adexo3
۳۵۳۶۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اجباری شدن مشاوره ژنتیک در کشور

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مشاوره ژنتیک در کشور اجباری می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مشاوره ژنتیک در کشور اجباری می شود.

موسوی چلک افزود: دولت در لایحه برنامه ششم توسعه کشور اجباری شدن مشاوره ژنتیک را پیشنهاد داده که با ارزیابی و تصویب نهایی در مجلس زمینه اجرایی این مهم به عنوان نیاز پایه جامعه فراهم می شود.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: بسیاری از معلولیت ها جسمی با اقدام های هدفمند پیشگیرانه قابل کنترل هستند و حدود ۷۰ درصد از معلولیت های افراد در جامعه با انجام راهبردهای مشاوره ای قابل پیشگیری است.

وی گفت: برای اجرایی شدن مشاوره ژنتیک و استفاده از خدمات آن به صورت ارزان قیمت که اکنون همراهی سازمان های بیمه گر نیاز است ضمن اینکه سازمان بهزیستی نیز بخشی از هزینه را تامین و پرداخت می کند.

وی، خواستار همکاری مسئولان دلیجان در اطلاع رسانی موثر از راه اندازی و فعالیت موسسه پیشگیری از معلولیت در این شهرستان شد و افزود:ادامه حیات این موسسه در گرو فعالیت و افزایش مراجعان به این نهاد مردمی است.

رئیس بهزیستی دلیجان نیز در این آیین گفت: هر جامعه ای که در حوزه سلامت اجتماعی از ظرفیت های مردم نهاد استفاده کند پله پیشرفت و توسعه را با شتاب بیشتری طی می کند.

احمد خاکی افزود: موسسه پیشگیری از معلومیت ها سرمایه گذاری بر مسئله شناسی به جای درمان است و حمایت دولت تدبیر و امید در این زمینه نشان از هدفگذاری برنامه ای و کارشناسی است.

وی اظهارکرد: موسسه تخصصی پیشگیری از معلولیت های دلیجان با هدف آگاه سازی مردم در ارتباط با معلولیت ها، پیشگیری از معلولیت، سنجش بینایی و شنوایی و همچنین خدمات مشاوره ای ژنتیک راه اندازی شده است.

خاکی گفت: مرکز اعصاب و روان بانوان نیز در مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان در زمینی به وسعت یک هزار و ۸۰۰ متر با همه امکانات خدماتی و توانبخشی با ظرفیت پذیرش ۵۰ بیمار راه اندازی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج