شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از ابتدا به دانشگاهها برنامه مناسبی برای رشته های متناسب با زنان و مردان داده شده بود بخشی از مشکلات فعلی کاهش می یافت.

حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی افزود: این جهت دهی می توانست در زمان انتخاب رشته هم کمک کند و زنان به سمت رشته های متناسب با وضعیت خودشان هدایت می شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوراس اسلامی گفت: در حال حاضر حدود ۶۴ درصد دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند و بیشتر هم در رشته هایی حضور یافته اند که تناسبی با حضور زنان ندارد. رشته های سخت و پیچیده ای که با ساختار وجودی زن تناسب ندارد. اگر این امکان وجود داشته باشد که زنان رشته هایی را با روحیات آنها تناسب دارند را انتخاب کنند بیشتر می توانند در حوزه تحصیلات رشد کنند.

مهمترین حواشی اظهار نظر آشتیانی عراقی درباره تبعات حضور حداکثری زنان در دانشگاهها به این شرح است:

۱ حدود ۶۴ درصد دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند
2 بیشتر دانشجویان دختر در رشته هایی حضور یافته اند که تناسبی با حضور زنان ندارد
۳ حضور زنان در رشته هایی که تناسبی با آنها ندارد باعث مشکل اشتغال مردان شده است
4 مرد مسئول تامین مخارج است و وقتی نتواند در رشته هایی متناسب مردان تحصیل کند بیکار می مانند و مشکلات خانواده ها بیشتر می شود
۵ هر چقدر هم که زنان کار کنند نمی توانند خرج خانه را برعهده بگیرند
6 زنان در رشته های خاص خودشان تحصیل کنند و در همان رشته ها نیز جذب شوند
۷ مردان نتوانسته اند در رشته های مناسب تحصیل کنند و بر همین اساس شغل مناسبی هم پیدا نکرده اند
8 شاهد کاهش ازدواج به دلیل سیاستهای نادرست در پذیرش دانشجویان مرد و زن شده ایم
۹ هیچ کس نمی خواهد مانع تحصیل زنان شود اما با ایجاد شرایطی مثل بومی گزینی و تناسب بندی میان رشته ها مشکلات کمتری بوجود می آید

آشتیانی عراقی یادآور شد: حضور زنان در رشته هایی که تناسبی با آنها ندارد باعث شده که ظرفیت دانشجویان پسر هم محدود شود و همین مسئله مشکلاتی را برای اشتغال مردان بوجود بیاورد.

وی تاکید کرد: مسئولیت تامین مخارج خانه و خانواده بر عهده مرد است و وقتی مردان نتوانند در رشته هایی که با آنها تناسب دارند تحصیل کنند در ادامه شغل مناسبی هم پیدا نمی کنند و مشکلات خانواده ها بیشتر می شود زیرا هر چقدر هم که زنان کار کنند نمی توانند خرج خانه را برعهده بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: باید برنامه ریزی به سویی حرکت کنند که زنان در رشته های خاص خودشان تحصیل کنند و در همان رشته ها نیز جذب شوند. رشته هایی که مرتبط با تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و یا حوزه های مشابه است مکان های بهتری برای ادامه تحصیل زنان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر به سمت و سویی حرکت کرده ایم که پسران نتوانسته اند در رشته های مناسب تحصیل کنند و بر همین اساس شغل مناسبی هم پیدا نکرده اند و همین مسئله موجب مشکلات حاشیه ای دیگر از جمله کمتر شدن میزان ازدواج، ایجاد هزینه های متعدد زندگی و غیره شده است.

آشتیانی عراقی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای خوبی برای تحصیل افراد مختلف بوجود آمد اما این فضای ایجاد شده بدون برنامه ریزی و جهت و هدف رها شد و دانشگاهها به سویی حرکت کردند که بدون نیاز سنجی به تربیت نیروی انسانی پرداختند.

وی افزود: اگر از ابتدا به دانشگاهها برنامه مناسبی برای رشته های متناسب با زنان و مردان ارائه شده بود بخشی از مشکلات فعلی کاهش می یافت. این جهت دهی می توانست در زمان انتخاب رشته هم کمک کند و زنان به سمت رشته های خاص هدایت می شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالطبع زنی که در دانشگاه تحصیل کرده است به دنبال شغل است اما در جامعه نیز این شغل را با حقوق کمتری به نسبت مردان دریافت می کنند چرا که زنان قانع تر هستند و کارفرماها حقوق کمتری به آنها می دهند.

وی اظهار داشت: هیچ کس نمی خواهد مانع تحصیل زنان شود اما با ایجاد شرایطی مثل بومی گزینی و تناسب بندی میان رشته ها و شخصیت وجود زنان و مردان مشکلات کمتری بوجود می آید. در این راه بومی گزینی علاوه بر اینکه کمک می کند تا دانشجویان دختر در کنار خانواده های خود باشند مشکلات را نیز کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      چه عجب بعد از چند سال اینارو فهمیدن حالا باز بکن حقوق زن پایمال میشه
      بله پایمال میشه نه اینجور جاها بلکه توی دادگاه خانوادس که حق زن پایمال میشه

    • saba

      نميدونم چرا همه تو اين مملكت فكر ميكنند علامه دهرن. اين هوش و استعداده كه بايد حرف اول رو بزنه چه بسا خانمهايي كه خيلي با استعدادتر از شما آقايون هستند و حالا چون خانمند بايد كارهايي رو انجام بدن كه شما آقايون حوصله انجام دادنش رو نداريد و چه بسا آقايون نالايق كم هوش و بي استعدادي كه بخاطر مرد بودنشون سمتهايي گرفتند كه از حد شخصيت و لياقتشون خيلي بالاتره

      بذاريد خانمها خودشون تصميم بگيرند چه كاري متناسب با تواناييهاشونه نه اينكه محدودشون كنيد

    • ق

      درود بر آقای آشتیانی والله تمام بدبختیهای مملکت ما همینه که زنا با حقوق یک سوم مردا می رن سر کار.

    • gh

      اولا که خانوما هرچی علاقه داشته باشن میخونن و نیاز نیست کسی واسه شون تعیین تکلیف کنه چه رشته ای مناسبشونه
      دوما مردا و پسرا اگه عرضه داشتن و دنبال دختر بازیشون نبودن درس میخوندن تا رشته ی مناسبی قبول بشن
      سوما مشکل از خانوما و هوششون نیست
      چهارما ظرفیت دانشگاها باید درست بشه
      پنجما خیلی از پسرایی که مث آدم درس خوندن و حتی فوق لیسانس و دکترا دارن هم بیکارن چون حاضر نیستن تو هر جایی کار کنن و در شان خودشون نمیبینن
      ششما ظرفیت و اشتغال زایی مملکت ما ضعیفه
      هفتما حقوق یه مرد چقد میشه با این اوضاع وزارت کار که از پس یه زندگی بر بیان؟ مگه با 600-700 تومن زندگی میگذره با این اوضاعی همه چیز داره 2 برابر گرون میشه؟
      هشتما وقتی مردای بی جنبه 20 تومن واسه چیزای مهم خرج میکنن و اندازه 200 میلیون منت میذارن زنا باید کار داشته باشن تا منتی رو سرشون نباشه
      نهما خیلی از خانوما مث خود بنده با کار کردن و درآمد خودشون به زندگیشون کمک میکنن تا همه ی فشار زندگی رو دوش آقاشون نباشه و کسی خسته نشه
      دهما وقتی پدر خانومها ایرادی برای کار تو محیط اجتماع نمیگیرن شما ایراد میگیرین؟!
      مورد یازدهم هم اینه که مراکز دولتی و خصوصی که تعداد زیادی استخدام میکنن و حتی دانشگاها موقعی که دانشجو قبول میکنن درصد بندی میکنن خود بنده یادمه موقع استخدامم 60 درصد استخدامی ها از آقایون بودن و فقط 40 درصد خانوم میگرفتن
      دوازدهم اینکه مثلا همکار بنده که 50 سالشه و مجرده و ماهی 2 میلیون میگیره کدوم زندگی رو میچرخونه که انقد درآمد داره و کی ازش ارث میبره؟!
      سیزدهم با این اوضاع مملکت ایران که ماشاءالله مردا تا چیزی میشه طلاق میدن یا از دادن نفقه به خانوماشون امتناع میکنن اگه اون خانوم درآمد نداشته باشه و پشتیبانی از خانواده ی خودش نداشته باشه,بعد طلاق از راه خود فروشی و ... خرج زندگیشو در بیاره یا با شرافت درآمد مناسبی داشته باشه و با آبرو زندگی کنه؟
      چهاردهم آقایون یه کم تنبلی رو بذارن کنار و منتظر نشینن کار بیاد دنبالشون یا از آسمون واسه شون پول بباره,برن دنبال کار بگردن پیدا میکنن
      البته بازم این مورد انقد مهمه که دوباره میگم: همسر خود من حسابداری خونده و 2 سال همه شرکت و بانک و ... دنبال کار گشت ,هیچ شرکتی حاضر نیست برای تلاش و گذران ساعات مهم زندگی پول متناسب بدن و برای کار همه روزه و تمام وقت ماهی 350! بدون بیمه کجای زندگی رو میگیره؟! و الانم مجبوره! شغل آزاد و بی ربط به رشته ی تحصیلیش برای خودش درست کرده تا شاید خدا برسونه!
      دولت ما از جا و راه دیگه مشکلات رو حل کنن نه اینکه برای درست کردن ابرو,چشمم کور کنن...

    • بدون نام

      جالبه "تمام بدبختیهای مملکت ما همینه که زنا با حقوق یک سوم مردا می رن سر کار"
      آقايون اگه نخوان يه شبه ره صد ساله رو برن و پشت ميز نشين نباشن كه فقط مهر بزنن و ماهي N تومن حقوق بگيرن ديگه بدبخت نيستن

    • بدون نام

      ماشاالله زنهای الان خودشون یه پا مردن کم کم به جایی می رسیم که شما مردها به دست خودتون از روی کره زمین محو میشین. لازم نیست برای زنها تصمیم بگیرین. خودشون بهتر از هر کس دیگه می دونن چی براشون خوبه چی براشون بد.

    • بدون نام

      gh در جواب شما باید گفت اگر مراکز و شرکتها خانمهایی را که مدرک حسابداری دارند استخدام نمیکردند الان شوهر شما استخدام شده بود. اینم یکی از مزایای کار کردن خانمهاست.

    • مجتبی

      سلام به خمه شما دوستان خوبم هرکس از به نوبه خود مشکلاتی رو بیان کردید که در جامعه ما عرفه...
      همه صحیح گفتید دیگه اینکه باید کنم اگه مسئولینمون بهتر ودقیقتر برنامه ریزی میکردند ما این مشکلات را که چرا خانوما سره کار میرند رو نداشتیم
      مگه چه اشکالی داره خانومی که همپای مردا یا حتی بیشتر از مردا زحمت کشید ومدرک وتحصیلات داره نباید بره ومشغول کار بشه
      آقایون برن بجای این نطقها فکر راحل مناسب در خور این مردم باشن

    • مریم

      تو جامعه ای که تنها دلخوشی دخترامون درس خوندن اونم دارید ازشون می گیرید!!هر کسی به یه چیزی علاقه داره.اگر درس نخونن پس چیکار کنن!!چرا همش خودتونو وکیل وصی زنان می دونید!!خود من به خاطر مشکلات جامعه و محدودیت ها سه ماه افسردگی گرفته بودم!الان که اینو خوندم خیلی عصبانی شدم.به جای اینکه هی دخترا رو محدود کنین یه نگاه به امار افسردگی دخترا هم بندازید!واقعا جای تاسف داره!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج