اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۳۷۲۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

گزارش وزیر کار از اوضاع دستمزدها

وزیر کار با اعلام اجرای ۲ برنامه در سال‌جاری به منظور اشتغال‌زایی گفت: نمی‌توان به یکباره دستمزدها را افزایش داد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید فاصله منفی نسبت دستمزدها با تورم را ترمیم کرد، از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار رفاهی به جامعه کارگری خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی دقیق، توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.

ربیعی با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها افزود: یکی از استراتژی های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترمیم دستمزدها بوده که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یکباره نمی توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.

وی افزود: دولت طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های مدون توانست میزان دستمزدها را از نرخ تورم پیش بیاندازد به گونه ای که این موضوع در تامین اجتماعی حداقل حقوق ها به بیش از ۳۴ درصد و در حقوق های کشوری ۲۰ درصد افزایش داده شد.

ربیعی یادآور شد: این در حالی است که در سال های قبل، نرخ تورم از میزان دستمزدها پیشی گرفته بود و بر اساس آمارهای موجود این فاصله ۷۶ درصد بالاتر از دستمزدها بود. وی از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا ۱۱ میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از ۲۳۰ هزار ریال به ۳۶۰ هزار ریال رسانده ایم که کاری بزرگ است.

وزیر کار افزود: هم اکنون جمعیت ۲۰ میلیون روستایی و ۱۰ میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه ای برخوردار هستند. وی با اشاره به برنامه های سال جاری دولت در حوزه اشتغال زایی گفت: امسال دو عنوان برنامه برای اشتغال در دست اجرا داریم که یکی مبتنی بر رشد اقتصادی ۵ یا ۶ درصدی است و دیگری رشد اشتغال فراگیر فقرزداست که بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای را به روستاها می بریم.

وی ادامه داد: برای اجرای هر دو برنامه فوق، امسال در ۲۲ استان اقداماتی آغاز شده که با مزیت های شغلی هر استان سازگاری و مطابقت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      بنده مستمری بگیر هستم، نمیخوام به دولت هم فشار بیاد اما ما هم با نان خالی بخدا نمی رسیم نمی دانم امیدوار باشم یا نه، در هر صورت دولت روحانی پاینده باد

    • مهدی

      واقعا فکر کرده مردم...یعنی از کارگر بدبختر تو این مملکت خراب شده نداریم.برای اینکه دوزار حقوقش رو زیاد کنن یه سال جلسه های نمایشی میزارن و اخرش هیچ.ولی خودشون...

    • بدون نام

      شعارندهید حداقل عمل کنید

    • مهدی اکبری

      اینجانب از صمیم قلب برای تمامی دستندرکاران آرزوی موفقیت دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج